تاریخ انتشار :شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۰
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 5،71 درصد از جمعیت استان معتاد هستند، گفت:80 درصد کشفیات مواد مخدر صنعتی مربوط به هروئین، مرفین و شیشه است.
حشیش،موادمخدر صنعتی،اعتیاد،کشفیات،تریاک،مرفین
عکس از اینترنت
حشیش،موادمخدر صنعتی،اعتیاد،کشفیات،تریاک،مرفین عکس از اینترنت
به گزارش عصرهامون، در حالی شاهد رشد باور نکردنی مواد مخدر در جامعه به ویژه در میان جوانان هستیم که هروئین، مرفین و شیشه بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر در سیستان وبلوچستان را به خود اختصاص داده است.
در این میان اما شرایط جغرافیایی و اقلیمی خاص سیستان و بلوچستان و قرارگرفتن این استان در مجاورت بزرگترین کشور تولیدکننده مواد مخدر موجب شده‌ تا دود ناشی از قاچاق مواد مخدر همواره در چشم مردم این استان برود به گونه ای که بر اساس آمارهای ارائه شده 5،71 درصد از جمعیت استان معتاد هستند.
در همین راستا سعید امیری سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رشد مصرف مواد مخدر صنعتی در استان نسبت به سال های قبل اظهار کرد: 80 درصد کشفیات مواد مخدر صنعتی مربوط به هروئین، مرفین و شیشه است.
وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: سال گذشته دستگاه های امنیتی استان موفق شدند بیش از 6 هزار و 500 عملیات علیه قاچاقچیان مواد مخدر اجرا کنند که 328 مورد آن منجر به درگیری مسلحانه شده است.
این مسئول ادامه داد: از مجموع کشفیات سال گذشته استان 125 تن مربوط به نیروی انتظامی، 55 تن مربوط به مرزبانی، 34 تن مربوط به اطلاعات و بیش از 11 تن نیز مربوط به بسیج و سپاه بوده است.
 
5،71 درصد از جمعیت استان معتاد هستند
وی در ادامه از انهدام147 باند قاچاق مواد مخدر و 799 دستگاه خودرو و 152 دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان در این مدت خبر داد و گفت: بیشترین کشفیات مواد مخدر مربوط به شهرستان های سراوان و ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان است.
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه  5،71 درصد از جمعیت استان معادل نزدیک به 157 هزار نفر معتاد هستند، افزود: از آنجایی که نرخ شیوع اعتیاد در سیستان و بلوچستان از 3،2 درصد سال 90 به 5،7 درصد در سال 94 رشد پیدا کرده، لازم است مداخله جدی در مساله توسعه مراکز کاهش آسیب داشته باشیم.
 
اختصاص بیشترین فراوانی کشفیات به تریاک و حشیش
امیری خاطر نشان کرد: بیشترین مصرف مواد مخدر در سیستان و بلوچستان به دلایل مختلف از جمله فشارهای روانی ناشی از بیکاری و فقر اقتصادی بر گرفته از خشکسالی و همسایگی با کشور افغانستان و دسترسی آسان تر به مواد مخدر به حوزه سیستان اختصاص دارد.
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: در این مدت کشف تریاک با 192 تن و حشیش با 23 تن بیشترین فراوانی کشفیات را به خود اختصاص داده اند.

 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjytevauqeyvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما