تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۸
فرماندار زاهدان گفت: بخش عمده‌ای از صف‌های طولانی به دلیل کمبود جایگاه‌های سوخت در سطح شهر زاهدان است و به دلیل کوتاهی‌هایی که شرکت ملی پخش در ادوار گذشته انجام داده، جایگاه های سوخت بنزین با استانداردها فاصله زیادی دارد.
ماجرای صف‌های طولانی بنزین در زاهدان به کجا رسید؟/ فرماندار: تعداد جایگاه‌های سوخت با استانداردها فاصله دارد
به گزارش عصر هامون به نقل از زاهد نیوز، صف‌های طولانی، شلوغی، معطلی، ایستادن برای دقایق طولانی بخشی از مشکلاتی است که رانندگان در مواقع مراجعه به جایگاه‌های سوخت بنزین زاهدان در این مدت برای پرکردن مخزن خودرو خود با آن مواجه هستند.

معضل تشکیل صف‌های طولانی سوخت در جایگاه‌های عرضه و انتظار بعضاً ساعتی مردم در این صفوف این روزها به اوج رسیده و مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.

مجوز ۴ جایگاه جدید سوخت در زاهدان

ابوذر مهدی نخعی، فرماندار زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: بخش عمده‌ای از صف‌های طولانی به دلیل کمبود جایگاه‌های سوخت در سطح شهر زاهدان است و به دلیل کوتاهی‌هایی که شرکت ملی پخش در ادوار گذشته انجام داده، جایگاه های سوخت بنزین با استانداردها فاصله زیادی دارد.

وی افزود: با پیگیری‌های فراوان و جلسات متعدد با استاندار سابق توانستیم مجوز چهار جایگاه جدید گرفته شود که مراحل قانونی آن طی شده و یک بخش آن در حال پیگیری است که بتوانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم و تا هر چه زودتر به مدار خدمت‌رسانی برسد طول خواهد کشید این مشکل به طور کامل حل نمی‌شود؛ اما بخش عمده‌ای از آن حل خواهد شد.

فرماندار زاهدان با اشاره به دلایل صف‌های طولانی بنزین تصریح کرد: تعداد جایگاه‌های سوخت هیچ تناسبی با امکانات و خواسته‌های مردم ندارد.

نخعی با اشاره به جایگاه‌های سی‌ان‌جی در زاهدان گفت: برای این جایگاه‌ها مشکلات دیگری وجود دارد که طبق قانون، دولت نمی‌تواند احداث کند و بخش خصوصی باید پای‌کار بیاید.

به گفته فرماندار زاهدان، چندین بار برای احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی در زاهدان فراخوان زده شده؛ اما هیچ استقبالی از سمت بخش خصوصی نشده درحالی‌که امکانات خوبی از جمله؛ بسته‌های حمایتی یارانه‌ای به آنان تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: به دلیل نوسانات قیمت، هزینه‌های اجرایی افزایش پیدا کرده و دستگاه‌ها گران شده است و به لحاظ کارمزدهای نرخ مصوب قانونی، ارگان‌ها نمی‌توانند ورود کنند.

نخعی اذعان کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته به نهادهای عمومی که قانون اختیار احداث و ورود جایگاه را به آنان درخواست می‌دهد مانند؛ جایگاه دوم سی‌ان‌جی به شهرداری زاهدان واگذار شد.

پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت جایگاه سوم سی ان جی

فرماندار زاهدان گفت: جایگاه سوم سی‌ان‌جی در دست ساخت است که سازمان همیاری شهرداری کارش را انجام می‌دهد و ۴۰ درصد پیشرفت کاری دارد و تا ۵ ماه آینده به مدار خدمت می‌رسد.

نخعی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک حوزه سی‌ان‌جی وضعیت بهبودی پیدا می‌کند و جایگاه‌های سوخت بنزین و گازوئیل ملزم به راه‌اندازی سوخت سی‌ان‌جی هستند.

احداث جایگاه های سوخت جدید در زاهدان

محمد کهنسال، مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به صف های طولانی بنزین بیان کرد: جایگاه های سوخت در زاهدان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند و با توجه به اینکه سهمیه جدید اعلام شده و شهروندان برای دریافت این سهمیه به جایگاه ها مراجعه می کنند.

وی افزود: درصدد این هستیم که تعداد جایگاه های سوخت در کلان شهر زاهدان را افزایش دهیم تا شاهد کاهش این صف ها به مرور زمان باشیم.

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان تشریح کرد: این جایگاه ها در بلوار دانشجو، شهرک غدیر، بلوار جمهوری و زیباشهر مکان های جدیدی برای احداث جایگاه ها در شهر زاهدان است که کارهای زیر ساختی انجام شده و به زودی شروع به احداث می شوند.

انتهای خبر/ https://www.asrehamoon.ir/vdcb0sb8zrhbsgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما