تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲
رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد نقشه راه آژانس پس از توافقنامه ایران، محور گفتگوهای وی باسناتورهای آمریکایی در واشنگتن بود.
بیانیه آمانو پس از دیدار با سناتورهای آمریکایی درباره توافق ایران
 به گزارش سرویس بین الملل عصر هامون، به نقل از رویترز، بیانیه مطبوعاتی «یوکیو آمانو»، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دیدار با سناتورهای آمریکایی در واشنگتن درباره فعالیت های هسته ای ایران، صادر شد . 
متن این بیانیه به این شرح است: بسیار خوشحالم که فرصت دیدار با اعضای کمیته روابط خارجی سنا درباره مسئولیت مهم آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظارت و ارزیابی بر فعالیت هسته ای اعضاء را داشتم.
 ما در این جلسه درباره نقشه راه آژانس پس از توافقنامه 14 ژوئیه صحبت کردیم . از من سوالات بسیاری پرسیده شد. من درباره جزئیات اقدامات خود در نقشه راه یاد شده توضیح دادم و با اشاره به اینکه مسئولیت قانونی من حفاظت از دستاوردهای این توافق است، تصریح کردم، ما ابزارها و راهکارهای بین المللی متعددی برای نظارت بر مفاد توافقنامه وین داریم. من به صراحت توضیح دادم که چگونه این توافق، مسئولیت ما برای کار در ایران را افزایش داده است. طرح عملیاتی آژانس، توان و قدرت ما برای نظارت بر پروتکل الحاقی در ایران را افزایش داده و میزان دسترسی ما به پایگاه ها و اطلاعات مورد نیاز را گسترش می دهد. این توافق، ایران را ملزم می سازد تا اقدامات اعتمادآفرین خود را افزایش دهد. بنابراین ما اطلاعات و دانش بیشتری درباره فعالیت های هسته ای ایران خواهیم داشت. نقشه راه فراروی آژانس به ما کمک می کند از اهداف نظامی احتمالی ایران در برنامه هسته ای خود به خوبی آگاه شویم. ما با قدرت و بدون هیچگونه محدودیتی می توانیم وظایف محوله خود در این زمینه را انجام دهیم. 
با توجه به توافقات انجام شده ما فرصت منحصر به فردی برای نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران خواهیم داشت. ما با مسئولیت بسیار مهمی مواجه هستیم . من اطمینان دارم که آژانس به خوبی از عهده این مسئولیت برخواهد آمد .
انتهای پیام/8399
https://www.asrehamoon.ir/vdcjt8ea.uqe8mzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما