تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۷
دو بانوی پیشتاز در حوزه فرهنگ دفاع مقدسِ سیستان و بلوچستان گفتند: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راهکار خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان است.
تبیین دستاوردهای دفاع مقدس یک ضرورت در حوزه جهاد تبیین است/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راهکار خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان
به گزارش عصرهامون، جهاد تبیین در حوزه هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت یکی از ضروریات مهم و اصلی جامعه امروز است. تلاش برای شناساندن پیام دفاع مقدس به نسل‌های حاضر و آینده به منظور مقابله با هر گونه تحریف این دوران افتخارآمیز جزو رسالت‌های همگان به ویژه فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی است.

فعالان مجازی و رسانه‌ای در این زمینه باید با تمام توان خود در جهت عرضه پیام‌های دفاع مقدس وارد میدان شوند تا با بازتولید فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه ترویج این مهم گام بردارند.

تبیین دستاوردهای دوران انقلاب، دفاع مقدس وظیفه ای همگانی است

نسرین مودی یکی ازبانوان فعال رسانه ای در حوزه تخصصی فرهنگ دفاع مقدس با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ متعالی دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج ارزش‌ها و اخلاق است، بیان کرد: راه اندازی سایت فائزون ویژه کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان تلاشی از حق ارادت صاحبان اندیشه و هنر برای به تصویر کشیدن و به سطر نشاندن واژگانی از جنس عشق است و تقدیم به آنانی شد که سرمشق و الگو برای همه نسل ها شد.

وی افزود: معرفی بیش از 2 هزار شهید سیستان و بلوچستان که شهدای دفاع مقدس، ترور، مدافع حرم و شهدای زن هستند و زندگینامه، خاطرات، وصایا، اشعار و تصاویر کمتر دیده شده از شهدا، روز شمار دفاع مقدس، آشنایی با عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس، اخبار و تازه های خبری در خصوص شهدا، مصاحبه با دبیران کمیته های مختلف و افراد شاخص، فرماندهان و رزمندگان استان بخشی از محتوای سایت فائزون است.

این فعال رسانه اضافه کرد: سایت فائزون، ویژه شهدای بومی سیستان و بلوچستان است که هر شخصی بخواهد اطلاعاتی در خصوص شهدای استان داشته باشد می تواند به این سایت مراجعه و اطلاعات مربوط به شهدا اعم از تاریخ تولد، شهادت، وصیت نامه، تصاویر و غیره را از این سایت استفاده کند.

وی گفت: تولید و انتشار محتوای مرتبط با دفاع مقدس، شهدا و مناسبت های شهدایی،  معرفی و دسته بندی شهدا، خادمین شهدا، شهدای مدافع حرم اردوهای راهیان نور، همه در سایت بارگذاری شده است.

مودی ادامه داد: در مناسبت های تقویمی مرتبط با شهدا مانند حماسه سوم خرداد، دفاع مقدس، اردوهای راهیان نور و شهادت ها مطالب سایت به روز رسانی می شود، همچنین سایت دارای کانال در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی نیز است که همه روز به صورت مستمر و منظم مطالب مرتبط بارگزاری می شود.

وی با اشاره به اهمیت تحقق بیانات مقام معظم رهبری در راستای پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین و همچنین زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان، تشریح کرد: تبیین دستاوردهای دوران انقلاب، دفاع مقدس و حوادث پس از آن در طول حیات انقلاب، یک وظیفه همگانی است و در این میان شما صاحبان قلم و رسانه نقش موثری در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت زمینه‌ساز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا است و بقای انقلاب و اقتدار نظام به برکت ترویج روحیه جهاد و شهادت است و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه نیازمند جهاد تبیین است و همه باید در این مسیر تلاش کنند.

وی اظهار کرد: ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس باید در فضای مجازی به خوبی تشریح و تبیین شود، زیرا نسل کنونی و جوانان امروزی تشنه جهاد تبیین هستند.

وی گفت: امروز دشمن در جنگ تبلیغاتی خود، دفاع مقدس را مورد تهاجم قرار داده است که بر همین اساس لازم است کسانی که روی تاریخ دفاع مقدس کار می‌کنند واقعیات را برای همه اقشار بازتعریف و تشریح کنند.
 
امنیت و عزت کشور را مدیون خون شهدا هستیم

بتول تقی شاهبازی، یکی دیگر از بانوان فعال رسانه ای در حوزه تخصصی فرهنگ دفاع مقدس با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راهکار خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان است، گفت: امنیت و عزت کشور را مدیون خون شهدا و رهبری مدبرانه امام راحل و مقام معظم رهبری هستیم،باید برای ادای دین به شهدا و پاسداشت یاد و خاطره آنها تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه بسط و گسترش داده و ارزش‌ها و آرمان های شهدای والامقام را بیش از گذشته در جامعه ترویج دهیم.

وی گفت: سایت خبرگزاری دفاع مقدس از سال ۱۳۹۲ همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور "سرلشکر فیروز آبادی" رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح شروع به کار و تحت پوشش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به فعالیت خود ادامه داد.

این فعال رسانه ای هدف از راه اندازی این سایت را تمرکز بر موضوع اصلی یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا و سیره و زندگی آنان به نسل جوان ونوجوان، دانش آموز و دانشجور عنوان کرد و افزود: معرفی کتب دفاع مقدس با موضوع شهید و شهادت، استفاده از وصیت نامه شهدا و نقش استان در دفاع مقدس از جمله مفاهیم بارگذاری شده در این سایت است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس گنجینه عظیم حوادث است که ایثار و ازخودگذشتگی در آن به شکل برجسته ای موج می زند، گفت: همگان باید تلاش کنند تا با همکاری و مشارکت همه‌جانبه آرمان‌ها و ارزش‌های شهدای والامقام را به نسل امروزی منتقل کرد تا از این طریق آنها را در برابر هجمه‌های دشمنان ایمن‌سازی کنیم.

 انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcaman6e49nyu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما