> ابتکار: گزارش مربوط به سال 2012 است فرماندار زابل: دولت قبل و صدا و سیما به بحران هامون بی توجه بودند! | عصر هامون
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
​فرافکنی دولتی ها در پی انتخاب زابل به عنوان آلوده ترین شهر جهان:

ابتکار: گزارش مربوط به سال 2012 است/ فرماندار زابل: دولت قبل و صدا و سیما به بحران هامون بی توجه بودند!

مسولان دولتی بعد از گذشت چند روز از انتخاب زابل به عنوان آلوده ترین شهر جهان توسط سازمان بهداشت جهانی از خواب بیدار شدند و طبق رویه ثابت تدبیری ها باز هم دولت قبل را مقصر دانستند.
ابتکار: گزارش مربوط به سال 2012 است/ فرماندار زابل: دولت قبل و صدا و سیما به بحران هامون بی توجه بودند!
به گزارش عصرهامون، همانگونه که از قبل پیش بینی می شد دولتی ها در سناریوی نخ نما بازهم قصور خود را به گردن دولت قبل انداختند تا بازهم از بار مسئولیت شانه خالی کنند.
چندی پیش بود که سازمان جهانی در گزارشی شهر زابل ایران را به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان معرفی کرد و نوشت: در این شهر مردم ماه‌ها از وجود طوفان‌های غباری در تابستان رنج می‌برند.
اعلام این گزارش انتقادات بسیاری را متوجه راس سازمان محیط زیست کرد و باعث شد فعالان زیست محیط انگشت اتهام را به سوی بانویی نشانه بگیرند که گویا عرصه سیاست را بیشتر از محیط زیست می پسندند.
ابتکار که دست برقضا بعد از کسب یک رتبه جهانی یعنی انتخاب زابل به عنوان آلوده ترین شهر جهان میهمان سیستانی ها بود به انتخاب زابل به عنوان آلوده ترین شهر دنیا واکنش نشان داد و گفت: آماری که از سوی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر معرفی زابل به عنوان آلوده ترین شهر جهان اعلام شده مربوط به سال 2012 است و دقت کافی را ندارد و اطلاعات تکمیلی را به این سازمان ارسال خواهیم کرد.
البته بانوی سبز کابینه به سبک دولتی ها مسئولیت کم کاری خود را متوجه دولت قبل دانست و گفت: شاید اگر دولت دهم و دولت‌های گذشته به اندازه دولت یازدهم به تالاب هامون و مسائل آلودگی هوا و گرد و غبار در منطقه سیستان توجه داشتند، امروزه این مشکلات در تالاب هامون به وجود نمی‌آمد و شهرستان زابل یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان نبود.
ابتکار تصریح کرد: اگر دولت گذشته سال‌ها بی‌توجهی به هامون و بی‌توجهی به مسائل آلودگی را نداشت، ما امروزه میراث دشوار مواجهه با این مشکلات را نداشتیم، چرا که این مشکلات دولت قبل است.
اما فرماندار زابل دیگر دولتی بود که به انتخاب زابل به عنوان آلوده ترین شهر جهان واکنش نشان داد و در گفتگو با تابناک گفت: «مشکل آلودگی هوای منطقه با ذرات معلق منحصر به زابل نیست و کل منطقه سیستان درگیر این بحران است، ولی شهرستان و شهر زابل به دلیل جمعیت زیاد و ایستگاه‌های بیشتر سنجش آلایندگی بیشتر مورد توجه است.»
هوشنگ ناظری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از دولت قبل و صدا و سیما گفت: «در دولت قبل بر خلاف دریاچه ارومیه به بحران دریاچه هامون و رود هیرمند توجه نشد و این بی‌توجهی شامل صدا و سیما نیز هست. صدا و سیما نیز در گذشته حتی یک بار به بحران منطقه سیستان توجه نکرد و برای آن برنامه نساخت.»
جدای از مقصریابی در ماجرای انتخاب زابل به عنوان آلوده ترین شهر جهان آنچه مشهود است اینکه این منطقه با بحرانی دامنه گیر دسته و پنجه نرم می کند که نیاز است مسئولین با نگاهی فرا سیاسی به دنبال مشکل مردم این منطقه باشند.
انتهای پیام/ 7250  https://www.asrehamoon.ir/vdcf0vdc.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما