کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بدهی دو میلیاردی و آتش گرفتن کارخانه آسفالت مانعی بر سر راه تحقق اهداف/ در آمد شهرداری زهک در مقابل هزینه ها اندک است

13 ارديبهشت 1397 ساعت 11:34

رئیس شورای شهر زهک بدهی دو میلیاردی و آتش گرفتن کارخانه آسفالت را مانعی بزرگ بر سر راه تحقق اهداف عنوان کردو گفت: با توجه به جمعیت کم شهر زهک درآمد شهرداری در مقابل هزینه های آن اندک است.


به گزارش عصرهامون، شهرستان زهک واقع در شمال سیستان وبلوچستان از آن جهت که در مسیر رودخانه سیستان و مسیر دسترسی به چاه نیمه ها و مراکز تفریحی مجتمع بقیه الله الاعظم دانشگاه زابل قرار دارد و از یک سو محور اتصال به پایانه میلک است از موقعیت استراتژیک بسیار مهمی برخوردار می باشد به گونه ای که همه روزه شاهد تردد مهمانان و ماشین های ترانزیتی است. این شهرستان با مساحت ۹۴۵ کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و جزینک و ۴ دهستان زهک،خواجه احمد، جزینک و خمک و همچنین دارای ۲۰۳ آبادی است که عمده ترین محصولات کشاورزی آن هندوانه ،خربزه، گندم، جو، گوجه، خیار و انگور یاقوتی است.
از آنجایی که درآمد شهرداری این شهرستان اندک است و این منطقه جز شهرهای کم جمعیت است ساخت و ساز در آن به صورت انگشت شمار انجام شده است.
در همین راستا عباس میری درگفت و گو با اوشیدا در خصوص درآمد شهرداری زهک بیان کرد: از آن‌جایی که زهک جز شهرهای کم جمعیت است و ساخت و ساز در آن به صورت انگشت شمار انجام شده ازاین منظر درآمد قابل توجهی نصیب شهر نمی‌شود بنابراین مدیریت منابع مالی با توجه به هزینه های جاری و پرداخت حقوق کارکنان جهت انجام امور عمرانی بسیار حائز اهمیت است.
رییس شورای شهر زهک در تکمیل مطلب فوق ادامه داد: آغاز شروع به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر با خرابی وسایل نقلیه، دستگاه ماسه ساز و آتش گرفتن کارخانه آسفالت که نقطه اتکای شهرداری بود مواجه شده و عملا حدود پنج ماه اولیه را دائما درگیر تعمیرات بوده که تا حدودی مشکل مرتفع شده است.
وی خاطر نشان کرد: مخازن قیر و مصالح کاملا خالی بود و حدود دو میلیارد تومان بدهی برای شهرداری شهر کوچک زهک رقم قابل تاملی بود؛ معابر نیز به علت اجرای طرح فاضلاب توسط پیمانکاران اداره آب و فاضلاب تخریب و بر گرفتاری ها افزوده بود.
وی اذعان کرد: با توجه به مشکلات یاد شده با ظرفیت نیروی انسانی و ماشین آلات و کمک استانداری و فرمانداری نسبت به تامین و ذخیره قیر، شن و ماسه اقدام و در خلال آن کوچه ها و معابر مشکل دار را از نظر جدول گذاری آماده برای آسفالت کرده که در این بخش از کار در صورت وجود منابع ریالی کافی شاهد سرعت در کارها ی عمرانی خواهیم بود.
میری اضافه کرد: مشکلاتی که گریبانگیر شهر زهک شده ریشه در این ایام کوتاه ندارد که به سرعت و در زمان چند ماهه اخیر حل شود اما معتقد هستیم که با برنامه‌ریزی دقیق و به کار گیری ظرفیت های موجود و مدیریت منابع مالی اندک (که در مورد منابع مالی باید متوجه باشیم از آنجا که شهرداریها خودگردان بوده و باید حقوق پرسنل را خود پرداخت کند یک ماه تلاش شهرداری اعم از عوارض و بهای خدمات که اکثر افراد بر این بخش تمرکز دارند به سختی پاسخگوی حقوق است وحقوق عقب مانده هم داریم ) جهت رفع مشکلات و سامان دهی معابر و کوچه ها که اجرای طرح فاضلاب گرفتاری های زیادی برای شهروندان و متعاقب آن خدمات دهی شهرداری ایجاد کرده اقدام کنیم.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 102318

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/102318/بدهی-دو-میلیاردی-آتش-گرفتن-کارخانه-آسفالت-مانعی-سر-راه-تحقق-اهداف-آمد-شهرداری-زهک-مقابل-هزینه-اندک

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir