کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطر جدی است؛

جولان مردم در شهر بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی/ شرایط فوق بحرانی کرونا در روستای زنگیان سراوان

13 خرداد 1399 ساعت 16:54

درحالی وضعیت آمار مبتلایان به کرونا در سیستان وبلوچستان رو به فزونی است و این امر خطری جدی به شمار می رود که این روزها اغلب شهروندان بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تجمعات و مکان های پرازدحام تردد دارند.


به گزارش عصرهامون، بیش از 100 روز از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد؛ اما متأسفانه این ویروس همچنان در حال فعالیت است و رفتار و سبک زندگی و افزایش آمار مبتلایان نشان می‌دهد مردم کرونا را جدی نگرفته‌اند.

شیوع  افسار گسیخته کرونا در حالی هشدار به شهروندان تلقی می شود که آمار مبتلایان به این بیماری در سیستان وبلوچستان از ابتدا تاکنون به ۲ هزار ۴۳۶ مورد رسیده است. آمارها گویای آن است از این تعداد هزار و۴۷۴ مورد در محدوده تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، ۳۹۶ مورد در حوزه دانشگاه زابل و ۵۶۶ نفر در محدوده  دانشگاه ایرانشهر می باشند، همچنین 118 نفر نیز جان باخته اند.

در طی این مدت اوضاع بحرانی کرونا سبب شد محدودیت هایی برای تجمعات در نظر گرفته شود هرچند کارساز نبود و بلافاصله پس از بازگشایی مجدد اصناف، ادارت، رستوران ها، برقراری نمازهای در مساجد، بازگشایی پارک ها و بوستان ها، شرکت در مراسمات ختم و عروسی و...  دوباره آمار مبتلایان به این ویروس به اوج خود رسید.

آنچه در این بین مهم است آنکه وضعیت حاصل دستاورد غفلت مردم است مردمی که به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مقید نیستند و هنوز هم ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند، البته نقش مسئولین نیز در این میان بی تاثیر نبوده به گونه ای که عدم نظارت در برخی از حوزه ها یا برگزاری مراسمات زمینه نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کرد.

با این تفاسیر اما گشت و گذار مختصری بر بازارهای این خطه از کشور نشان می دهد که فعالیت مردم علیرغم توصیه ها و هشدارهای نهادهای بهداشتی، به شرایط قبل از کرونا برگشته و اکثریت بدون استفاده از ماسک و دستکش در محیط های عمومی و  پرازدحام، دورهمی های شبانه در پارک ها و میادین شهر و یا شکت در مراسم اموات در آرامستان ها حاضر می شوند  و حقوق اجتماعی سایر شهروندان را نیز به مخاطره می اندازند.

 ۱۷ مورد مثبت آزمایشگاهی روستای زنگیان زنگ خطر شیوع گسترده کرونا

محمد هاشمی شهری، رییس دانشگاه  علوم پزشکی زاهدان در این خصوص گفت: در پی مسافرت تعدادی از اهالی روستای زنگیان سراوان به چابهار و ترددهای غیر ضروری شاهد ابتلای ۱۷ نفر از اهالی این روستا به کرونا هستیم و قطعا این آمار در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: تیم های بهداشتی ودرمانی و اورژانس ۱۱۵ در منطقه زنگیان حضور یافته اند و تمامی ترددها به حالت کنترل در آمده است.

به گفته این مقام مسئول، از فردا با هماهنگی شبکه بهداشت ودرمان سراوان،فرمانداری و نیروهای نظامی و انتظامی، تدابیر شدیدتری برای کنترل رفت و آمدها در سطح این روستا  اتخاذ خواهد شد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 125025

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/125025/جولان-مردم-شهر-بدون-رعایت-فاصله-گذاری-اجتماعی-شرایط-فوق-بحرانی-کرونا-روستای-زنگیان-سراوان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir