کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاه ویژه دولت سیزدهم به جنوب شرق کشور؛

سیستان و بلوچستان اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ را درو کرد

6 بهمن 1401 ساعت 8:51

در بودجه سال ۱۴۰۲ بیشترین رقم اعتبارات عمرانی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور که سال‌هاست مهر محرومیت بر پیشانی این استان زده شده است و در برخی از شهرها از امکانات رفاهی از جمله گاز و آب شرب مناسب بی‌بهره بودند.

در طول این سال‌ها اعتباراتی برای استان اختصاص پیدا می‌کرد؛ اما باتوجه‌به گستردگی و پراکندگی استان و عقب‌ماندگی‌های بسیاری که در دوره‌های گذشته داشت این اعتبارات جواب‌گوی نیاز استان نبود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم توجه ویژه به این استان در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد، اشتغال و آب شد، علاوه بر سفرهای متعددی که اعضای هیئت دولت به استان دارند و مشکلات این استان را بررسی و در جهت پیگیری و رفع آن در تلاش هستند.

در بودجه ۱۴۰۲ این استان به طور ویژه و خاص دیده شد، و در خصوص رفع مشکلات آب که یکی از مسائل جدی و مهم در این استان است اعتبارات قابل‌توجهی تخصیص داده شد.

 اختصاص هزار میلیاردی برای استحصال آب‌های ژرف

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما  از اخذ ردیف هزارمیلیاردی برای استحصال آب‌های ژرف سیستان خبر داد و گفت: این رقم قابل‌توجه برای استحصال آب‌های ژرف در جهت رفع مشکل کم‌آبی در استان اختصاص‌یافته است.

دهمرده همچنین از قانونی شدن طرح انتقال آب از دریای عمان در کشور خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد این طرح از چند مسیر ادامه و لوله‌کشی از سمت زاهدان هم آغاز شود.

وی تصریح کرد: همچنین بالاترین درصد اعتبار بودجه و پایین‌ترین درصد مالیاتی در سطح کشور برای مردم استان در سال آینده قرار گرفت، و همچنین رقم ۲ هزار میلیاردتومانی برای اشتغال در استان قرار گرفته است.

اختصاص ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد برای انتقال آب از تهلاب

محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و مساعدت ویژه وزیر نیرو ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب از تهلاب در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد آن در جدول ۹ و هزار و ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز از محل منابع در اختیار وزارتخانه پیش‌بینی شده است.

 بیشترین رقم اعتبارات عمرانی مربوط به سیستان و بلوچستان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بدون درنظرگرفتن یک‌سوم سهم نفت و گاز مناطق نفت‌خیز در لایحه بودجه ۱۴۰۲، بیشترین رقم اعتبارات عمرانی استان‌ها به این استان اختصاص‌یافته است.
 
عرب اول افزود: مجموعه درآمدهای استان در ۲ بخش عمومی و اختصاصی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۱ با رشد ۲۱ درصدی همراه است.
 
وی تصریح کرد: در بخش اعتبارات هزینه‌ای کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ رشد ۳۳ درصدی را شاهد هستیم که در سیستان و بلوچستان این رقم به ۳۸.۲ درصد رسیده است.
 
عرب اول خاطرنشان کرد: در بخش اعتبارات عمرانی از ۳۲۸ هزار میلیارد تومان؛ ۶.۳ هزار میلیارد تومان سهم این استان است که رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.
 
انتهای خبر/ س
 


کد مطلب: 155754

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/155754/سیستان-بلوچستان-اعتبارات-بودجه-۱۴۰۲-درو

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir