تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
پس از حادثه فرو ریختن کناره‌های گودال کانال خط انتقال آب به دشت سیستان و مرگ دو کارگر، این‌بار نیز برخورد بیل مکانیکی با یک کارگر جان او را گرفت.
برخورد با بیل مکانیکی جان کارگر طرح انتقال آب به دشت سیستان را گرفت/ سه کشته در کمتر از یک هفته
 به گزارش عصرهامون، پیری از عوامل خط لوله ی طرح انتقال آب به مزارع دشت سیستان در این خصوص گفت: یکی از کارگران در قسمت تراشه مخصوص کار بوده است که متاسفانه در حین کار بر اثر حادثه ای فوت کرد.

وی ادامه داد: این کارگر در حال جای گذاری لوله بوده است که بر اثر برخورد با بیل مکانیکی دچار آسیب دیدگی شده است و متاسفانه فوت کرد.

وی این کارگر را محمد علی بارانی معرفی کرد و گفت: مراجع قضایی باید در خصوص این ماجرا نظر خود را بگوید و مشخص کند علت این حادثه بی احتیاطی بوده است یا خیر.

پیری ادامه داد: فردی مسئول پیگیری مسائل ایمنی است و این مسائل مهم است و در یک پروژه بزرگ امکان دارد این حوادث اتفاق بیفتد اما باید تلاش کرد که این حوادث کاهش پیدا کند.

گفتنی است چندی پیش نیز دو نفر از کارگران خط انتقال آب به دشت سیستان به هویت حسن و بیدالله برای موازی کردن خطوط لوله انتقال آب به داخل کانال رفته بودند که خاک‌های کناره‌های کانال بر روی آنها آوار شده و جان خود را از دست می‌دهند.

در هر حال علت وقوع این حوادث مرگبار در حال حاضر از سوی کارشناسان و ناظران در حال بررسی است.

تردیدی نیست که پروژه انتقال آب به دشت سیستان طرحی بزرگ و گره گشا برای مردم منطقه است اما بروز این گونه حوادث نه کار تقدیر است و نه اتفاقی است.
دلیل بروز دو حادثه مرگبار در طول انجام این پروژه آن هم در کمتر از یک هفته هرچه که باشد نشانه عدم رعایت اصول ایمنی و قواعد بهداشت کار است و بی‌شک، مسئولیت تامین جانی کارگران بر عهده مسئولانی است که باید در قبال این حوادث دلخراش پاسخگو باشند.

انتهای پیام//
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcc40q4.2bqme8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

رضا
متاسفانه اغلب افراد مسئول در پروژه کار میدانی وعملیاتی را بلد نیستند واصول اولیه رو نمیدانند وسالها فقط کار پشت میزی واداری با دید بسته انجام دادند اجرای کارهای بزرگ انسانهای بزرگ میخواهد