ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> حکایت موج سواری در برخی خیابان های کلانشهر زاهدان چاله ها و حفاری‌های رها شده داد مردم را بلند کرده است | عصر هامون
تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۶
زاهدان به عنوان کلان شهر است اما زیرساخت مناسبی ندارد چرا که زیر آسفالت گویی خالی شده و خالی شدن زیرساخت سبب بالا و پایین پریدن ماشین ها می‌شود.
حکایت موج سواری در برخی خیابان های کلانشهر زاهدان/ چاله ها و حفاری‌های رها شده داد مردم را بلند کرده است
به گزارش عصرهامون به نقل از  زاهدنیوز، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک شهر پایدار را از دیگر شهرها متمایز می‌کند و تأثیر زیادی بر منظر شهری و تسهيل در عبور و مرور شهروندان دارد، آسفالت مناسب معابر است.

اگر در سطح خیابان‌های شهر زاهدان، به‌صورت روزانه عبور و مرور داشته باشید قطعا شاهد اختلاف سطح‌ها و چاله چوله‌ها و برجستگی‌های متعدد در سطح خیابان‌ها خواهید بود.

امروزه یکی از معضلات اساسی و زیرساختی در هر منطقه ای نبود آسفالت معابر، کوچه ها و خیابان ها است که می تواند موجبات نارضایتی بسیاری از شهروندان را نیز به همراه داشته باشد، هرچند رسیدگی به وضعیت آسفالت هر نقطه ای از شهر را می تواند یکی از مهمترین اقدامات و وعده‌های شهرداری به مردم برشمرد.

بهسازی و آسفالت معابر و محلات سطح شهر یکی از خواسته‌ها و مطالبات شهروندان از مجموعه شهرداری است.

نامناسب بودن آسفالت، وجود دست‌انداز در خیابان اصلی و پرتردد مشکلاتی برای عبور و مرور شهروندان به خصوص رانندگان خودروها و رانندگان تاکسی به وجود آورده است.

وضعیت آسفالت در بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌های کلان شهر زاهدان خصوصاً کوچه‌ها و خیابان‌های بافت جدید نامناسب بوده و عبور و مرور را برای شهروندان دشوار کرده است.

گلایه های شهروندان زاهدانی از بحران آسفالت خیابان ها

میرشکار یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: برخی از خیابان های شهر زاهدان به خصوص حاشیه شهر همچنان تشنه آسفالت هستند که به نوعی با گلایه و اعتراض شهروندان هم روبرو شده، آن ها می گویند بیش از چندین سال است که رنگ آسفالت را در برخی از معابر این شهرستان به چشم ندیده اند و یا هنوز هم اقدام مطلوبی به جهت بهسازی مناطق از سوی متولان امر انجام نشده است.

یکی دیگر از شهروندان زاهدانی نیز معتقد است زاهدان به عنوان کلان شهر است اما زیرساخت مناسبی ندارد چرا که زیر آسفالت گویی خالی شده و خالی شدن زیرساخت سبب بالا و پایین پریدن ماشین می‌شود این داستان هم مربوط به امروز و دیروز نیست حکایت سال‌هایی است اما گویی مسئولان هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

میر یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: سری به خیابان انقلاب بزنید آنقدر آسفالت فرسوده است که وقت رانندگی کمر برایت نمی‌ماند.

۱۵۰ میلیارد تومان جهت آسفالت و کار عمرانی از طرح تملک گرفته شده

علی رخشانی، قائم مقام شهردار زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما درخصوص آسفالت های سطح شهر بیان کرد: عمر آسفالت شهر زاهدان بنا به دلایل مختلف بالا و فرسودگی خاصی دارد و آسیب پذیری آن هم بیشتر است و اتفاقا یکی از موضوعات مهم شهرداری و مصوبات شورای اسلامی شهر در بحث آسفالت بوده که بیشترین بودجه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در خرداد ماه سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان از طرح تملک در جهت آسفالت و کار عمرانی شهر زاهدان گرفته شده که ۷۰ درصد پیشرفت کار داشته است.

به گفته قائم مقام شهردار، شهروندان زاهدانی هیچ گونه همکاری در خصوص نگه داری آسفالت شهر انجام نمی دهند و در پی اغتشاشات اخیر به دلیل آتش زدن لاستیک ها در خیابان خیام روکش جدید آسفالت خراب شده است.

۴۰ درصد پول توسط اداره گاز پرداخت شده است

رخشانی با اشاره به حفاری های سطح شهر تصریح کرد: نواری های حفاری که شرکت گاز سیستان و بلوچستان در سطح شهر و کوچه و خیابان ها در حال انجام است موظفست هزینه های آسفالت را به شهرداری پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات مشکل ساز در زاهدان نواری های حفاری در سطح شهر است و با توجه به سیل سال گذشته حفاری هایی که زیرساختی مشکل داشتند بعد از ترمیم دوباره به مشکل خوردند و خساراتی به بار آمده است.

به گفته رخشانی، شرکت گاز استان  فقط ۴۰ درصد پول را پرداخت کرده است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaeyn6m49nmm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما