کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حقوق بشرآمریکایی در سیستان وبلوچستان؛

نمایش حقوق بشر آمریکایی در جنوب شرق کشور کامل است/از حادثه تاسوکی تا انفجار بمب در مسجد جامع و امام علی(ع) ‏زاهدان ‏

5 تير 1399 ساعت 11:27

دشمنی آمریکای جنایتکار با جمهوری اسلامی ایران محرز و آشکار است، کتاب سند نقض حقوق بشر آمریکایی، جنایات بیشمار آمریکا را به ویژه در سیستان وبلوچستان افشا می کند.


به گزارش عصرهامون، همه ساله تیرماه یادآور وقایعی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که روزهای 6 تا 12 آن را به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در تقویم زرین کشور نام نهاده اند.

تبعیض نژادی،فاجعه هیروشیما، ناکازاکی،جنایت های جنگ دوم جهانی،  اشغال پاناما، عملیات  طوفان صحرا، تجاوز و اشغال افغانستان، بیش از یک میلیون کشته در تجاوز واشغال عراق و ... تنها بخش اندکی از جنایت های این شیطان بزرگ در اقصی نقاط دنیا است.

تیرماه در برگ تاریخ ایران یادآور جنایات آمریکا با عنوان حقوق بشر آمریکایی است. گواه این امر ترور نافرجام مقام معظم رهبری در 6تیرماه سال 60، انفجار تروریستی هفتم تیرماه و شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از مسئولان نظام، بمباران شیمیایی سردشت، شهادت آیت الله صدئقی چهارمین شهید محراب، حمله ناوهای آمریکا به هواپیمای مسافری ایرباس و ... می باشد.
 
در این میان اما قتل شهروند سیاه پوست آمریکایی نقض فاحش حقوق بشر به شمار می رود. جنایتی که بسیار فجیع و دلخراش بود و احساسات بسیار زیادی را نه تنها در داخل آمریکا بلکه سایر کشورها نسبت به قتل یک انسان برانگیخت.

با این تفاسیر سیستان وبلوچستان نیز همواره دستخوش عملیات های تروریستی بوده که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا پشت پرده این حوادث به تسلیح و تجهیز پرداخته است.

 حقوق بشر آمریکایی در سیستان و بلوچستان

شهادت یکی از محافظان محمود احمدی نژاد در جریان سفر به سیستان و بلوچستان‎ ‎‏ بیست و سوم آذرماه سال ۸۴‏، حادثه تاسوکی بیست و پنجم اسفندماه84‏، انفجار یک خودروی حامل بمب در مسیر اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران در بلوار ثارالله زاهدان بهمن 84‏، حادثه روستای دومک در منطقه کورین زاهدان تیرماه85‏، حمله اشرار مسلح به چند خودرو در جاده چابهار- ایرانشهر و گروگانگیری اواخر خرداد85‏، انفجار بمبی در مسجد علی بن ابی طالب در زاهدان7خرداد1387‏، بمب‌گذاری انتحاری در پیشین ۲۶‏‎ ‎مهر ۱۳۸۸‏، دو انفجار انتحاری درمقابل مسجد جامع زاهدان 24تیر89‏، قهرمان شمشیربازی ایران 10اردیبهشت 93‏، کمین در مسیر نیروهای مرزبانی منطقه نگور ‏‎ ‎‏17فروردین 94‏، تله انفجاری در مناطق کوهستانی شهرستان نیکشهرآذر 94‏، ربودن 5مرزبان ایرانی بهمن92‏، حادثه تروریستی سراوان 3آبان 92‏، ترور دادستان زابل15آبان 92‏، حمله به ماموران انتظامی 12بهمن 85‏، حمله به کاروان انتقال رئیس جمهوردر سال 84، حمله به پاسگاه مرزی گدار ناهوک سراوان درسال 84، انفجار بمب صوتی زاهدان در سال 85، ترور مهدی توکلی روحانی شیعه‎ شهرستان خاش در سال86،‏ بمب‌گذاری در مراسم تاسوعا در چابهار  سال 89، ترور فرمانده گردان بخش "کورین" از توابع شهرستان زاهدان 22فروردین96‏، حمله انتحاری به پاسگاه مرزی سراوان 20اسفند96‏ و غیره برخی از حوادث تروریستی استان سیستان و بلوچستان به شمار می روند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 126201

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/126201/نمایش-حقوق-بشر-آمریکایی-جنوب-شرق-کشور-کامل-حادثه-تاسوکی-انفجار-بمب-مسجد-جامع-امام-علی-ع-زاهدان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir