تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
جولان معتادان در پارک های کلان شهر سیستان وبلوچستان؛

ورود افراد سالم ممنوع/ این بوستان ها در قرق معتادان است

در گوشه و کنار کلان شهر زاهدان مکان هایی همچون پارک شهر، میدان کارگر، پارک بلوچ، باغ سید احمد و غیره وجود دارد که برای معتادان از خانه هایشان هم امن‌تر است به گونه ای که به راحتی در انظار عمومی اقدام به مصرف مواد مخدر کرده و پس از آن سرنگ‌های آلوده‌شان را هم همان جا رها می‌کنند.
ورود افراد سالم ممنوع/ این بوستان ها در قرق معتادان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون، در گوشه و کنار شهر محله هایی هستند که جای امنی برای پاتوق معتادان شده است، فرقی ندارد زن و مرد، کوچک و بزرگ همه در کنار هم بساطی پهن کرده و در ملاعام آتشی بر افروخته و مشغول کشیدن مواد می شوند. بوی شیشه، تریاک، هروئین از سویی و پهن کردن سرنگ های آلوده، سنجاق قفلی، سیخ و سنگ ها از سویی دیگر فضای پارک ها و میادین شهر را زشت و نازیبا کرده است.
پارک شهر زاهدان، میدان کارگر، پارک بلوچ، باغ سید احمد و غیره از جمله مکان های امن برای پاتوق معتادان در کلان شهر سیستان و بلوچستان است که به تزریق موادمخدر مشغول شده و سرنگ‌های آلوده‌شان را همان جا رها می‌کنند.

 

گرچه برای رد شدن از این مکان ها باید سه مرتبه آیت الکرسی قرائت کرد تا سالم گذر کنیم اما اینجا برای معتادان از خانه هایشان هم امن‌تر است.
م. شهرکی یکی از اهالی خیابان آزادی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به حضور پررنگ معتادان به صورت شبانه روزی در میدان کارگر اظهار داشت: گرچه سخت است اما واقعیت دارد؛ ساکنان این خیابان همه روزه شاهد حضور معتادانی هستند که در پی غفلت و خوش خیالی مسئولان به راحتی اقدام به پهن کردن بساط سیخ و سنگ خود کرده و در مقابل چشم فرزندان ما مواد تزریق می کنند.

 

وی ضمن گلایه از این اقدام مسئولان که عامل بی پروا شدن معتادان است، ادامه داد: دخترم چندین خواستگار دارد اما چون محله ما خراب و ناسالم است هیچ کس جرات خواستگاری رسمی از وی را ندارد زیرا به آینده فرزند خود در میان این معتادان نگران هستند.
یکی دیگر از ساکنان خیابان امام خمینی(ره) در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه پارک های شهر قرقگاه معتادان شده است، گفت: بسیاری از پارک‌های کلان شهر زاهدان برای حضور خانواده‌ها امنیت ندارند زیرا برخی آسیب‌های اجتماعی در چنین مکان هایی به وضوح خودنمایی می‌کند که البته بخش عمده‌ آن در پی غفلت مسئولان در برخورد با این مشکلات به وجود آمده است.

 

ع. احمدی دیگر شهروند زاهدانی با بیان اینکه آرامش از ساکنان این محله ها سلب شده است، گفت: اینجا منطقه آزاد است از چاقو کش گرفته تا معتاد و مواد فروش در آن به راحتی رفت و آمد می کنند.
وی از مسئولین خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شد و افزود: در پی غفلت مسئولان شهر معتادان به راحتی در مکان های عمومی مواد مخدر مصرف کرده که این مهم نوعی بدآموزی برای نسل جوان است.
این شهروند زاهدانی در پایان گفت: هنگام ورود به برخی پارک های سطح شهر گمان می کنیم به حریم معتادان وارد شده ایم که این مهم می طلبد مسئولان بیشتر به این موضوعات توجه کرده و وقت و همت بیشتری صرف رفع این معضلات اجتماعی کنند.
انتهای پیام/ 
https://www.asrehamoon.ir/vdcaiwno.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما