تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲
2 میلیون و 500 هزار گردشگر در تعطیلات نوروز امسال در سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.
اسکان 10 هزار خانوار در مدارس سیستان و بلوچستان/ رشد 21 درصدی مسافرت‌های نوروزی به سیستان وبلوچستان
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون، ستاد اجرایی خدمات سفردر سیستان و بلوچستان جلسات مختلفی را از چندماه قبل از آغاز تعطیلات نوروز به منظور تامین رفاه حال بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی در استان تشکیل داد که دستاورد این تلاش ها رشد 21 درصدی گردشگران به استان بود.
 
رشد 21 درصدی مسافرت‌های نوروزی به سیستان وبلوچستان
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با توجه به آب وهوای مناسب در ایام نوروز یکی از مکان‌های گردشگری کشور است و آمار ها حاکمی از رشد21 درصدی مسافرت‌های نوروزی به استان است.
 کامبیز مشتاق گوهری اظهار کرد: از ابتدای نوروز تا 13فروردین ماه امسال مسافرت های نوروزی 21درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.
وی افزود: از 25 اسفندماه سال 1394 تا13 فروردین تعداد 2 میلیون 785 هزار و368نفر مسافر وارد استان سیستان و بلوچستان شده اند.
وی خاطرنشان کرد: بازدید از مکان‌های تاریخی نیز 40 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.
مشتاق گوهری بندر چابهار را به دلیل زیبای‌های خاص خود از نقاط گردش پذیر استان عنوان کرد و گفت: بندر چابهار خوشبختانه امسال وضعیت مناسبی در خصوص مسافران نوروزی داشته است.
به گفته وی، کوه‌های مریخی، کوه‌های گل افشان، جنگل‌های حرا، تالاب صورتی، خلیج زیبای گواتر و سواحل صخره‌ای از جمله جاذبه‌های گردشگری طبیعی چابهار محسوب می شوند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین روستای تاریخی تیس واقع در نزدیکی چابهار دارای آثار تاریخی متعدد چند هزار ساله است که توانست لحظات به یادماندنی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، شهرستان ساحلی کنارک نیز از جذابیت‌های طبیعی زیادی برای گردشگران برخوردار است و بخشی از مسافران ورودی به استان سیستان و بلوچستان را به خود جذب کرد.
 
دو میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در محورهای سیستان و بلوچستان ثبت شد
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های سیستان و بلوچستان گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در محورهای این استان طی بازه زمانی ۲۵ اسفندسال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال ثبت شد.
علی خانقائی در این باره اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح ستاد نوروزی؛ بر اساس آمار دستگاه‌های ترددشمار، افزایش تردد را نسبت به سال گذشته در تعطیلات نوروز داشته‌ایم.
وی گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین سال جاری؛ ۲.۵ میلیون تردد در سطح محورهای استان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این مدت بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر طی ۱۷ هزار و ۶۵۸ سفر از شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استفاده کردند که ۷۳ درصد مسافران در مسیرهای درون استانی و ۲۷ درصد به مقاصد شهرهای خارج از استان جابه جا شدند.
 
جابجایی 195 هزار مسافر توسط ناوگان جاده ای سیستان و بلوچستان
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان از جابجایی 195 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در سفرهای نوروزی خبر داد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ علی خانقائی افزود: این تعداد مسافر از 25 اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین سالجاری با 12 هزار و 725 ناوگان حمل و نقل عمومی استان شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری جابجا شدند. 
وی ادامه داد: براساس گزارش سامانه های هوشمند تردد شمار در سطح استان، این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد داشته است. 
خانقائی با اشاره به تردد بیش از 2 میلیون و 500 هزار وسیله نقلیه در محورهای استان در تعطیلات نوروزی سالجاری، بیان کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از 54 دستگاه تردد شمار نصب شده، محورهای زاهدان به زابل و محور بمپور به ایرانشهر پرترددترین جاده های استان بودند. 
وی تصریح کرد: برای نخستین بار طرح نظر سنجی از مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان اجرا شد که حدود 60 درصد مردم از این مجتمع ها رضایت کامل داشتند. 

پذیرش بیش از 10هزار خانواده در ستاد اسکان مسافران نوروزی آموزش وپرورش استان
مدیر کل آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای آغاز فعالیت ستادهای تکریم میهمانان نوروزی 10 هزار و 423 خانواده در سطح استان سیستان وبلوچستان پذیرش شده اند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ علیرضا نخعی افزود: 50 هزار و 267 نفر در قالب 175هزار و 251 نفر روز از 27 اسفند ماه سال 94 تا 13 فروردین ماه سال جاری در ستادهای تکریم میهمانان نوروزی استان اقامت داشته اند. 
وی ادامه داد: نزدیک به 2 میلیارد و 100 میلیون ریال برای تجهیز ستادهای اسکان در استان هزینه شده است. 
نخعی با اشاره به اینکه هزار و  68کلاس در 116 مدرسه در سطح استان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: برای رفاه حال مسافران بین راهی نیز 72 کلاس در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان برای اسکان گردشگران نوروزی در نظر گرفته شده بود. 
وی ادامه داد: پایگاه اسکان در شهرستان های زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر، نیک شهر، کنارک، چابهار و راسک در ایام نوروز میزبان پذیرش و تکریم میهمانان نوروزی بوده اند. 
نخعی خاطرنشان کرد: به هر یک از خانواده ها در زمان پذیرش یکی از صنایع دسنی استان به عنوان نماد و یاد بود اهدا شده است.
 
امداد رسانی به بیش از 9هزار حادثه دیده در سیستان وبلوچستان
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادگران هلال احمر این استان از آغاز طرح نوروزی تا آخر روز سیزدهم فروردین سالجاری به 9 هزارو 935 نفر حادثه دیده کمک کردند.
رسول راشکی افزود: این افراد در 240 فقره حوادث مختلف در سطح استان دچار حادثه دیدگی شده بودند. 
وی ادامه داد: 31 فقره حادثه جاده ای امداد رسانی شده و 156 مورد نیز مراجعه حضوری مسافران نوروزی در محل پایگاه های هلال احمر استان کمک رسانی شده است. 
راشکی تصریح کرد: هفت فقره امداد رسانی در سواحل مکران، 41 مورد عملیات رها سازی در جاده و چهار مورد در کوهستانهای استان امداد رسانی به مسافران نوروزی انجام شده است. 
وی ادامه داد: یک نفر نیز به علت ریزش آوار در نیکشهر گرفتار شده بود که توسط امدادگران هلال احمر نجات یافت. 
راشکی افزود: هفت هزارو 87 نفر نیز توسط هلال احمر سیستان و بلوچستان اسکان ضروری داده شده است. 
وی خاطر نشان کرد: 182 تیم عملیاتی هلال احمر در استان کار خدمات رسانی به مسافران نوروزی را انجام دادند. 
 
مراجعه 57 هزار نفر به اورژانس های سیستان و بلوچستان در ایام نوروز
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: 57 هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا سیزدهم فروردین 95 به اورژانس بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه در سیستان و بلوچستان مراجعه کردند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ فریبرز راشدی افزود: 52 هزار و 200 نفر از مراجعه کنندگان به مراکز اورژانس بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه از 25 اسفند 94 تا سیزدهم فروردین 95 به صورت سرپایی مداوا و چهار هزار و 800 نفر نیز بستری شدند. 
وی ادامه داد: 177 مورد تصادف شهری در این مدت در سیستان و بلوچستان رخ داده که 174 نفر مصدوم شدند. 
راشدی بیان کرد: همچنین وقوع 121 مورد تصادف جاده ای در سیستان و بلوچستان در این مدت منجر به مجروحیت 235 نفر شده است. 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: 18 نفر در مجموع از مردم سیستان و بلوچستان در این سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند. 
راشدی گفت: 10 هزار و 646 نفر در این ایام به کلینیک بیمارستانها و 315 نفر به 6 ایستگاه سلامت در سیستان و بلوچستان مراجعه کردند.
انتهای پیام/9031
https://www.asrehamoon.ir/vdcco1q4.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما