تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱
نماینده مردم زابل در مجلس گفت: به دلیل وجود شن های کف دریاچه هامون هوای منطقه سیستان پر از گرد و خاک شده و بازار و کلیه ادارات منطقه سیستان تعطیل شده بنابراین باید سازمان حفاظت از محیط زیست رسیدگی کند.
ضرورت تشکیل ستاد بحران در منطقه سیستان/غلظت گردوخاک بیش از حد مجاز است
به گزارش سرویس سیاسی عصرهامون، حلیمه عالی در نشست علنی امروز (یکشنبه 18 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری خطاب به رئیس سازمان حفاظت ازمحیط زیست که در جلسه حضور داشت گفت: مردم سیستان هر روز هوایی را استنشاق می کنند که در آن شن و خاک های کف دریاچه هامون وجود دارد.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریه های مردم سیستان خشک شده، افزود: خانم ابتکار شما اظهار داشتید دریاچه هامون پر از آب است، من نمی دانم این اخبار را چگونه به شما اطلاع می دهند، امروز بازار و کلیه مناطق سیستان به دلیل طوفان گرد و خاک تعطیل شده است.
عالی ادامه داد: غلظت گرد و خاک در هوای استان سیستان و بلوچستان بیش از حد مجاز بوده که دلیل اصلی آن خاک های کف دریاچه هامون است بنابراین باید کسی پاسخگو به رسیدگی به وضعیت پیش آمده باشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه خواستار تشکیل ستاد بحران در استان سیستان و بلوچستان هستم، افزود: نمی خواهم مقایسه کنم اما باید به همان اندازه که به مشکل دریاچه ارومیه رسیدگی می شود به وضعیت دریاچه هامون استان سیستان و بلوچستان نیز مسئولان توجه کنند.

انتهای پیام/ 7250 https://www.asrehamoon.ir/vdca0yn0.49nu615kk4.html
منبع : خبرگزاری خانه ملت
نام شما
آدرس ايميل شما