تاریخ انتشار :جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۴
آبگیری تالاب بین المللی جازموریان باعث سرسبز شدن درختان و پوشش گیاهی حاشیه این اکوسیستم مهم گیاهی و جانوری کشورمان شده است.
سرسبزی پوشش گیاهی و درختان حاشیه شرقی تالاب بین المللی جازموریان+ تصاویر
به گزارش عصرهامون به نقل از دلگان پرس، بارش های اخیر در جنوب غرب سیستان و بلوچستان باعث آبگیری تالاب بین المللی جازموریان و سرسبز شدن درختان و حاشیه این اکوسیستم مهم گیاهی و جانوری کشورمان شده است.
پورملائی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در این رابطه گفت: تالاب جازموریان زیستگاه مناسب گیاهی و جانوری است.
پورملائی افزود: هامون جازموریان بکر و فاقد مستثنیات است. البته دامداران شهرستان دلگان در فصل بهار به این منطقه کوچ کرده و به چرای دام به خصوص شتر مشغول هستند.
وی اظهار کرد: در تالاب هامون جازموریان پوشش گیاهی شامل درختچه ای از قبیل گز، کلیر و کهور و گونه های بوته ای که در حاشیه منطقه قرار گرفته و همچنین گیاهان علفی یکساله که پس از خشک شدن قسمت هایی از تالاب رشد می‌کنند، محیط و مامن مناسبی جهت لانه سازی پرندگان خشک زی و کنار آبزی بوجود می آورد.
وی تاکید کرد: در این تالاب گونه های جانوری شامل گراز، گربه وحشی و جنگلی، خرگوش، خدنگ و غیره و پرندگان آبزی و کنار آبزی از قبیل فلامینگو، گلاریول، انواع مرغابی سانان ،گیلانشاه، فالاروپ، آبچلیک، سلیم، تلیه، چاخ لق، دیدومک، چوپ پا، آووست، کاکایی و غیره و پرندگان خشک‌زی مانند هوبره، انواع باقرقره، شبگرد بلوچی، انواع چک چک و چکاوک، فاخته، قمری و غیره و همچنین گونه های مختلف خزندگان مشاهده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjoxeh.uqe8azsffu.html
منبع : دلگان پرس
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها