تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷
معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان درجمع عزاداران چاه کیچی دلگان :

یاران حضرت سیدالشهدا با تقوای الهی ظلمات دنیا را پشت سر گذاشتند

معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان گفت: یاران حضرت سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا با نور و تقوای الهی تمام ظلمات و تاریکی دنیارا پشت سرگذاشتند.
یاران حضرت سیدالشهدا با تقوای الهی ظلمات دنیا را پشت سر گذاشتند
یاران حضرت سیدالشهدا با تقوای الهی ظلمات دنیا را پشت سر گذاشتند

به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از دلگان پرس، حجت الاسلام نجف بامری معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان درجمع عزاداران مسجد جامع امام رضا(ع)چاه کیچی دلگان اظهار داشت: طبق آموزه های دینی تقوا به معنای انجام واجبات و ترک محرمات است وتقوای الهی چندین وضع و آثاردارد.
وی افزود: اولین اثر تقوا دانش و بصیرت  است که با داشتن آن  می توانیم خوب و بد،حق و باطل و دوست و دشمن را تشخیص بدهیم زیرا بسیاری از انسانها به علت عدم تقوا و بصیرت در زندگی دچار سردرگمی بوده ویا هستند.به برکت تقوا یک نوری درون انسان ایجادکه انسان با آن نور آینده نگر،خط شناس و آدم شناس می شود.
معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان اظهارداشت: دومین اثرتقوا گوش دل است،بعضی از افراددچار عدم بصیرت و بینش صحیح هستند با اینکه خدای متعال هر انسانی را چهار گوش و چهار چشم داده است دو گوش ظاهری برای اینکه مطالب و ظاهر را بشنود و دو گوش درونی تا اینکه ندای غیبی را بشنود.
حجت الاسلام نجف بامری باذکر آیه ۲۰۱سوره اعراف درباره سومین اثرتقوا که همان بیداری است گفت: اهل تقوا کسانی هستند که وقتی شیطان دور قلب و وجود آنان را طواف می کند و می خواهد آنان را بفریبد که آنها یک مرتبه بیدار میشوندوشیطان راه نفوذی به قلب آنهاپیدانمی کند.
معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان درپایان گفت: بنابراین تاریخ نشان داد که یاران حضرت سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا با نور و تقوای الهی تمام ظلمات و تاریکی دنیارا پشت سرگذاشتند زیرا آنان حقایق را مثل روز روشن می دیدند و این اثر تقوا است،آنان در روز عاشورا روزی که می توانستند از جمع عاشورائیان جداشوند ولی آنها با بصیرت راه حق را در پیش گرفتند.

انتهای پیام/4382

https://www.asrehamoon.ir/vdcfjvde.w6dvmagiiw.html
منبع : دلگان پرس
نام شما
آدرس ايميل شما