کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره محیط زیست زهک ؛

مهرماه آغاز کوچ زمستانه پرندگان/ دستگیری 2 شکارچی در سواحل چاه نیمه

اوشیدا , 9 مهر 1394 ساعت 9:16

رئیس اداره محیط زیست زهک گفت:پرندگان از نوع کاکایی،چنگر ،پرستوی دریایی ،اردک کوچک،می باشند که تعداد زیادی از پرندگان مهاجر پلیکان هستند.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون مهدی سراوانی رئیس اداره محیط زیست زهک در گفتگو با اوشیدا گفت:چاه نیمه های سیستان مکان مناسبی جهت زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است.
سراوانی افزود:با توجه به اینکه هم اکنون پوشش گیاهی مناسبی در سیستان وجود ندارد پرندگان مهاجر حداکثر تا ده روز در سواحل چاه نیمه به استراحت می پردازند.
وی بیان کرد:بدلیل نداشتن پوشش گیاهی و خارج شدن منطقه از شرایط تالابی ،نبود آب در تالاب پرندگان مدت کوتاهی در چاه نیمه به استراحت می پردازند.
رئیس اداره محیط زیست زهک افزود:اوایل مهرماه زمان مهاجرت پرندگان می باشد که خوشبختانه سیستان در مسیر پرندگان مهاجری است که از مناطق شمالی و سیبری قصد کوچ به سواحل جنوبی از جمله عمان و هند را دارند.
سراوانی بیان کرد:پرندگان از نوع کاکایی،چنگر ،پرستوی دریایی ،اردک کوچک می باشند که تعداد زیادی از پرندگان مهاجر را پلیکان تشکیل می دهد.
وی ادامه داد:با توجه به ماموریت محیط زیست در حفظ منابع زیستی و جلوگیری از شکار پرندگان صبح امروز 7 مهرماه در حین گشت زنی 2 شکارچی که همراه خود یک تور زنده گیر داشتند دستگیر و به مراجع قضایی منتقل شدند.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 75369

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/75369/مهرماه-آغاز-کوچ-زمستانه-پرندگان-دستگیری-2-شکارچی-سواحل-چاه-نیمه

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir