تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۴
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افغانستان و پاکستان را رکوردار کشورهای مبتلا به سل خطاب کرد و گفت: حذف سل با توجه به مشکلات موجود و همجواری با دو کشور آلوده جهان نیازمند عزم ملی و مشارکت کلیه نهادها است.
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قطب منطقه ای تشخیص و مدیریت درمان سل است/ افغانستان و پاکستان رکوردار بالاترین بار بیماری سل در دنیا
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از زاهدانه، دکتر مهدی طباطبایی در کمیته دانشگاهی سل، افغانستان و پاکستان را جزء دو کشوری خطاب کرد که بالاترین بار بیماری سل در دنیا را بخود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان نیز بعلت همجواری با این دو کشور دارای بالاترین آمار مبتلایان سل در کشور است.
این مسئول با اشاره به عزم ملی برای حذف سل در کشور گفت: حذف سل با توجه به مشکلات موجود و همجواری با دو کشور آلوده جهان یعنی افغانستان و پاکستان نیاز به عزمی ملی و مشارکت کلیه نهادها و سازمان های ذیربط دارد که در این راستا باید سهم هر نهاد مشخص و تعریف شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قطب منطقه ای جنوب شرق در زمینه تشخیص و مدیریت بیماران مقاوم به درمان سل است، افزود: این دانشگاه در حال حاضر از بستر مناسبی برای تشخیص، درمان و پیشگیری برخوردار است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه میزان بروز سل در حال حاضر در این دانشگاه 20 درصد از هزار نفر جمعیت می باشد، گفت: در رتبه بندی دانشگاهی رتبه چهارم به لحاظ بروز سل و در رتبه بندی استانی بالاترین بروز سل در کشور را دانشگاه علوم پزشکی بخود اختصاص داده است.
وی خاطر نشان کرد: اگر میزان بروز این بیماری به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت کمتر از یک مورد مبتلا شود آنوقت به حذف بیماری سل دست خواهیم یافت.
انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcefx8v.jh8pzi9bbj.html
منبع : پایگاه خبری زاهدانه
نام شما
آدرس ايميل شما