تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۲
در گفت وگو با عصرهامون مطرح شد:

اهداء عضو لبخند زندگی را بر لبان 3 بیمار حک کرد

با چشمانی گریان و صدایی لرزان موافقت خود را برای اهدای عضو عزیزشان اعلام می کنند و این گونه اشک ها جای خود را به لبخند می دهند و ایثار موجب نجات جان بیماران نیازمند و زندگی دوباره آنان می شود.
اهدای عضو بانوی سیستانی
اهدای عضو بانوی سیستانی
به گزارش عصرهامون، وقتی خبر مرگ مغزی عزیزشان را می شنوند غم و اندوه به سراغشان می آید. لحظات تلخ است؛ تلخ از این جهت که نمی خواهند و نمی تواند باور کنند پرونده زندگی عزیزشان بسته شده است.
به یاد صحبت هایش که می افتند اما تصمیم می گیرند و با خود می گویند با مرگ مغزی همه چیز تمام می شود پس چه بهتر که قلب خواهر، همسر، مادر و فرزند مهربانمان در کالبد دیگری بتپد و دیگر اعضای بدنش بیماران نیازمند دیگری را نجات دهد.
با چشمانی گریان و صدایی لرزان موافقت خود را اعلام می کنند و این گونه اشک ها جای خود را به لبخند می دهند و ایثار موجب نجات جان بیماران نیازمند و زندگی دوباره آنان می شود.
داستان زیبای ایثار، فداکاری و اقدام خیرخواهانه بندگان خوب خداست که با تصمیم بهنگام و ارزشمند در سخت ترین لحظات زندگی، جانی دوباره به همنوع می بخشند.
در همین راستا خداوند بزرگ در قرآن کریم در سوره مائده آیه 32 چنین می فرماید: هر کس نفسی را حیات بخشد، مانند کسی است که همه مردم را حیات بخشیده است.
عباس صیاد اربابی یکی از بستگان مرحومه فرحناز ارباب در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون اظهار کرد: حدود چهار روز پیش مرحومه به علت سردرد های مکرری که داشت در بیمارستان امام علی(ع) شهرستان زابل بستری می شود.
پس از اعلام پزشکان بیمارستان به خانواده مرحومه مبنی بر اینکه وی دچارمرگ مغزی شده است با اعضای خانواده صحبت شد که برای فرحناز راه برگشتی وجود ندارد اما طبق خواسته خودش که در زمان حیات از اهدای عضو صحبت می کرد و مشتاق انجام چنین کاری بود جسد وی را به بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) منتقل کرده و امروز شاهد اهدای اعضای وی در این بیمارستان هستیم.
با کمی مکث ادامه می دهد: فرحناز 26 سال سن داشت و دارای دو فرزند  5 و 7 ساله بود که امروز با چنین اقدام خیرخواهانه ای الگوی تمام اعضای خانواده قرار گرفت.
وی هدف از این اقدام را رضایت خدا و نجات جان چندین انسان عنوان کرد و گفت: برای از دست دادن فرحناز ناراحت هستیم اما از این جهت که باعث نجات جان چندین نفر دیگر شد خوشحال هستیم. امیدواریم سایر مردم هم به هنگام مرگ مغزی یکی از اعضای خانواده خود، اقدام به انجام این امرخداپسندانه کنند تا با این کار زندگی و لبخند را به دیگران هدیه دهند.
به گزارش عصرهامون کبد و کلیه های مرحومه فرحناز ارباب؛ جانی دوباره به زندگی سه بیمار نیازمند در استان های سیستان وبلوچستان و فارس بخشید.
انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdci35azrt1auw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما