تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
یک روان پزشک با اشاره به آغاز حس حسادت در سنین کودکی گفت: خانواده نباید حس حسادت کودکان را تحریک کنند زیرا این حرکت باعث بروز مشکلات رفتاری در بزرگسالی می شود.
تحریک حس حسادت در کودک عامل بروز مشکلات در سنین بزرگسالی است
به گزارش سرویس علمی پزشکی عصر هامون، نسرین امیری روانپزشک پیرامون حس حسادت در کودکان گفت: حسادت یکی از ویژگی‌های منفی اخلاقی است که همراه با خود باعث ایجاد انرژی‌های منفی هم می‌شود، تا جایی که شاید به موتوری برای حرکت کودک هم تبدیل شود.
 
وی اظهار کرد: گاهی خانواده‌ها از حسادت کودک برای تحریک کردن کودک خود برای انجام کاری استفاده می‌کنند که همین امر باعث بروز مشکلات رفتاری در بزرگسالی خواهد شد.
 
این متخصص روانپزشکی با اشاره به شروع سن حسادت کودک از 3سالگی افزود: حسادت کودکان از 3سالگی در پی برقراری ارتباط کلامی با کودک و همچنین انتقال مفاهیم از طرفین والدین در وی بروز می‌کند که کودکان معمولا این حس حسادت را با پرخاشگری از خود نشان می‌دهند.
 
امیری با بیان اینکه بعضی خانواده‌ها کودک خود را با سایر کودکان مقایسه می‌کنند، تصریح کرد: گاهی والدین برای اینکه فرزندشان غذا بخورد حس رقابت و حسادت او را نسبت به کودکی دیگر تحریک می‌کنند که معمولا از این حس به عنوان یک موتور حرکتی استفاده می‌شود.
 
وی در ادامه گفت: با روشن شدن این موتور حسادت در کودکان ممکن است که وی حرکتی رو به جلو در کلیه زمینه‌ها داشته باشد اما این حس حسادت در وجود وی ماندگار شده و هم زمان با کودک رشد می‌کند تا جایی که آسایش و آرامش را در وجود وی سلب می‌کند.
 
این متخصص روانپزشکی در خصوص مشکلات تشخیصی بزرگسالان عنوان کرد: بسیاری از مشکلات شخصیتی و اخلاقی افراد ریشه در تربیت کودکی آنها دارد، گاهی اوقات والدین برای افزایش انگیزه درس خواندن به مقایسه همسالان با وی می‌پردازند و به طور غیر مستقیم باعث ایجاد و پرورش حس حسادت در نهاد کودک ودر نهایت سلب آرامش خاطر و دریغ کردن حس بزرگی در وی می‌شوند.
 
امیری اظهار داشت: شاید با ایجاد حس حسادت در کودک بتوان شاهد پیشرفت های علمی در آن ها بود اما نیمه این پیشرفت دوری انسان‌ها از یکدیگر و بروز و افزایش مشکلات روان شناختی مختلف در جامعه خواهد بود.
انتهای پیام/ 8399
https://www.asrehamoon.ir/vdcizpay.t1auv2bcct.html
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما