تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۰
علما و سران طوایف سیستان وبلوچستان با پاسداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان، این شخصیت بزرگ را عامل وحدت در جهان اسلام دانسته و گفتند: اندیشه های امام راحل فراموش نشدنی و چراغ راه امت اسلامی در جهاد کبیر علیه استکبار است.
مکتب معمار انقلاب فراموش‌شدنی نیست/وحدت؛ مهمترین دستاورد انقلاب به واسطه امام خمینی
به گزارش عصرهامون، ۱۴ خرداد روز تلخ وداع ملت آزاده ایران با مقتدای خویش امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۸ است، روزی که بت شکن قرن و ابراهیم زمان از میان ملت ایران پر کشید و کوله باری از غم و اندوه را برای دوستدارانش به یادگار گذاشت.

زمانی که رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران خبر رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) را به ملت ایران اطلاع دادند، تمام شهرهای کشور در بهت و حیرت فرو رفت به طوری که فضای سکوت و ماتم سرتاسر ایران را فرا گرفت.

چند ساعت پس از اعلام خبر رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران یکپارچه سیاهپوش شده و هرکس در حد توان خود تلاش کرد تا در برپایی مراسم بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران قدم موثری را بردارد؛ بسیاری از مردم ایران از خراسان گرفته تا زاهدان و از ارومیه و تبریز گرفته تا بوشهر و خوزستان، خود را به تهران رسانده تا بار دیگر با رهبر و مقتدای خود دیدار کرده و اعلام کنند که برای همیشه بر عهد و پیمان خود با امام خوبی ها پایبند هستند.

مکتب امام خمینی(ره) فراموش‌شدنی نیست

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت مینان شهرستان سرباز در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن تسلیت ایام به مناسبت رحلت جانسوز امام راحل، بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره ) مهمترین رویداد در تاریخ ایران به شمار می رود؛ امروز وحدت، آسایش، امنیت موجود در کشور مرهون ایثار و درایت ایشان و سپس رهبر معظم انقلاب بوده که با همراهی مردم دشمنان را ناکام و مایوس کرده است.

وی با تاکید بر این مطلب که مکتب امام خمینی(ره) فراموش‌شدنی نیست، افزود: اگر چه دشمنان و ایادی استکبار به دنبال کمرنگ کردن آرمان ها و دستاوردهای امام راحل هستند اما ما وظیفه داریم حقایق را برای نسل جوان بازگو کنیم چراکه، ایستادگی امام خمینی در برابر قدرت‌های استبدادی، کشور باثبات، مقتدر، مستقل و پیروز کرد.

این عالم اهل سنت ادامه داد: اگر امروز در این کشور تمام اقوام و مذاهب با وحدت، همدلی و یکپارچکی زندگی مسالمت آمیزی دارند نتیجه تلاش های این عزیز سفر کرده است که عمر خود را صرف وحدت اسلامی کرد.

وی اذعان کرد: امروز علاوه بر ایرانیان تمام ملت های مسلمان و آزادی خواه پیرو مکتب امام خمینی(ره) بوده و معتقد هستند ایشان با مجاهدت های خود و همراهی مردم کاخ ظلم و ستم را فرو ریخت.

رسولی زاده درایت و شجاعت را از ویژگی های بارز ایشان عنوان کرد و گفت: خداشناسی، دشمن شناسی، تسلیم دنیا نبودن، آخرت شناسی، حق شناسی و باطل شناسی و ساده زیستی از دیگر ویژگی های این شخصیت والا مقام است.

اندیشه امام راحل چراغ راه امت اسلامی در جهاد کبیر علیه استکبار

حاج محمد شاهوزهی یکی از سرطایفه های سیستان وبلوچستان با بیان اینکه خردادماه یادآور دو رویداد مهم برای ایران اسلامی است، افزود: ۱۴ خرداد ماه سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، بزرگ‌ترین چهره تاریخ معاصر است، شخصیت بزرگی که با طهارت روح و عظمت ایمان خود، انقلاب اسلامی ایران را با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هدایت کرد و در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رساند.

وی تصریح کرد: رویداد مهم دگیر در نیمه های خرداد ماه قیام ۱۵ خرداد است که در پی دستگیری امام خمینی(ره) رخ داده و به دنبال آن، کشتار رژیم شاهنشاهی در خیابان‌های تهران و سراسر کشور به وقوع پیوست.

این سرطایفه ادامه داد: امام خمینی(ره) با صبر و شکیبایی در برابر رژیم بیدادگری که وابسته به بیگانگان و دشمنان اسلام بود، ایستادگی کرد و مردم را به قیام برای اقامه شعائر اسلامی و اجرای احکام الهی فراخواند.

وی با بیان اینکه مردم همیشه پشتیبان ولایت فقیه بوده و هستند، گفت: پایبندی به ارزش‌های مبنایی و اساسی اسلام، بیداری و هوشیاری در دشمن‌شناسی و حفظ اتحاد و یکپارچگی ملی که حقیقت اندیشه‌های امام خمینی است.

شاهوزهی اذعان کرد: اندیشه های امام راحل فراموش نشدنی و چراغ راه امت اسلامی در جهاد کبیر علیه استکبار است.

ندای اسلام دفاع از مظلومین است

مولوی عبداله حسن زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون به خبرنگار ما بیان کرد: پيروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمينی تحول بزرگ در منطقه و جهان ايجاد کرد که مايه‌ مبالات وافتخار هر مرد آزاده والگوی هر آزادی خواه است.

وی با بین اینکه قیام 15 خرداد اولین تحول عظیم دز پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل به شمار می رود، گفت: بزرگ‌ترین عواملی که منجر به محبوبیت امام (ره) در دل امت جهان اسلام شد یاری از مستضعفین، تشکیل وحدت اسلامی و دلسوزی برای همگان بود.

این عالم اهل سنت ادامه داد: امام راحل از تمامی مستضعفان جهان حمایت می کردند ومنحصر به مردم ایران نبودند، وحدت به واسطه ایشان به وجود آمد چرا که همه اقشار و مذاهب، شیعه و سنی در دید ایشان یکی بود و برای همگان دلسوز بودند.

وی خاطر نشان کرد: ندای اسلام دفاع از مظلومین است، دشمن امروز به دنبال کمرنگ کردن فرامین و آرمان‌های امام راحل است چزا که ایشان دفاع از مظلومین را در سرلوحه کارخود داشتند؛ بر همین اساس امروز دشمنان به فکر منافع خود بوده و در تلاش بریا کمرنگ کردن آرمان های امام اما مکتب امام راحل فراموش شدنی نیست.

حسن زهی اظهار کرد: حمایت از مظلومین تداوم دارد، ما این پیام را به نسل‌های آینده خواهیم رساند تا حقایق برای همگام روشن باشد.

امام جمعه اهل سنت هامون اذعان کرد: امام خمینی با حرکت و انقلاب خود توانست مسیر تاریخ را تغییر دهد، این انقلاب منحصر به ایران نبوده وچشم مستضعفان را در همه دنیا باز کرده است.

حضرت امام از مسیر انبیا الگو گیری کرده است

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری، امام جمعه سراوان بیان کرد: ۱۴ خرداد یادآور عروج ملکوتی و فراق و جدایی از وجود نازنین امام خمینی رحمت الله است.
 
وی‌افزود: همچنین در آستانه سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد نیز قرار داریم، ۱۵ خرداد یادآور رشادت‌ها، مجاهدت ها، جانفشانی ها و در میدان بودن مردم سلحشور قم و دیگر شهرها به جهت پشتیبانی از مسیر حق و مسیر امام خمینی رحمة الله در راستای ایستادن مقابل طاغوت و شروع برای پیروزی نهضت و مکتب حضرت امام (ره) بود.
 
امام جمعه سراوان گفت: اگر بخواهیم امام را معرفی کنیم باید انبیای الهی را بشناسیم چرا که مسیر حضرت امام از مسیر انبیا ره‌توشه و الگو گیری کرده است، حضرت امام خمینی رحمة الله در مسیر دینداری و بندگی خداوند متعال در عصر خود خاص‌ترین انسان بود یکی از برترین چهره ها در تاریخ اثر حاضر به شمار می رود.
 
بامری اضافه کرد: امام خمینی رحمت الله با نگاههای دینی رژیم شاهنشاهی و طاغوت که با پشتیبانی استکبار و همه قلدران عالم در آن زمان حکومت می کرد را از بین برد و حکومت اسلامی را پایه گذاری کرد آن هم با توکل به خدا و تضرع به درگاه الهی انقلابی به وجود آورد که اعجاز قرن بود.
 
وی ادامه داد: در آن زمان حکومت طاغوت وابسته به همه قدرت ها و مجهز به تمامی تجهیزات بود اما از بین رفت و پرچم خداوند در این راه برافراشته شد و امام خمینی رحمت الله یک امت پراکنده و تقریباً زیر یوغ استکبار را به امت واحده تبدیل کرد و از بردگی به بزرگی و عزت رساند.
 
استکبار ستیزی، یکی از ویژگی های امام خمینی رحمة الله  

امام جمعه سراوان اذعان کرد: یکی از ویژگی های امام خمینی رحمة الله استکبار ستیزی بود، مقابل دشمنان خدا به هیچ عنوان کرنش، سر سازگاری، مراوده و دست دوستی نداشت، مقابل دشمن کوتاه نیامد و سر سازش ناپذیری با دشمنان داشت که در این مسیر پرچم الهی را احیا و ترویج اگر دین اسلام شد.
 
بامری بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی استقلال داریم، در عالم مستقل ترین کشور هستیم، ملت ایران خود در سرنوشت کشور آن هم با حضور در انتخابات دخیل هستند، انتخابات یکی از مباحثی است که توسط انقلاب اسلامی به ملت شریف ایران هدیه شد که از صدر تا ذیل برای انتخاب مسیولین خود مردم مشارکت دارند‌.
 
وی افزود: دشمن در تلاش است تا با ایجاد یاس و ناامیدی ملت را از حضور پر شور پای صندوق های رأی باز دارد تا بتواند برنامه ها و دسیسه های خود را پیاده کند، مشارکت کم دشمن را برای ایجاد توطئه امیدوار می کند اما اگر مشارکت حداکثری در پای صندوق های رأی شکل گیرد دشمن نا امید می شود.
 
امام جمعه سراوان گفت: بی شک ملتی که در خط امام و انقلاب پرورش یافته اند و امروز در اوج و قله قرار گرفته اند بار دیگر با حضور در انتخابات و انتخاب اصلح فردی را انتخاب خواهند کرد که مجاهد، مدبر، مردمی، پاسدار ارزش ها، خون شهدا و درد مردم را فهمد تا از پیچ مشکلات عبور کنیم.
 
بامری عنوان کرد: مردم هوشمند سراوان در تمامی صحنه ها و در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی خوش درخشیدن و اینبار نیز با حضور پر شور در پای صندوق های رأی شوری دیگر می آفرینند.

امام خمینی (ره) الگو و نماد مبارزه با استکبار جهانی

مولوی عبدالخالق حسین زهی، امام جمعه اهل سنت مهرستان به خبرنگار ما بیان کرد: 14 خرداد یادآور این است که ملت ایران از داشتن یک شخصیت بی نظیر و توانمند که موجب رهایی مظلومان از جرم مستکبران آن زمان شد، محروم شدند.
 
وی افزود: امام خمینی (ره) در راستای داشتن جامعه اسلامی و روی کار آمدن حکومت اسلامی در ایران تلاش های فراوانی را انجام داده که می توان به 15 سال تبعید ایشان و تحمل رنج دوری از وطن و اسارت اشاره کرد.
 
امام جمعه اهل سنت مهرستان رسیدن جامعه اسلامی ایران به رشد و کمال علمی و برقراری عدل در جامعه را از خواسته های امام خمینی (ره) عنوان کرد و ادامه داد: امید است دولت مردان و دست اندر کاران در نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز مجاهدت ها و تلاش هایی که برای شکل گیری انقلاب در کشور انجام شد را به جرگه فراموشی نسپارند.
 
حسین زهی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) الگو و نماد مبارزه با استکبار جهانی است چرا که یهیود و استکبار از زمان شکل گیری اسلام مبارزات خود را علیه دین مبین اسلام علنی کردند، اما امام خمینی (ره) با نامگذاری روز قدس و مبارزه علیه استکبار نشان داد که بهترین الگو علیه استکبار جهانی است.
 
وی اذعان کرد: در آستانه انتخابات قرار گرفته ایم نیازمند پیاده سازی تفکرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در جامعه هستیم چرا که مشاهدات نشان می دهد برخی ها تفکرات انقلابی ندارند، اما به مردم توصیه می شود شخصی را انتخاب کنند که نزدیک به تفکرات امام خمینی (ره) و انقلابی باشد تا بتواند تورم و اختلاس هایی را که در سنوات اخیر شاهد بودیم را از بین ببرد و اسلام را در جای جای کشور نهادینه شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcg779qnak9wt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما