تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱
واکاوی زاهدانه از ماجرای تیراندازی در مسجد حجت ابن الحسن عسکری(ع) زاهدان؛

بی حرمتی به خانه خدا گناهی نابخشودنی/ درگیری شب گذشته فامیلی بوده/ افراد خاطی به اشد مجازات برسند

فرماندار شهرستان زاهدان علت تیراندازی در مسجد حجت ابن الحسن عسکری(ع) را اختلافات شخصی و خانوادگی بین دو طرف عنوان کرد و گفت: در این زمینه جای هیچ رعب و وحشتی در بین شهروندان وجود ندارد.
بی حرمتی به خانه خدا گناهی نابخشودنی/ درگیری شب گذشته فامیلی بوده/ افراد خاطی به اشد مجازات برسند
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون به نقل از  زاهدانه، شب گذشته مقارن ساعت 20:30 عده ای از ارذل و اوباش به تعدادی از افراد که در حال رنگ آمیزی در و دیوارهای مسجد حجت ابن الحسن العسکری(ع) واقع در بلوار جمهوری زاهدان بودند، تیر اندازی کرده که بر اثرآن چندین ساچمه به سمت افراد شلیک و تعدادی مجروح و راهی بیمارستان شدند.
در این رابطه فرماندار شهرستان زاهدان در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه ضمن تایید این خبرعلت تیراندازی را اختلافات شخصی و خانوادگی بین دو طرف عنوان کرد و گفت: در این زمینه جای هیچ رعب و وحشتی در بین شهروندان وجود ندارد زیرا موضوع اصلی بر سراختلافات خانوادگی و مالی می باشد.
مجتبی خانجانی تاکید کرد: این درگیری بدور از مسائل اختلافاتی بین شیعه و سنی و یا مسائل امنیتی می باشد.
رئیس سازمان تبلیغات شهرستان زاهدان نیز ضمن تشریح جزئیات این خبر به خبرنگارما گفت: تعدادی از جوانان در حال رنگ آمیزی دیوار مسجد فوق الذکر بوده که افرادی با خصومت شخصی وارد مسجد شده و به اشتباه یکی از جوانان را زخمی کرده که آن در پی این اتفاق افراد خاطی شناسایی و تحت تعقیب می باشند.
حجت الاسلام علی خیور بیان داشت: به محض وقوع این اتفاق موضوع را از طریق فرمانداری و نیروهای امنیتی شهرستان زاهدان پیگیری کرده و تا زمانی که افراد خاطی به اشد مجازات خود برسند پیگیر این امر مهم خواهیم بود.
وی خطاب به شهروندان زاهدانی گفت: جای هیچ گونه نگرانی و اضطراب وجود ندارد و افرادی که در خانه امن خدا دست به چنین اقدامی آن هم بر سر مسائل شخصی زده حتما به اشد مجازات خود خواهند رسید.
لازم به ذکراست فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان نیز در گفت وگو با یکی از اصحاب رسانه درباره خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه عده ای افراد مسلح با ورود به یکی از مساجد شهر زاهدان اقدام به مضروب کردن چند نفر کردند، گفت: این درگیری تنها یک اختلاف فامیلی و بدون ارتباط با مسجد بوده است.
سرهنگ غلامرضا جعفری افزود: از آنجا که گستره درگیری به نزدیکی یکی از مساجد زاهدان رسیده است عده ای اینگونه برداشت کرده اند که هدف اصلی هتک حرمت به مسجد و نمازگزاران بوده است که این خبر به طور کامل تکذیب می شود.
وی خاطر نشان کرد: در همان دقایق ابتدایی درگیری، نیروهای پلیس در صحنه حاضر می شوند و خودروهای این افراد نیز توقیف می شود. در همین رابطه طرف های درگیر شناسایی شده اند و هویت آنها نیز برای پلیس آشکار شده است که به زودی دستگیر خواهند شد.
سرهنگ جعفری تاکید کرد: فضای عمومی و امنیت شهر کاملاً تامین است و پلیس اجازه هیچ هتک حرمت به مقدسات، جان و نوامیس مردم را نخواهد داد
سخن پایانی:
مردم انتظار دارند بزرگان و ریش سفیدان طوایف به لحاظ بی حرمتی که به مسجد آن هم در آستانه ماه مبارک رمضان گردیده برخورد شدیدی با اوامر آن داشته باشند چرا که مسجد خانه امن الهی بوده و بی حرمتی به آن گناهی نابخشودنی است.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaouna.49nm015kk4.html
منبع : پایگاه خبری زاهدانه
نام شما
آدرس ايميل شما