تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۱
فرمانده انتظامی شهرستان دلگان در گفتگو با دلگان پرس خبر داد؛

انهدام باند سارقان به عنف در جنوب سیستان و بلوچستان/ دستگیری اشرار سابقه دار منطقه

سرهنگ احمد ثمره حسینی گفت: با تلاش ماموران انتظامی چند نفر از اشرار و متهمان سابقه دار شهرستان دلگان دستگیر شده اند.
انهدام باند سارقان به عنف در جنوب سیستان و بلوچستان/ دستگیری اشرار سابقه دار منطقه
به گزارش عصرهامون به نقل از دلگان پرس، سرهنگ احمد ثمره حسینی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان دلگان، شرور سابقه دار و مسلح دستگیر و 6 فقره تیراندازی به سمت خودرو های عبوری نیز کشف شد.
وی با بیان اینکه در پی تیراندازی توسط افراد ناشناس در بیستم آذر ماه امسال به سمت دو دستگاه خودرو پژو در محور" دلگان – زهکلوت استان کرمان" و ایجاد رعب و وحشت، افزود: بررسی این موضوع به طور دقیق در دستور کار تیم های عملیاتی پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان دلگان با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس در پایش های تخصصی و اشراف اطلاعاتی از دخالت یک شرور سابقه دار در این تیراندازی ها به دست آوردند تصریح کرد: تلاش های پلیس در این خصوص به مرحله جدیدی رسید.
سرهنگ احمد ثمره حسینی با بیان اینکه پس از چند روز اقدامات اطلاعاتی شبانه روزی مخفیگاه این متهم شناسایی شده است اضافه کرد: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه، وی را به همراه یک دستگاه خودرو که تحت تعقیب مراجع قضایی نیز بود، دستگیر کردند.
وی با اشاره به اینکه اینکه تحقیقات تخصصی پلیس از این متهم انجام شده است، خاطرنشان کرد: این شرور سابقه دار در تحقیقات پلیس به 6 فقره تیراندازی به سمت خودرو های عبوری در محورهای شهرستان دلگان اعتراف کرد که پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شده است.
فرمانده انتظامی دلگان در ادامه  از انهدام باند سه نفره سارقان به عنف و دستگیری هر سه عضو آن در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت، احشام و تلفن همراه و در پی شکایت تعدادی از شهروندان در این خصوص، بررسی های تخصصی پلیس در این رابطه شروع شد.
ثمره حسینی تصریح کرد: ماموران در بررسی های میدانی و رصد جغرافیایی جرم، یک باند سه نفره را که این سرقت را انجام داده بودند، شناسایی کردند.
وی بیان کرد: پس از هماهنگی های لازم، اعضای این باند در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر و در تحقیقات تخصصی پلیس به 6 فقره سرقت موتورسیکلت و احشام و 2 فقره سرقت تلفن همراه اعتراف کردند.
این مقام انتظامی اظهار کرد: سارقان پس از تکمیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی دلگان در ادامه اظهار کرد: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان دلگان، سه فردی که پس از قتل دو مرد جوان با شلیک گلوله، 18 سال به صورت مخفیانه زندگی می کردند، در عملیات غافلگیرانه، دستگیر شدند.
سرهنگ " احمد ثمره حسینی افزود: در پی وقوع قتل مسلحانه دو مرد جوان در یکی از روستاهای شهرستان دلگان در سال 1377 ، ماموران در ادامه رسیدگی به پرونده های قتل هویت یکی از قاتلان را شناسایی کرده و دریافتند که این فرد پس از چندین سال که به مکان نا معلومی متواری بوده ،به این شهرستان بازگشته به صورت مخفیانه در یکی از مناطق حاشیه شهرستان دلگان در حال زندگی می باشد.
وی گفت: کاراگاهان پلیس در نتیجه اشراف اطلاعاتی و اقدامات شبانه روزی، مخفیگاه این متهم فراری را شناسایی کرده و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در حالی که گمان نمی کرد توسط ماموران شناسایی شده، دستگیر شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: این متهم حرفه ای که در ابتدا منکر انجام قتل بود در تحقیقات تخصصی پلیس به ارتکاب قتل دو مرد جوان با همکاری دو نفر دیگر با استقاده از اسلحه غیر مجاز اعتراف کرد که ماموران در ادامه رسیدگی به این پرونده دو همدست این متهم را نیز پس از شناسایی در شهرستان دلگان دستگیر کردند.
ثمره حسینی با اشاره به این که هدف از ارتکاب این قتل ها، اختلافات قومی بوده است، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شدند.
انتهای پیام/8306
https://www.asrehamoon.ir/vdchwqnw.23nvxdftt2.html
منبع : دلگان پرس
نام شما
آدرس ايميل شما