کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارشی از گلایه های شهروندان در روزهای آخر سال؛

گرانی در ویترین پوشاک شب عید/ از جیب خالی مردم تا بازار گردی روی موج نگرانی

17 اسفند 1396 ساعت 10:03

در حالی 12 روز تا آغاز سال جدید فرصت باقی مانده که مردم از گرانی موجود در بازار گلایه مند هستند به گونه ای که قیمت بسیار بالای برخی اجناس باعث شده تا مشتریان انگشت حیرت بر دهان فرو برده و گاها از خرید مایحتاج خود منصرف شوند.


به گزارش عصرهامون، در حالی 12 روز تا آغاز سال جدید فرصت باقی مانده و مردم در هیاهوی خرید پوشاک، آجیل و غیره به سر می برند که قیمت بسیار بالایی که برخی از فروشندگان بر روی اجناس خود نصب کرده اند باعث شده تا مشتریان انگشت حیرت بر دهان فرو برده و گاها از خرید مایحتاج خود منصرف شوند.
اگر این روزها گذرتان بر بازار یا چهارراه رسولی زاهدان افتاده باشد قطعا با برچسب های تخفیف کالا به ویژه در حوزه پوشاک بر پشت ویترین های مغازه مواجه شده اید تخفیف هایی که از 30 درصد شروع و به 50 درصد ختم می شود اما در این میان هنوز اجناسی به چشم می خورد که با وجود نظارت های گاه و بیگاه متولیان امر، همچنان به قیمت های بالایی فروخته می شود.
در این راستاکافی است به یکی از فروشگاه های پوشاک سری بزنید، شاید با انبوهی از مشتریان در این میان مواجه شوید اما همخوانی نداشتن قیمت و کیفیت اجناس، حکایت از بی رغبتی آن ها در خرید دارد.
خلیلی یکی از شهروندان زاهدانی در حالی که مشغول به چانه زدن بر سرقیمت یک بلوز دخترانه با فروشنده است در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی عصرهامون بیان کرد: دو فرزند دختر دارم که یکی دو ساله و دیگری پنج ساله است از آنجایی که شغل همسرم آزاد است و در شهر رانندگی می کند توان خرید لباس عید برای فرزندانم را با این قیمت های نجومی ندارم.
 

وی از مسئولان خواستار نظارت بیشتر بر بازار البسه شد و گفت: قیمت یک بلوز دخترانه از یک مغازه تا مغازه دیگر زمین تا آسمان فرق دارد و هر فروشنده بر اساس میل خود بر اجناس برچسب قیمت نصب می کند.
این بانوی زاهدانی با اشاره به اینکه گرانی اجناس و البسه باعث دلسرد شدن مردم از خرید می شود، ادامه داد: در سایه کمرنگ نظارت مسئولان عده ای از سودجویان اقدام به افزایش قیمت کالا کرده که این امر در آستانه سال نو قدرت خرید مردم را کاهش داده و با جیب خالی آنها همخوانی ندارد.
یکی دیگر از شهروندان زاهدانی که همسرش درآمد چندانی ندارد و کارگر فصلی به شمار می رود، گفت: خانواده ای که درآمد کمی دارد با این قیمت ها شرمنده فرزندانش است ما چگونه می توانیم برای عید با خرید لباس دل فرزندانمان را شاد کنیم؛ بیشتر فروشندگان به خاطر ایام نوروز و خرید لباس شب عید قیمت ها را دو برابر کرده اند که این مهم باعث نارضایتی شهروندان است.
 

راشکی با بیان اینکه امسال قیمت پوشاک چندین برابر شده است، ادامه داد: با وجود قیمت های بالای لباس امسال توان خرید برای فرزندانم را از فروشگاههای لباس ندارم و مجبورم از دستفروشان لباس تهیه کنیم که همه آفتاب خورده و بی کیفیت هستند.
در همین راستا محمد رفیع سلطانزاده مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در جلسه هماهنگی برگزاری طرح ویژه نظارتی نوروز 97 گفت: به منظور ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از هر گونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت کالاها و خدمات، طرح ویژه نظارتی نوروز 97 تا پایان فروردین ماه 97 در سراسر استان اجرا می گردد .
وی ادامه داد: عرصه انجام بازرسی های مستمر در دو بخش کالایی و خدماتی می باشد، و تمرکز بازرسی در زمینه هایی شامل نان، لبنیات (شیر، ماست و پنیر)، گوشت قرمز، گوشت­مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، میوه (سیب، پرتقال و غیره)، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی­جات ،عرصه فعالیت در بخش خدماتی شامل شرکت­های مسافرتی هوایی، زمینی و دریایی و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون­شهری و برون­شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری­ها، رستوران­های بین شهری، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه ­ها، میادین میوه و تره­بار و غیره صورت خواهد گرفت.
 

این مسئول بیان کرد: 140 نفر از بازرسان این سازمان و بازرسان اصناف در این ایام کار نظارت را بر عهده خواهند داشت.
سلطانزاده خاطر نشان کرد: عرصه نظارت و بازرسی در دو بخش کالایی و خدماتی بسیار گسترده است و 35 هزار واحد صنفی در استان مشغول به فعالیت می باشند و می طلبد هم استانی های عزیز به عنوان یک بازرس و ناظر از طریق سامانه تلفن گویای 124 در سراسر استان گزارش تخلفات را اعلام تا در سریعترین زمان ممکن بازرسان موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.
علی ای حال امید می رود مسئولان با نظارت کامل بر بازار بار گرانی را بر دوش مردم کم کنند تا کمتر شاهد گرانی  و سوء استفاده برخی از فروشندگان و دلالان از افزایش قیمت ها باشند.

 انتهای پیام/
 


کد مطلب: 101608

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/101608/گرانی-ویترین-پوشاک-شب-عید-جیب-خالی-مردم-بازار-گردی-روی-موج-نگرانی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir