تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۷
مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل گفت: در مورد تاثیرات مکمل‌های ورزشی بزرگنمایی شده تا جایی که افراد تصور می‌کنند بدون ورزش به نتایج مطلوب خواهند رسید.
بزرگنمایی تاثیرات مکمل‌های ورزشی‌/‌مصرف خودسرانه‌ی مکمل‌ها عواقب جبران ناپذیری دارد
به گزارش سرویس علمی پزشکی عصر هامون، امیر حسین جمشیدی مدیر کل فرآورد‌ه‌های طبیعی، مکمل و سنتی سازمان غذا و دارو در خصوص استفاده از مکمل‌های ورزشی بیان کرد: در مورد تاثیرات مکمل‌های ورزشی بسیار بزرگنمایی شده است. به طوری که به افراد القا شده با وجود ورزش نکردن می‌توان تنها با استفاده از این مکمل‌های ورزشی نتایج مطلوبی را به دست آورد. 
 
وی در ادامه عنوان کرد: معضل مورد توجه در مورد استفاده از مکمل‌های ورزشی، مصرف نوع خاصی از آن است که کیفیت مطلوب و مناسبی ندارد. 
 
امیر حسین جمشیدی با اشاره به مصرف خودسرانه مکمل‌های ورزشی اظهار کرد: معمولا مصرف مکمل‌های ورزشی توسط ورزشکاران زیر نظر افراد غیر متخصص انجام می‌شود که کاملا خودسرانه تلقی می‌شود.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این تهیه مکمل‌های ورزشی توسط افراد، از مراکز غیر مجاز و از برندهای تقلبی صورت می‌گیرد در خصوص استفاده از این مکمل‌ها توسط افراد به خصوص ورزشکاران باید فرهنگ سازی شود چرا که می‌تواند خطرات و عواقب جبران ناپذیری را برای مصرف کننده به بار آورد. 
 
مدیر کل فرآورده‌های طبیعی‌، مکمل‌ و سنتی سازمان غذا و دارو مطرح کرد: عوارض استفاده ناصحیح از مکمل‌های ورزشی می‌تواند بسیار جدی باشد زیرا به صورت غیر اصولی مصرف می‌شوند. 
 
وی پیش از این اعلام کرده بود، اولویت سال جاری اداره کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل نظارت بر مکمل‌های ورزشی و سازماندهی مراکز عرضه آن هاست. 
 
برخی از افراد به دلایلی، برندهای خاصی را مد نظر دارند که در راستای پاسخگویی به نیاز آن‌ها برنامه‌هایی وجود دارد تا پس از ثبت برندهای مورد اطمینان و اعتماد فدراسیون‌های پزشکی و ورزشی از طریق مبادی مجاز وارد کشور شوند در این صورت به طور ملموس موارد قاچاق و تولیدات زیر پله‌ای‌، غیر مجاز از بازار حذف خواهند شد. 
 
انتهای پیام/ 8399
https://www.asrehamoon.ir/vdcewo8f.jh87fi9bbj.html
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما