تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
رهبر معظم انقلاب در اولین دقایق سال 95 در پیام نوروزی امسال را سال«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»نامگذاری کردند که نشان از حساسیت اقتصاد مقاومتی در اقتدار کشور و ملت شریف ایران دارد.
اقتدار کشور در گرو عمل به اقتصاد مقاومتی است/ بصیرت رهبر انقلاب برگرفته از تعالیم قران و ائمه اطهار است
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون ، سخنان نوروزی رهبر انقلاب بازتاب گسترده ای داشت که بخشی از آن در سخنان امامان جمعه اهل تسنن و شیعه استان سیستان و بلوچستان آمده است.

مردم  اقتصاد مقاومتی را فقط در شعار خلاصه نکنند و با اقدام و عمل آن را در پیش بگیرند
 
حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند ضمن تبریک  سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل گفت: با توجه با آغاز سال نو و تولد بانوی اسلام حضرت فاطمه (س) امید می رود که سال پر برکتی را پیش رو داشته باشیم.
وی افزود: در منطقه سیستان مردم از اقتصاد ضعیفی برخوردار هستند و دغدغه اصلی آنان همه ساله این معضل بوده است رهبر انقلاب اسلامی با نام گذاری این سال به نام اقتصاد مقاومتی،اقدام،عمل تنها راه حل معضل بیکاری و رفع رکود را به مردم پیام داده اند.
حجت الاسلام گزمه تصریح کرد: مردم نیز اقتصاد مقاومتی را فقط در شعار خلاصه نکنند و باید با اقدام و عمل آن را جلو برد تا ثمره آن را بر سر سفره های خود مشاهده نمایند.
امام جمعه هیرمند بیان داشت: تمامی نهاد های دولتی و خود دولت نیز باید در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته و کشور را خودکفا نمیاند تا خواسته های مقام معظم رهبری را محقق سازند و رکود و بیکاری را رفع نمایند.
وی تاکید کرد: به حمد الله امید میرود که سال 1395 نوید بخش یک زندگی خوب برای مردمان رنج کشیده سیستان و همه ی کشور باشد و بتوانیم با توکل به خدا و قرار گرفتن در راه شهداء ادامه دهنده راه آنان باشیم./ ندای هیرمند

 
رونق اقتصاد مقاومتی با تمرکز برسرمایه های داخلی عملی خواهد شد

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی ضمن تبریک سال نو و با آرزوی میمنت و برکت برای کلیه مسلمانان اظهار کرد: ولی امر مسلمین هر ساله شعارهای کشور را بر اساس وضعیت کشور و منطقه انتخاب می نمایند.
وی گفت: این که مقام معظم رهبری شعار «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» را برگزیدند حاکی از آن است که دشمن با تمام توان و با سرمایه گزاری های خود بیشترین تلاشش را برای ضربه بر پیکره اقتصاد جمهوری اسلامی جزم کرده است.
امام جمعه ایرانشهر همچنین  به برخی دیگر از دشمن ستیزی ها علیه ایران اشاره کرد و افزود: می بینیم که کشور اسلامی همچون عربستان سعودی با پذیرفتن ضررها همچون کاهش بهای نفت و کسری بودجه مسرانه به دنبال به زانو درآوردن ایران اسلامی است.
ابطحی تصریح کرد: اگر بنا باشد که فکری برای اقتصاد کشور نکنیم و اقتصاد مقاومتی را آن طور که ولی امر مسلمین تشریح کردند برای خودمان تعریف و عمل نکنیم باید در انتظار دریافت ضربه اساسی از سوی دشمن باشیم.
وی ادامه داد: ما زمانی می توانیم توطئه و ضررها را از بین ببریم که از درون بنیه اقتصاد کشور را مستحکم نماییم و این تنها با تمرکز بر توان نیروهای داخلی و سرمایه گزاری بر تولیدات ملی میسر خواهد شد. / پهره


اقتدار کشور در گرو عمل به اقتصاد مقاومتی/ اقتصاد مقاومتی مهمترین مؤلفه اقتدار ملی

امام جمعه دهستان مینان سرباز با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری،گفت: رهبر معظم انقلاب در اولین دقایق سال 95 در پیام نوروزی امسال را سال«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»نامگذاری کردند که نشان از حساسیت اقتصاد مقاومتی در اقتدار کشور و ملت شریف ایران دارد.
وی ادامه داد:ملت شریف ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آب دیده شدن در دفاع مقدس با مقاومت و دفاع باشکوه جوانان این مرز و بوم ،با تقدیم هزاران شهید و جانباز این انقلاب را بیمه کرده و مقاومت در برابر تحریم دشمنان را به نوکری استکبار ترجیح دادند.
مولوی عنایت الله رسولی زاده اظهار داشت: این ملت توانسته است با بصیرت و روحیه انقلابی و جهادی درعمل به تدابیر خردمندانه رهبر و مقتدای خود با عزم ملّی راه سعادت و سرافرازی خود را تا رسیدن به قله های پیروزی با استحکام پیش ببرد.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر راهنمایی های رهبری انقلاب، توانسته است اقتدار ملی خود را حفظ کند، ادامه داد: ما در بحث تحریم ها همانند موضوع هسته ای که توانستیم بدون کمک هیچ یک از ابرقدرت ها و کشورهای بیگانه با اقتدار و اتکا به دانش جوانان مرز و بوم عمل کنیم پس می توانیم اقتصاد کشور را پایدار نگه داریم.
وی با تاکید بر اینکه حفظ اقتدار اقتصادی جمهوری اسلامی در گرو اجرای اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: از مهم ترین مسائلی که نه تنها در جامعه جهانی، بلکه در خودباوری و اعتماد به نفس هر ملتی بسیار حائز اهمیت است، موضوع اقتدار یا ضعف آن کشور است نسبت به دیگر کشور ها، که این عامل در نحوه ی چینش و پیشبرد اهداف کشورها، در ارتباط با سایر ملل، بسیار اهمیت دارد.
رسولی زاده با اشاره به تاکید همیشگی رهبر فرزانه انقلاب در باره اقتصاد مقاومتی و درون زا، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و توجه به رشد درون زا و اقدام و عمل و تلاش برای حل مشکلات کشور با اتکا به نیروی درونی کشور از توصیه های مکرر و مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسؤولان کشور و مردم در سال های اخیر بود و خصوصا مسؤولان دولت کنونی بارها و بارها مخاطب این تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته اند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری سال 95را سال«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»نامگذاری کردند و بر این موضوع تاکید داشتند، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل متقابل باعث می‌شود کشور خودکفا شود و برهمین اساس باید به این مقوله مهم بیش از پیش توجه کرد.
امام جمعه دهستان مینان سرباز در پایان با تأکید بر اینکه باید افق‌های بلند را ببینیم و به اهداف والا بیندیشیم و آرمان‌گرا باشیم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری هدف‌گذاری بالایی برای ملت شریف ایران در دستور کار قرار دادند و همیشه به این واقعیت تأکید داشتند که کشور در عرصه علم و دانش واقتصاد مقاومتی باید به مرجع جهان تبدیل شود./ پاپایا


بصیرت رهبر انقلاب برگرفته از تعالیم قران و ائمه اطهار است/ دولت و ملت باید با همدلی اجرای عملی اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهند
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در خصوص نامگذاری سال جدید به عنوان سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل"  اظهار کرد: حکمت و بصیرت رهبرانقلاب  برگرفته از تعالیم قران و ائمه اطهار است و جاری ساختن تاکیدات ایشات درباره اقتصاد مقاومتی کشور را سربلند و خودکفا خواهد کرد.
وی افزود: با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان در سال های اخیر ، ندای رهبر در باره اقتصاد مقاومتی کشور را سر پا نگه داشت، و اقتصاد مقاومتی به صورت عملی در کشور جواب داد.
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه خاطرنشان کرد: اگر آحاد ملت و مسئولان کشور بیانات رهبرانقلاب  درباره اقتصاد مقاومتی را به صورت عملی اجرا کنند و بیانات این پدر دلسوز ملت را آویزه گوش کنند، به طور حتم اقتصاد کشور زنده و پویا خواهد شد.
وی با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی در پیشرفت کشور، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی برگرفته از دستورات قران کریم و پرهیز از اسراف و تبذیر است و اقتصاد مقاومتی باید در قانون اساسی گنجانده شود چراکه پایه اقتصادی و سبب پیشرفت کشور خواهد بود.
وی با اشاره به تکیه مسئولین به برجام، تصریح کرد:  مسئولین باید آگاه باشند که برجام تغییری در سیاست های خصمانه دشمن نخواهد داد و دشمن همان دشمن است و خیرخواه ملت ایران نیست بنابراین باید دست بر زانوی خویش بگذاریم و اقتصاد مقاومتی را مبنای فعالیت های اقتصادی کشور قرار دهیم.
مولوی ریگیان پور اذعان داشت: دولت و ملت باید با همدلی اجرای عملی اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهند چرا که واژه اقتصاد مقاومتی باید به صورت عملی اجرا شود تا برکات آن را در کشور مشاهده کنیم.
وی افزود: خودکفایی کشور در زمینه های مختلف در کنار تکیه بر تولید ملی می تواند کشور را به پیشرفت های چشمگیری برساند و دلیل تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز استقلال کشور در عرصه های مختلف است./ لادیز

عمل کردن مردم و مسولان به نام سال رشد اقتصادی کشور را دربردارد

حجه الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا اظهار داشت: نامگذاری نام سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر "اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل" اهمیت اقتصاد مقاومتی و عمل به آن را نشان می دهد.
وی با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی، افزود: اقتصاد دارای اهمیت وافر است و لازم است همگان به سمتی رفته که اقتصاد مقاوم باشد و دشمن نتواند از طریق آن فشار بر ایران اسلامی بیاورد.
وی تصریح کرد: اقتصادی که متکی بر نفت باشد در حالی که ذخایر آن در دست دولت است اما با برنامه ریزی های خبیثانه استکبار به راحتی بر کشورها فشار وارد کرده به طوری که به یکباره قیمت نفت پایین آمده و به راحتی تحت الشعاع قرار می گیرد و از این طریق حربه ای در مقابل استقلال و اقتصاد کشورها فراهم می آورد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ادامه دد: ایشان اشاره به این امر داشتند که اقتصاد مقاومتی فقط شعار نیست و تمامی مسولان باید به آن عمل کرده و در برنامه های خود شعار نداده و به تولید داخلی و همچنین صادرات بیشتر اهمیت دهند.
وی تاکید کرد: عمل کردن به اقتصاد مقاومتی باعث نهادینه شدن این نوع از اقتصاد در کشور شده، بنابراین دولت و مسولان اجرایی باید زمینه را برای تولید ملی فراهم و مصرف کنندگان نیز از کالای داخلی استفاده کنند.
وی در پایان تاکید کرد: با همدلی مردم و مسولان در راستای اقتصاد مقاومتی با اقدام عملی قطعا ایران اسلامی در سال جاری قدمهای رو به جلو برداشته و پیشرفت بزرگی خواهد داشت.
انتهای پیام// اوشیدا

اقتصاد مقاومتي" عمل مي خواهد نه بخشنامه و دستورالعمل/ برجام نباید ما را از اقتصاد مقاومتی غافل کند

حجت الاسلام محمدحسين ميري در خصوص شعار سال 95" اقتصادمقاومتي؛ اقدام و عمل" با  بيان اينكه اقتصاد مقاومتي راهكار نجات كشور از معضل اقتصادي است، اظهار كرد: رونق اقتصاد به ورود  بخش خصوصي بستگي دارد و تنها راه حل معضل اقتصادي صرفاً اقتصاد مقاومتي و تكيه به توليدات داخلي است.
 وي با اشاره به شعارهاي سالهاي قبل مقام معظم رهبري، گفت: رهبر انقلاب در سالهاي گذشته مسئله جهاداقتصادي، اقتصادمقاومتي، مسائل فرهنگي و مسئله نفوذ و در روزهاي اخير نيز داتن تفكر انقلابي بودن را مطرح كردند كه اين مسائل و اقتصاد مقاومتي مهمترين دغدغه هاي رهبر انقلاب است كه بايد محقق شود.
 حجت الاسلام ميري با اشاره به مسئله برجام و سخنان رهبري در پيام نوروزي 95، تصريح كرد: استكبار جهاني و آمريكا نميخواهد كشور ايران اسلامي پيشرفت اقتصادي داشته باشد و همواره به صورت مصرف گرا باشد ولي ملت غيور و با  بصيرت ايران اسلامي بايد بكوشند مقاومت اقتصادي را در جامعه تحقق و تقويت كنند.
وي با بيان اينكه تحقق اقتصاد مقاومتي نقش تاثيرگذاري در توسعه بخش اقتصادي در كشور ايران اسلامي دارد، اذعان كرد: بسيج تنها نهاد مردمي و انقلابي كه در خصوص مسئله اقتصاد مقاومتي سنگ تمام گذاشته و توانسته در حوزه اقتصاد مقاومتي بسيار خوب اقدام و عمل كند.
 امام جمعه شهرستان خاش خاطرنشان كرد: در مسئله اقتصاد مقاومتي بايد دولت در بخش هاي كشاورزي، صنعت، تولیدات و غيره می‌توانند به طور مستقیم به حوزه اقتصاد مقاومتی ورود کنند و در ادامه اشتغال‌زایی صورت بگیرد.
 وي با اشاره به پيام نوروزي رهبر انقلاب و بيان مسئله بيكاري، گفت: عمده ترين مشكلي كه در كشور و خصوصاً شهرستان خاش وجود دارد بحث فقر و بيكاري است كه اين مسئله سبب فقر فرهنگي و معضلات و آسيبهايي همچون موادمخدر، طلاق، افزايش شغل هاي كاذب و غيره شده است.
حجت الاسلام ميري اظهار كرد: دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از هر لحاظ راضی نیست که ایران اسلامی روی پاهای خود تکیه کند و یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها که دشمن روی آن برنامه‌ریزی چندین ساله‌ای با تصویب تحریم‌ها انجام داده بود بحث اقتصاد و فلج کردن آن بود که با تدابیر ارزشمند رهبری تحریم دشمنان نتوانست بر پیکره اقتصادی کشور تاثیر بگذارد و مردم می‌تواند نمود وضعیت نابسامان اقتصادی و امنیتی و اجتماعی را در کشورهای همسایه مشاهده کنند./ تفتان ما 
 

انتهای پیام/9507
https://www.asrehamoon.ir/vdcgnq97.ak9wz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما