تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۵
نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستانی میرجاوه گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ محمدی(ص) راهبردی است به احیای جامعه مسلمانان منجر می‌شود و جامعه جهانی می تواند از طریق تمسک به چنین ارزش‌هایی به وحدت و همدلی دست یابد.
به گزارش سرویسس اجتماعی عصرهامون،به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی گلشاهی اظهار کرد: خلق و رفتار پیغمبر قرآنی بود و ملاک تمام رفتارهای ایشان قرآن بود و این حسن خلق پیامبر مهربانی درسی برای ما مسلمانان است، اقتدار و حاکمیت معنوی پیامبر از یک سو و تأسی مسلمین به سیره عملی رسول خدا از سوی دیگر، راهبردی است که می‌تواند جوامع اسلامی را با یکدیگر متحد سازد.
پیامبر اسلام هرکاری که  انجام می دادند با ملاک قرآن می سنجیدند و اگر امروز شاهد این همه جنایت و خونریزی در بین مسلمانان هستیم تنها به این دلیل است که از مسیر قرآن خارج شده اند،  امروز هزاران مسلمان کشته می شوند اما کشورهای اسلامی در خواب به سر می برند و سکوت کرده اند، زنده نگه داشتن فرهنگ محمدی(ص) راهبردی است به احیای جامعه مسلمانان منجر می‌شود و جامعه جهانی می تواند از طریق تمسک به چنین ارزش‌هایی به وحدت و همدلی دست یابد.
حجت الاسلام والمسلمین گلشاهی بیان کرد: پیغمبر در سختی و راحتی اخلاق حسنه را فراموش نمی کردند و مسلمانان خلق حسنه پیغمبر را می دیدند و به خاطر حسن خلق ایشان به وی ایمان می آوردند، شخصیت رسول خدا به عنوان نمونه انسان کامل در تکوین شخصیت همه انسان‌ها مؤثر است. شخصیت اصلی پیامبر را، رسالت پیامبری و اسوه بودنش می‌سازد.
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند من در حالی مبعوث شدم که معلم هستم، خدای متعال اولیا الله راپیغمبرقرار داد و 124 هزارولی خدا با معنویت به اوج رسیدند و پیغمبر شدند تامعلم بشریت باشند.
خداوند پیغمبر اسلام را مبعوث کرد تا منتی بر انسان گذاشت تا از جان و نفس انسان پیامبری برای ما مبعوث کرد، پیغمبر اسلام مردم را از خودشان بیشتر دوست داشت و برای هدایت آنان مشتاق بود و حضرت علی (ع) در مورد ایشان  می فرمایند پیغمبر اسلام طبیبی بود که خود بر بالین بیماران می رفت و منتظر نمی ماند تا مردم نزد ایشان بیایند.
 
انتهای پیام / https://www.asrehamoon.ir/vdcefx8v.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما