کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به همت ناحیه سپاه دلگان و حوزه علمیه سفیران هدایت؛

احیای فرهنگی زیبا و ماندگار/ کاروان مسجد و نماز در دلگان+ تصاویر

دلگان پرس , 9 شهريور 1395 ساعت 14:01

کاروان مسجد و نماز بصورت جهادی هر شب در یکی از مساجد شهرستان دلگان به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی می پردازد.


به گزارش عصرهامون  به نقل از دلگان پرس، به همت ناحیه سپاه شهرستان دلگان، حوزه علمیه سفیران هدایت حضرت صاحب الزمان (عج) و گروه های جهادی این شهرستان کاروان مسجد و نماز بصورت جهادی هر شب در یکی از مساجد این دلگان به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین نجف بامری معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان در مراسم کاروان مسجد و نماز حسین آباد این شهرستان با بیان اینکه این دنیا پر از پیچ و خم های زیاد برای انسان ها است اظهار کرد: بسیار بوده اند افرادی که در آیین آل محمد بوده اند، اما در آخر عاقبت بخیر نشده اند.
معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان اضافه کرد: در طول تاریخ اسلام شاهد بوده ایم که بسیاری از افراد در صدر اسلام با پیغمبر و اهل بیت پیامبر (ص) بودند اما عاقبت کار دنیا زده شده اند و از مسیر اصلی اسلام منحرف شدند.
وی با بیان اینکه مواظب اعمال و رفتار خود باشیم زیرا دینداری در این برهه از زمان کار بسیار مشکلی است تصریح کرد: زیرا دشمنان دین با مدرن ترین علم وتکنولوژی روز در پی از بین بردن آیین اسلام هستند.
حجت الاسلام والمسلمین نجف بامری در ادامه با اشاره به شب و روز دحو الارض بیان کرد: «دَحو» به معنای گسترش است و برخی از مفسران نیز آن را به معنای تکان دادن چیزی از محل اصلی اش تفسیر کرده اند.
معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان با بیان اینکه منظور از دحوالارض (گسترده شدن زمین) این است که در آغاز، تمام سطح زمین را آب های حاصل از باران های سیلابیِ نخستین فراگرفته بود افزود: در واقع این آب ها، به تدریج در گودال های زمین جای گرفته و خشکی ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده تر شدند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر، زمین در آغاز به صورت پستی ها و بلندی ها یا شیب های تند و غیرقابل سکونت بود. بعدها باران های سیلابی مداوم باریدند، ارتفاعات زمین را شستند و دره ها گستردند، اندک اندک زمین هایِ مسطح و قابل استفاده برای زندگی انسان و کشت و زرع پدید آمد و به مجموع این گسترده شدن "دحو الارض» نام گذاری می شود.
معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان با اشاره به اینکه در قرآن کریم به دحوالارض اشاره شده است خداوند در آیه 30 سوره نازعات می فرماید: «و زمین را پس از آن (آفرینش آسمان و زمین) گسترش داد»دبر پایه نظر بیشتر مفسران، منظور از «دَحیها» در این آیه، همان دحوالارض است.
حجت الاسلام والمسلمین نجف بامری به اقدام ناحیه سپاه دلگان و گروه های جهادی در برگزاری برنامه های فرهنگی اشاره و اظهار کرد: این اقدامات با تاسی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره احیای فرهنگ حضور در مسجد و نماز در این مکان مقدس انجام می شود.
وی با بیان اینکه راه اندازی کاروان مسجد و نماز اقدامی بسیار زیبا در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام است خاطر نشان کرد: این اقدامات باید با حمایت مسئولان همراه باشد.

انتهای پیام/8306


کد مطلب: 87821

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/87821/احیای-فرهنگی-زیبا-ماندگار-کاروان-مسجد-نماز-دلگان-تصاویر

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir