کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روز طبیعت در سیستان کجا برویم؟

معرفی مکان های گردشگری در سیستان/از جزیره ی ناشناخته اوشیدا تا درختان سر به فلک کشیده

12 فروردين 1396 ساعت 10:46

دیدنی های استان سیستان و بلوچستان تنها به چابهار ختم نمی شود، شمال استان نیز در فصل بهار از آب و هوای مناسبی برخوردار است و مناطق دیدنی آن نیز می تواند بهترین فرصت برای گردشگران باشد.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از ندای هیرمند؛ ایام عید همواره روزهایی پر نشاط و خوشی  برای خانواده ها بوده است، ایامی که برخی از خانواده ها کار ها را رها می کنند و درطول این مدت به گشت و گذار می پردازند.
مسافرت های نوروزی به دلیل خوش آب و هوا بودن سراسر ایران معمولا علاقه مندان بیشتری نسبت به مسافرت های تابستانی دارد، این مسافرت ها حال می تواند درون استانی باشد و یا خارج از آن ، به طور کل می توان گفت که خانواده های کمی هستند که نوروز را در خانه سپری کنند.
با این حال استان سیستان و بلوچستان که بزرگترین قطب گردشگری آن چابهار معرفی می شود نیز از این حیث مستثنی نبوده و مسافرین بی شماری برای دیدن از از این شهر زیبا وارد استان می شوند.
اما دیدنی های استان سیستان و بلوچستان تنها به چابهار ختم نمی شود، شمال استان نیز در فصل بهار از آب و هوای مناسبی برخوردار است و مناطق دیدنی آن نیز می تواند بهترین فرصت برای گردشگران باشد.
چاهنیمه مجتمع تفریحی بزرگ با جوی کاملا خانوادگی است که در ایام نوروز میزبان مهمان های نوروزی بومی و همچنین خارج از استان است، این تفرجگاه بزرگ را می توان اولین گزینه برای برپایی جشن روز طبیعت دانست.
مجتمه تفریحی بقیه الله الاعظم(عج) علاوه بر دریاچه پر آب و زلال درختان سر به فلک کشیده ای را دارا است که چشم هر بازدید کننده ای را به خود خیره می کند ، باغ وحش زیبا و جذاب این مجتمع را اگر کنار بگذاریم نمی توان از دریاچه مصنوعی هامونک صرف نظر کرد، دریاچه ای که به گفته مسئول این مجتمع علاقه مندان زیادی را در سال جاری به خود جلب کرده بود.

 

اما دومین مکانی که می توان برای روز طبیعت معرفی کرد، کوه اوشیدا و یا همان کوه خواجه است، کوه خواجه تنها عارضه طبیعی شمال استان به شمار می رود که در گذشته همانند یک جزیره در سیستان خودنمایی می کرده است.
آب اطراف اوشیدا را فرا گرفته است و ساکنین آن با توتن ها جابه جا می شدند، توتن هایی که هم اکنون نیز در دریاچه هامون از گذشته تا به امروز به یادگار مانده اند و قابل استفاده هستند.
جشن روز طبیعت را می توان در کنار کوه اوشیدا برپا کرد، محلی که هر سال با ساز و دهل محلی این روز جشن گرفته می شود و فضای خاص به مهمان ها نوروزی اهداء می کند.
جدا از مکان های نام برده شده یکی از بهترین فرصت ها برای بازدید از طبیعت سیستان و لذت بردن از نعمت های خدادادی منطقه در روز طبیعت می توان به جنگل های نیاتک اشاره کرد، جنگل هایی که گرچه امروز به دلیل خشکسالی بیش از 70 درصد آنها تخریب شده است اما همچنان این جنگل با حفظ پوشش گیاهی خود میزبان گردشگران نوروزی خواهد بود.
جنگل نیاتک را می توان بهترین مکان برای رقم زدن روزی خوش در کنار خانواده معرفی کرد، مکانی که رودخانه ای از وسط آن می گذرد و در کنار آن انبوهی از درختان گز مشاهده می شود تا در زیر سایه این درختان بتوان نحسی سیزدهم را از خود دور ساخت.
با این حال هر چند که فرهنگ مردمان ایران همواره زیان زد خاص و عام بوده است اما امید می رود که با اهمیت دادن به محیط زیست از ریختن زباله در این روز خودداری کرده تا درسال های آینده نیز این مکان ها محلی برای نشتن افراد بیشتری باشد.

 
انتهای پیام/


کد مطلب: 92993

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/92993/معرفی-مکان-های-گردشگری-سیستان-جزیره-ی-ناشناخته-اوشیدا-درختان-سر-فلک-کشیده

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir