تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۴
در جلسه هم اندیشی با مردم چابهار مطرح شد؛

ارتقای سطح آموزشی چابهار بزرگترین خواسته مردم منطقه

مشاورعالی و دستیار جوان نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق نظر سنجی و طرح مطلب مشکلات کلی مردم منطقه در بین جوانان حاضر در جلسه به صورت کلی ارتقای سطح آموزشی به علت کمبود امکانات و سرانه آموزشی بزرگترین خواسته مردم منطقه مطرح شد.
ارتقای سطح آموزشی چابهار بزرگترین خواسته مردم منطقه
به گزارش عصر هامون به نقل از چهاربهاران، عادل شجاعی در جلسه هم اندیشی با مردم چابهارکه با حضور 30 نفر از جوانان بخش های مختلف منطقه ای چابهار در دفتر نماینده چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات چابهار در بخش های مختلف شامل، کمبود آب شرب بهداشتی، کمبود فضاهای آموزشی، درمانی و ورزشی به یک معضل کلی تبدیل شده است.
وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در چابهار افزود: بر طبق آمارهای آموزش و پرورش استان، کم سواد ترین شهر سیستان و بلوچستان چابهار می باشد که نیازمند افزایش فضاهای آموزشی بوده تا ارتقا سواد با توجه به خواسته مردم منطقه به وجود آمده و فقرفرهنگی و آموزشی کاهش یابد.
وی توجه به شاخص های درمانی منطقه را مهم دانست و ادامه داد: کمبود سرانه درمانی در منطقه نیزبهت آور است و تعلل در ساخت و اجرایی شدن بیمارستان 540 تخت خوابی به یک معضل تبدیل شده است به طوری که از مردم جاسک تا راسک برای درمان به بیمارستان چابهار مراجعه می کنند در صورتی که نیاز منطقه بر طبق استاندارد های درمانی بیمارستانی بیش از یک هزار تخت خواب می باشد.
شجاعی عنوان کرد: فضای ورزشی منطقه در حدود 0/16می باشد که بسیار ناچیز است یعنی چیزی به نام فضای ورزشی در منطقه وجود ندارد که سلامتی مردم منطقه را چه در ابعاد ورزشی و چه در ابعاد زندگی عادی به خطرانداخته است.
مشاور عالی و دستیار جوان نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم و جوانان از عدم دسترسی به نماینده محترم گلایه مندند ولی نماینده با توجه به مشکلات عدیده منطقه و پیگیری های نیازهای مردم و حوزه انتخابیه درمرکز کشور، باز هم حضور فعالی در حوزه انتخابیه دارند و به زودی گزارش عملکرد یک سال و چند ماهه اش در مجلس شورای اسلامی را به مردم ارائه می کند.
وی از اختصاص 70 میلیارد تومان برای آب رسانی پلان خبر داد و تصریح کرد: برای آب رسانی از سد زیردان به پلان، تلنگ و پیرسهران با پیگیری های نماینده مردم در مجلس 70 میلیارد تومان برای لوله کشی به روستاها اختصاص یافت که به زودی به مرحله اجرایی خواهد رسید.
انتهای پیام/ک https://www.asrehamoon.ir/vdcdsn0n.yt0no6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما