تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۰
در حالی برخی شهروندان سیستان وبلوچستان از توزیع نامناسب نفت در مناطق مختلف ابراز گلایه کردند که محمد کهنسال، مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: جای نگرانی نیست سهمیه نفت تا اواخر شهریورماه جاری تمدید شد.
عدم توزیع به موقع نفت صدای گلایه شهروندان را درآورد/ زاهدانی ها همچنان چشم انتظار دریافت سهمیه 200 لیتری
به گزارش عصرهامون، بیش از سه ماه از اعلام سهمیه نفت سفید به شهروندان سیستان و بلوچستان زمان می گذرد، سهمیه ای که 25 فروردین ماه جاری قرار بود به کارت‌های الکترونیکی بانکی شهروندان استان واریز شود و با ارائه فرصت سه ماهه خانوارها بتوانند نخستین سهمیه نفت سفید امسال خود را دریافت کنند.

در این مدت خبرهای زیادی مبنی برگلایه شهروندان از عدم توزیع مناسب نفت یا مراجعه آنها برای ثبت نام کالا برگ الکرونیک نفت در روزهای کرونایی منتشر شد که از یک سو ایجاد صف های شلوغ و از سوی دیگر عدم رعایت فاصله و پروتکل های بهداشتی در این تجمعات با توجه به شیوع ویروس کرونا سلامت جان مردم را تهدید می کرد.

با این تفاسیر شماری از شهروندان زاهدانی علیرغم اینکه مراحل ثبت نام آنها در سامانه تجارت آسان هیچ مشکلی نداشت اما همچنان موفق به دریافت سهمیه نفت خود نشده اند.

به اذعان برخی از شهروندان، فروشندگی های نفت اقدام به توزیع نفت در منازل نکرده و از سوی دیگر پاسخگوی تماس مردم به دفاتر نمایندگی ها هم نیستند.

جهانیتغ یکی از شهروندان زاهدانی بیان کرد: علیرغم مراجعه به سامانه مذکور از سوی شرکت نفت که هیچگونه مشکلی در ثبت مراحل وجود نداشته اما همچنان شرکت تعاونی مربوطه از عرضه سهمیه ای که حقمان است خودداری می کند.

وی بیان کرد: بارها به در شرکت مراجعه کرده که بسته است، با توجه به شیوع بیماری کرونا بهتر است مسئولان امر چاره ای برای حل مشکلات مردم پیدا کنند تا مردم مجبور به خروج از خانه نباشند.

سرگزی یکی دیگر از شهروندان ادامه داد: اکثر نمایندگی های فروش اقدام به توزیع نفت کرده اما ساکنان خیابان امام خمینی باید چه مدت دیگر چشم انتظار دریافت سهمیه نفت سفید خود باشند، این معضل همیشگی ما در تابستان و زمستان است که باید دغدغه تامین سوخت را در تمام روزهای سال بر دوش بکشیم.

شهروندان نگران نباشند

محمد کهنسال، مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: افرادی که مصرف کننده نفت سفید بوده و تاکنون موفق به دریافت سهمیه مربوطه نشده اند با مراجعه به سامانه newtejartasan.niopdc.irمی توانند اطلاعات کارت بانکی و کدپستی خود را بررسی کنند.

وی افزود: با مراجعه به این سامانه نیاز به مراجعه حضوری به نواحی این شرکت یا کافی نت های سطح شهر نیست.

مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان بیان کرد: شهروندان نگران نباشند سهمیه نفت سفید200 لیتر تا 25 شهریورماه جاری تمدید شده است.

وی ادامه داد: بالغ بر 90 درصد از مردم با موفقیت مراحل ثبت نام خود را از طریق این سامانه انجام داده اند و مابقی نیز باید با مراجعه به سایت "تجارت آسان" مشکل خود را رفع کنند.

 انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdo50f9yt0x96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما