تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۳
احمدرضا عابدزاده با پرواز صبح فردا به استانبول و سپس لس آنجلس عزیمت می کند تا چند هفته ای را در ینگه دنیا بگذراند و به امور شخصی و شغلی اش رسیدگی کند.
کاپیتان سابق تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس گفت: «اگر آقای کفاشیان خواهان موفقیت فوتبال ایران هستند در انتخابات شرکت نکنند

به گزارش سرویس خبری عصرهامون به نقل از خبرگزاری فوتبال ایران پارس،عابدزاده حرف های جالب توجهی قبل از ترک ایران زده که در ادامه می خوانید:

* درباره سفرتان به آمریکا صحبت کنیم.

- مدت هاست نتوانسته ام برای انجام کارهای شخصی و شغلی ام به این مسافرت بروم چون در تهران هم گرفتاری های شغلی ام را داشتم.

* تا چه زمانی در آمریکا هستید؟

- شاید بعد از کریسمس شاید هم دو هفته زودتر از کریسمس به تهران برگردم این هم بستگی به انجام کارهایم دارد.

* قبلا اتفاق افتاده شما در فرودگاه متوجه مشکل مالیاتی و اجازه خروج از کشور را ندارید، این بار استعلام گرفته اید که مسافرت تان به تعویق نیفتد.

- من همواره به تسویه حساب مالیاتی و ارایه اظهارنامه به اداره مالیات حساسیت داشته و پایبند بوده ام. یک بار که در فرودگاه گیر کردم متوجه شدم مشکل از طرف من یا بی خیالی بنده نبوده به عنوان مثال در قراردادها یک بخش از مالیات برعهده بازیکن یا مربی است و بخش دیگر به باشگاه های مربوطه باز می گردد. تا به حال این موضوع را نگفته بودم اما من بابت قرارداد چند سال قبل با باشگاه پرسپولیس  طلبی داشتم که بخش مهمی از آن را بخشیدم. منتی هم برای پرسپولیس  یا هواداران عزیز نیست به خاطر دل خودم و علاقه ای که به تیمم داشتم قید دستمزدم را زدم. اما مالیات همان پولی که بخشیدم را برای حل مشکل خروج از کشور پرداخت کردم و قرار است پس از بررسی های لازم این بخش از مالیات به من برگردد. چون نمی شود هم پول نگرفت و هم مالیات پول نگرفته را پرداخت و خوشبختانه سازمان مالیاتی کشور به این موارد به صورت رسمی رسیدگی می کند.

* درباره کیفیت لیگ پانزدهم چه نظری دارید و عملکرد چه تیم هایی را در حد مقبول می دانید؟

- لیگ پانزدهم می توانست خیلی بهتر از اینها باشد اما وقفه های مداوم به باشگاه ها و بازیکنان شوک منفی وارد کرده است. تا لیگ می خواهد سر و شکلی بگیرد به تعطیلات می خورد. این هفته هم که مسابقات تعطیل بود. چهار بازی دیگر هم برگزار شود دوباره یک تعطیلی بلندمدت خواهیم داشت. پیش از این هم اگر اشتباه نکنم سه بار لیگ به وقفه خورده است. به نظرتان این وقفه ها اجازه می دهد لیگ آن طور که شایسته است کیفیت خودش را پیدا کند. مثل این می ماند که بازیکن برای یک مسابقه سه، چهار مرتبه بدنش را  گرم و سرد کند در چنین شرایطی احتمال مصدوم شدن بازیکن افزایش چشمگیری پیدا می کند. اما درباره عملکرد تیم های حاضر در لیگ می توانم بگویم سه، چهار تیم بالای جدول عملکرد بهتری داشته اند و پرسپولیس  برخلاف جایگاهی که در حال حاضر در جدول دارد فوتبال خوب و تماشاگرپسندی را نمایش داده و به دلیل جوانی که توأم با اشتباهات فردی شد و همچنین بدشانسی در رسیدن به گل در بالای جدول نیست و این تیم آینده خیلی خوبی خواهد داشت به شرط اینکه دچار بحران مالی نشود.

* دیدگاه احمدرضا عابدزاده  درباره عملکرد دروازه بان های فعال در لیگ برتر چه بوده و هست؟

- نمی توانیم بگوییم نمره دروازه بان ها به صورت کلی پایین تر از مهاجمان یا هافبک ها و مدافعان است. دروازه بان هم دچار اشتباه می شود و این موضوع در تمام دنیا اتفاق می افتد. ولی به عنوان یک پیشنهاد می خواهم به دروازه بان ها بگویم هر چه بیشتر تمرین و بهتر و حرفه ای تر زندگی کنند عملکردشان، تمرکز و کیفت شان بهتر خواهد بود.

* از امیر پسرتان چه خبر؟ از شرایط او رضایت دارید؟

- به عنوان یک پدر از پسرم رضایت کامل دارم. اما در بحث دروازه بانی و کار فنی می توانم بگویم امیر روز به روز بهتر می شود و می بینم و از خدا می خواهم بهتر از احمدرضا عابدزاده  شود. برای او آینده بزرگی را متصور هستم. هر چند که به وضوح احساس می کنم برخی از آینده امیر عابدزاده هراس دارند و به او حسادت می کنند و متاسفانه از این واژه استفاده می کنم که آنها از دیدن امیر و فکر کردن به آینده او می سوزند. پسر من مستقل بزرگ شده و برای کارهایش استقلال کامل دارد. هرگز وارد حریم شخصی او نشده ام اما می بینم چقدر برای آینده اش زحمت می کشد و هرگز به من متوسل نشده است. در انگلیس و آمریکا تحصیل و بازی کرده و در حال حاضر نیز پیشنهادات خوبی دارد و مطمئنا با این زندگی حرفه ای و این تمرینات سختی که انجام می دهد به موفقیت خواهد رسید.

* با انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال فاصله زیادی نداریم، احمدرضا عابدزاده  درباره عملکرد سال های اخیر فدراسیون فوتبال چه نظری دارد و برای انتخابات پیش رو چه صحبتی؟

- مشکلات بسیار زیادی را در سال های گذشته در فوتبال دیده ایم و آسیبش را هم  خورده ایم. درباره خیلی از مسایل صحبت نکنیم که بحث مفصل است. اشاره کنیم به تیم ملی ایران که برایمان عزیز و مقدس است. در سال هایی که سپری کردیم تیم ملی چه کمبودهایی را احساس کرد، از مشکل مالی برای برگزاری اردو بگیریم تا بازی تدارکاتی، زمین تمرین برای ملی پوشان، مشکلات ورود و خروج بازیکنان سرباز و لباس های تیم ملی که بارها درباره اش بحث شده و جای تاسف دارد. که مدام درباره کیفیت لباس های تیم ملی در رسانه های مختلف اعم از داخلی و خارجی صحبت شده است. چطور تیم ملی امید ایران در ماه های گذشته هیچ کدام از این مشکلات را نداشته، توانسته به اردوهای خارجی برود بازی تدارکاتی برگزار کند، کیفیت لباس هایش بین المللی باشد و هیچ کدام از بازیکنان این تیم که هنوز به سربازی نرفته اند مشکلی برای ورود و خروج نداشته باشند این موضوع بیانگر چیست؟ مسلما تفاوت مدیریت ضعیف و پر اشتباه و همراه با خنده و لطیفه های رییس فدراسیون فوتبال با مدیر تیم ملی امید است.

* بیشتر توضیح می دهید؟ به نظر شما مشکل در رأس فدراسیون است؟

- ببینید، هر شخصی توانایی دارد. همانطور که آقای کفاشیان دونده خوبی بوده و در همین سن و سال هم چه بسا در دو صدمتر با اختلاف 50 متر بتواند آقای حبیب کاشانی را شکست بدهد در بحث مدیریت هم آقای کفاشیان ثابت کرده نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد. ایشان در مصاحبه هایشان بارها گفته اند نمی خواستند رئیس فدراسیون فوتبال شوند پس چطور در انتخابات دور دوم شرکت کردند؟ آیا به ایشان تکلیف شده یا مسئولان کشور به ایشان دستور داده اند در فدراسیون بمانند بگویند تا ما بفهمیم چون در غیر این صورت یا ایشان حرف دلشان را نزده اند یا بعدا که رئیس فدراسیون شدند از این پست خوششان آمده اما باید به خاطر داشته باشند فدراسیون فوتبال شرکت شخصی ایشان نیست. متولی فوتبال و تیم ملی ایران است که برای تک تک ایرانیان اهمیت دارد. به نظرم اگر آقای کفاشیان خواهان موفقیت فوتبال ایران هستند در انتخابات شرکت نکنند چون در سال های گذشته ثابت شده ایشان توان لازم را برای حل مشکلات فوتبال از تیم ملی نداشته اند و به نظرم بهتر است در این مقطع از حبیب کاشانی بخواهند مسئولیت فدراسیون فوتبال را قبول کند چون امتحانش را پس داده و اگر کاشانی نخواست و به هر دلیل قبول نکرد، یک آدم سالم، تحصیل کرده، مدیر و فوتبالی مثل دکتر علیرضا اسدی را مسئول فدراسیون فوتبال کنند تا این شرایط اسفناک فوتبال مان را تغییر دهیم. ادامه حضور رییس فعلی یعنی ادامه همین روند و همین تفکر و امیدوارم آنهایی که در مجمع فدراسیون فوتبال حق رای دارند بر اساس مسایل شخصی نام افراد را در لیست خود ننویسند. امیدوارم این دوستان وارد گود شوند و اوضاع را تغییر دهند.

* حرف آخر...

- از قدیم گفتند از ماست که برماست. خودمان هستیم که تعیین می کنیم چه شرایطی داشته باشیم. در کشورهای جهان اولی می گویند اول کشورت را بسازد بعد شهر و بعد محل زندگی ولی در کشورهای جهان سومی می گویند به فکر خودت باش و لانه و کاشانه خودت. بی خیال شهر  و کشورت.

انتهای پیام/2563 https://www.asrehamoon.ir/vdcjixea.uqehizsffu.html
منبع : خبرگزاری فوتبال ایران پارس
نام شما
آدرس ايميل شما