تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۷
بازار بکر، امن و پُرمشتري ایران این روزها دل تمامی تجار اروپایی را ربوده است و همین خودنمایی چشم این تجار اروپايي را گرفته است و باعث شده آنها در صف ورود به این بازار بکر زنبيل بگذارند و در اولين فرصت براي رايزني اقتصادي، وارد ايران شوند.
زنبیلی که غربی ها برای ورود به بازار بکر ایران کنار گذاشته اند/ چه کسانی از لغو تحریم‌ها سود می‌برند؟
به گزارش خبرنگار سیاسی عصرهامون، شرکتهای اروپایی و آمریکایی از هم اکنون عزم خود را برای ورود به بازار ایران جزم کرده اند و در صف حضور در بازاری قرار دارند که در شرایط بد اقتصادی این کشورها می تواند خونی تازه در رگ های آنها باشد.
اغلب این شرکت‌ها که از کشورهای فرانسه ، آلمان، ایتالیا و اتریش هستند، عمدتا در زمینه تولید خودرو، معدن؛ انرژی فعال بوده و به واسطه تحریم‌ها فعالیت خود در ایران را به شدت کاهش داده بودند.
چندی پیش بود که منابع رسمی از جمع بندی مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 با ایران خبر دادند ماراتنی که بعد از 12 سال به ایستگاه آخر رسید اما هنوز این توافق قطعی نشده است که شرکت های غربی تکاپوی خود برای حضور در بازار ایران را افزایش داده اند.
در حالی مسابقه شرکت های غربی برای حضور در بازار این روزها افزایش یافته است که انتقادات بسیاری از سوی نمایندگان مجلس به جمع بندی مذاکرات ایران و 1+5 وارد است و برخی براین باورند که خطوط قرمز نظام در توافق هسته ای رعایت نشده است.
همزمان با این انتقادات تفاسیر متفاوت مقامات آمریکایی از جمع بندی مذاکرات نیز نگرانی های زیادی را به وجود آورده است و هنوز جوهر این توافق خشک نشده است که پالس های منفی از سوی غربی ها منعکس می شود که آینده ای مبهم را ترسیم می کند در همین زمینه کارشناسان سیاسی بر این باورند که آمریکایی ها با کارنامه سیاه خود هیچگاه برای ایرانی ها قابل اعتماد نیستند.

خسارت های جبران ناپذیر غربی ها به ایران
در حالی این روزها غربی ها برای ورود به بازار ایران از یکدیگر سبقت می گیرند که برخی از همین کشورها خسارت های زیادی را بر کشور ایران تحمیل کرده اند.
آلمانی ها در سالهای نه چندان دور یکی از مهم ترین شرکای تجاری ایران در اروپا بودند و برای اینکه جای پای خود را دوباره در ایران محکم کنند از هم اکنون تلاش خود را آغاز کرده اند.
سفر روز یکشنبه زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان، در رأس هیأتی از صاحبان صنایع و شرکت های بزرگ این کشور، در این چهارچوب تبیین می گردد.
فرانسوی ها نیز از رقیب اروپایی خود عقب نمانده اند و تلاشی دو چندان را برای حضور در بازار بکر ایران آغاز کرده اند، آنها که در گذشته شریکی مهم برای ایران در صنایع خودرو سازی بودند حاضر نیستند این بازار پر مشتری را از دست بدهند.

عزم جزم جمهوری شیمیای برای ورود به بازار ایران
اما مرور کارنامه این دشمنان دیرینه که اکنون ردای دوستی با ایران را بر تن کرده اند چندان هم درخشان نیست هنوز صنعتگران ایرانی خروج یکباره فرانسوی ها از صنایع خودرو سازی ایران و ضربه ناگهانی بر پیکر این صنعت را فراموش نکرده اند، اگر از این ها بگذریم قرار گرفتن این کشورها در صف دشمنی با ایران در جنگ هشت ساله و کمک های مالی و تسلیحاتی آنها به صدام حسین از خاطر ایرانی ها پاک نخواهد شد.
انتهای پیام/ 7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcjytea.uqevhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما