تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۳
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم خاکسپاری دو شهید گمنام مطرح کرد;

شهدا محور اصلی وحدت هستند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: شهدا محور اصلی وحدت هستند.
شهدا محور اصلی وحدت هستند
به گزارش عصر هامون, سردار حسین معروفی در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در بلوار رسالت زاهدان با بیان اینکه امیدواریم در کنار این شهدا بهره معنوی را ببریم, اظهار کرد: امروز در محضر دو شخصیت ارزشمند دو مجاهد فی سبیل الله قرار داریم که یکی در عملیات رمضان در آن گرما در ماه مبارک رمضان با لبهای تشنه و دیگری در عملیات ام الرصاص در سال 65 به شهادت رسیدند یکی از این شهدا 17 ساله و یکی 20 ساله بودند.
وی گفت: کسانی که در عملیات رمضان و کربلای ۴ بودند یادشان است که سخت ترین شرایط انقلاب ما سخت ترین شرایط دفاع مقدس ما این دو عملیات بود که همه دلها را نگران کرد.
فرمانده سپاه سلمان  استان با بیان اینکه شهدا محور اصلی وحدت هستند, افزود: ما نمی دانیم بر فرزندان امام (ره) در منطقه شلمچه و منطقه طلاییه و منطقه ام الرصاص وغیره  که بچه های این استان هم حضور داشتند چه گذشت, ما نمیدانیم این دوشهید شیعه هستند یا سنی، کرد هستند یا بلوچ، عرب هستند یا فارس به همین واسطه می گوییم شهدا محور اصلی وحدت ملت هستند.
وی ادامه داد: شهدا بزرگترین مولفه قدرت نرم ما هستند که امام ما فرمود مظهر قدرت ایران اسلامی شهدای ما هستند و بازدارندگی نظامی اسلامی ما به واسطه اینهاست.
سردار معروفی افزود: امروز برچیده شدن سیطره گروه ملحد و تکفیری داعش به واسطه این خون هاست اگر مجاهدین جبهه مقاومت بسیج شدن زایده این خون و این جبهه و این حرکت مقدس 8 ساله است.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی هم زایده دانشگاه دفاع مقدس است, افزود: امروز ایشان بزرگ فرمانده جبهه اسلام است که در مقابل همه با این حرکت با این آرمان با این ایده که رمز و شاه کلید این ایده اخلاص در عمل بود و معامله با خدا  کار غیر خدا جا نداشت و همه چیز به خاطر خدا بود، موفق شد.
سردار معروفی با بیان اینکه هر چه خوبی می خواهیم در کنار شهدا و در دفاع مقدس ما در یک جا جمع شده است, ادامه داد: هر چه زیبایی می خواهیم در وجود نازنین و مقدس شهدا مشاهده می کنیم چرا که امام ما همان بنیان گذار این انقلاب می فرماید "محل دفن شهدا دارالشفاء آزادگان است" و این تعریف و تمجید نیست بلکه یک حقیقت است که شهدای ما در زمان امام غیر معصوم اما حجت دارد همان کاری را می کردند که شهدا در کربلا در زمان امام معصوم می کردند  عشق بازی ها, شب زنده داری هایشان  جنگیدن شان و فرمانبرداریشان همه حسینی بود.
وی خاطرنشان کرد: با تاسی از آن امام بود که ماندگار شدند و همه اخلاص در عمل داشتند, آنها ماندگار شدند چون حسینی شدند و با گذر از عباس بن علی به حسین (ع) رسیدند یعنی معرفت در دین, بصیرت در دین پیدا کردند.
وی تصریح کرد: بصیرت دو شاخه دارد شاخه اول ما امام شناسی و شاخه دوم دشمن شناسی و این شهدا و این عزیزان جانشان و آّبرویشان را دادند که ما  بتوانیم با شناخت دقیق از امام و پیروی از آنها در صراط مستقیم قرار گرفته و راه را گم نکنیم.
فرمانده سپاه سلمان استان اذعان کرد: صراط مستقیم امروز راه امامت و ولایت است.
وی ادامه داد: آنچه ما را به مقصد می‌رساند خورشید ولایت است و نوری که میتابد و همه از انوار آن استفاده می کنند و صاحب عزت و شرف می شوند نور ولایت است ببینید جبهه مقاومت شیعه نیستند و عمده اهل سنت هستند پنج استان در عراق همه سنی هستند اما انوار ولایت را ببینید چطور آنها را با عزت و شرف کرد.
سردار معروفی در تکمیل مطلب فوق گفت: سوریه, لبنان و فلسطین را ببینید برای تبعیت از این نظام ولایی همه چیز را برای خدا میخواهند امروز پیروی از شهدا تبعیت از امام و استقامت و بصیرت و خدمت بدون منت و خود را در کنار مردم قرار داده اند.
وی با بیان اینکه این شهدا برای اسلام, انقلاب, آبروی ملت و برای ارزش های الهی جان دادند, افزود: در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) همه جمع شدیم برای تجلیل که به حرمت اینها ما در راه باقی بمانیم و از راه منحرف نشویم و در راه استقامت کنیم و به وعده الهی ایمان داشته باشیم زیرا شهدا  مجاهدت کردند و جان در گرو اخلاص گذاشتند و برای آبروی اسلام و اهل بیت و برای ملت ایران جان دادند.
وی خاطر نشان کرد: ما باید قدر این شهدا و خانواده های عزیزشان را بدانیم و امروز باید مکان مقدس شهدایی که ما دفن میکنیم دارالشفاء آزادگان ومحل و مکان مقدس مصونیت جوانان ما باشد.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا مشاهده کنید https://www.asrehamoon.ir/vdccpoqo.2bqos8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما