تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۴
نگرانی ها از برگزاری حضوری آزمون ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان همچنان ادامه دارد و استرس دانشجویان و خانواده های آنان را دوچندان کرده است.
دانشجویان دانشگاه آزاد زاهدان خواستار برگزاری مجازی امتحانات هستند/ کرونایی ها به دانشگاه نیایند
به گزارش عصرهامون، از 24 خرداد ماه برخی از آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر استان به صورت حضوری برگزار می شود که این موضوع اضطراب زیادی به وجود آورده است و دانشجویان و خانواده های آن ها در تماس های تلفنی مکرر با این پایگاه خبری خواستار برگزاری آزمون به صورت مجازی هستند.

در این میان دانشجویانی که به بیماری کرونا مبتلا شدند نیز اعلام کردند برای امتحانات حضوری پایان ترم به دانشگاه می آیند، زیرا شهریه پرداخت کردند و نمی خواهند به خاطر بیماری حذف ترم شوند و پولی که دادند هدر رود.

گواهی سلامت معیار نداشتن کرونا نیست

یکی از دانشجویان در این باره گفت: دانشگاه آزاد برنامه ریزی ندارد و با این اقدام ممکن است فاجعه رخ دهد، اعلام شده که دانشجو گواهی سلامت به همراه داشته باشد، اما در این گواهی که اینترنتی دریافت می شود، فرد دارای علائم کرونا می تواند پاسخ درستی به سوال ها ندهد و در نتیجه بیمار باشد و گواهی سلامت دریافت کند.

وی ادامه داد: امتحانات حضوری برای دانشجویان و خانواده های آن ها خطرناک است، این آزمون در سوله سالن ورزشی با صندلی های آهنی برگزار می شود که ویروس تا چند ساعت زنده می ماند، حتی شماره صندلی ها هم روی تابلوی اعلانات می زنند که سبب ازدحام جمعیت می شود.

یکی دیگر از دانشجویان بیان کرد: برگزاری امتحانات به صورت حضوری در فضای بسته جان دانشجویان را تهدید می کند. آزمون دانشگاه های سیستان و بلوچستان و پیام نور مجازی شده، اما دانشگاه آزاد به صورت حضوری برگزار می کند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اعلام کرده باید ستاد کرونا وضعیت قرمز اعلام کند تا آزمون ها به صورت مجازی برگزار شود، استرس امتحان ندارم، اما استرس حضور دارم زیرا پدرم بیماری قلبی است و می ترسم با تردد من مبتلا به کرونا شود.

دانشجوی دیگری گفت: با وجود این که گواهی سلامت به همراه برده بودم اما در محل برگزاری آزمون از دانشجویان این گواهی دریافت نمی شد.

دانشجویان کرونایی به دانشگاه می آیند

یکی دیگر از دانشجویان گفت: عده ای دسترسی به اینترنت ندارند و برگزاری حضوری و مجازی آزمون خوب است، اما کسی که کرونا داشته باشد اعلام نمی کند بیمار است و همین سبب بیماری دیگران می شود.

وی اظهار کرد: در میان همکلاسی هایم مبتلا به کرونا داریم که برای آزمون حضوری به دانشگاه می آیند، زیرا نمی خواهند به خاطر ویروس کرونا حذف ترم شوند و پولی که بابت شهریه دانشگاه پرداخت کردند هدر برود.

به گفته این دانشجو آزمون دانشگاه های آزاد شهرهای دیگر مجازی است و ما بیشتر نگران خانواده هایمان هستیم که به بیماری مبتلا نشوند.

وی بیان کرد: یکی از دانشجویان کرونایی می گوید مگر من خواستم کرونا بگیرم، حالا هم به دانشگاه می آیم و امتحان می دهم چون پول دادم و می خواهم بقیه هم کرونا بگیرند.

یکی دیگر از دانشجویان گفت: مسئولان دانشگاه آزاد زاهدان گفتند اگر کسی از آزمون حضوری می ترسد حذف ترم کند و یا اگر کرونا دارد نیازی نیست بیاید.

وی تصریح کرد: جزو بیماران خاص قلبی هستم، اما بیشتر از خودم نگران خانواده ام، از اول خرداد برای مجازی شدن امتحانات پیگیر هستیم که جواب ما را نمی دهند.   

تمام پروتکل های بهداشتی برای برگزاری آزمون رعایت می‌شود

سلطانعلی میر، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به خبرنگار ما گفت: دانشجویان بیمار و یا مشکوک به کرونا می‌توانند برای آزمون مراجعه نکنند و پس از طی مراحل درمانی می‌توانند آزمون دهند.

وی بیان کرد: بازه زمانی برگزاری امتحانات نیز از دو هفته به یک ماه افزایش یافته و از هفت صبح تا هشت شب، به صورت چهار نوبت صبح و چهار نوبت شب امتحانات برگزار می شود.

میر تصریح کرد: در زمان برگزاری امتحانات حضور حداقل دانشجو در نظر گرفته شده، فاصله صندلی ها دو متر است، مکان های برگزاری امتحانات ضدعفونی شده و پس از پایان امتحان برای دانشجویان آزمون بعد نیز دوباره ضدعفونی می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با بیان این که تصمیم گیری دانشگاه آزاد بر اساس تصمیم گیری های استانی ستاد بحران کرونا است، ادامه داد: خانواده‌ها نگران نباشند، تمام پروتکل های بهداشتی برای برگزاری آزمون رعایت می‌شود و دانشجویان با رعایت فاصله وارد دانشگاه شوند و حداقل زمان ممکن در دانشگاه باشند و بعد از امتحان نیز بلافاصله دانشگاه را ترک کنند.

میر گفت: برای برگزاری آزمون در کل استان اگر ظرفیت سالن های امتحان هزار نفر بود الان به یک چهارم تغییر پیدا کرده است، دانشجویان هنگام ورود به جلسه آزمون تب سنجی می شوند و باید گواهی سلامت از سامانه معرفی شده توسط وزارت بهداشت دریافت کنند و به همراه داشته باشند.

وی گفت: بسیاری از شهرها و صدها روستای استان فاقد تلفن همراه، اینترنت و زیرساخت‌های لازم هستند که لازم است این زیرساخت ها فراهم شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بیان کرد: اگرچه کلاس ها به صورت مجازی برگزار شد، اما دانشجویی که اینترنت نداشت نتوانست وارد کلاس شود و فایل آن را دریافت کرد، زیرساخت‌هایی مانند اینترنت و تلفن همراه در همه جا وجود ندارد که دانشجو بتواند به صورت مجازی امتحان دهد.

انتهای پیام/
 
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcfttdyxw6d0ta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما