تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۶
نگذاریم در چهارشنبه آخر سال به‌خاطر شادی یک‌روزه یک‌عمر غم بر ما تحمیل شود.
چهارشنبه آخر سال است نه چهارشنبه آخر عمر ما
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، احمد ملاشاهی در یادداشتی نوشت: تجربه هر ساله باعث شده هر که دلسوز است بگوید مراقب باش!  اینها که می‌گویند مراقب باش نه با خوش بودن ما مشکل دارند نه با آزاد بودن ما. بلکه آزادگی آنها در این است که نگران چشم‌هایی باشند که بعد چهارشنبه آخر سال، نابینا می‌شوند نگران دستانی باشند که بعدازاین شب  اثری از انگشت ندارند این چهارشنبه آخر سال است نه چهارشنبه آخر سلامتی ما نه چهارشنبه آخر عمر ما.

تمام هنر ما این است که خوش باشیم بدون آزار رساندن به خود و دیگران. آزاد باشیم بدون آسیب‌دیدن و آسیب رساندن. اصلاً همه خواسته‌های آدمی همین‌طور است و باید قیدی داشته باشند ممکن است ما آن قید و ملاحظه را محدودیت یا اجبار فرض کنیم؛ ولی آدمی بدون قید به هرچه می‌ماند جز انسان.

رعایت‌نکردن همین شرط ساده باعث شده چه تمدن‌ها و چه ملت‌ها که به زمین بخورند، همین حالا غرب با تمام پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی با سرزمین خورده است فقط به‌خاطر همین تعریف غلط از آزاد بودن انسان. به‌خاطر رهاکردن خواسته‌های آدمی که اینک به جان آدمی افتاده است. راست گفتند دشمن آزادی، آزادی است.

آنها که می‌گویند مراقب باش و نگران ما هستند نه دشمن آزادی‌اند نه دشمن‌شادی ما فقط نمی‌خواهند به‌خاطر شادی یک‌روزه یک‌عمر غم  و شاید یک ابدیت غم بر ما تحمیل شود.

انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdchzqnzq23nmwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما