تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۶
یکی از مشکلات اساسی در زاهدان کمبود فضای سبز شهری که به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در ابعاد زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی است.
کمبود فضای سبز شهری چه تأثیری بر کیفیت زندگی می‌گذارد؟
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، امروزه پارک‌ها و فضای سبز جزئی ضروری از زندگی بشری به شمار می‌رود به‌گونه‌ای که عده‌ای ساعات زیادی از اوقات فراغتشان را در این مناطق سپری می‌کنند.

باید شرایط مطلوبی بر پارک‌های سطح شهر زاهدان حاکم باشد تا حق‌وحقوق شهروندی زیر سؤال نرود.

وجود پارک‌های کوچک و بزرگ فضایی مناسب برای بازی کودکان و حتی بزرگسالان فراهم می‌کند اما علاقه‌مندان به پارک و فضای سبز در زاهدان گلایه‌هایی از برخی فضاهای سبز شهرستان دارند.

شهروندان زاهدانی از توجه نداشتن به پارک‌های محله قدیمی یا شهری که سال‌هاست به آن‌ها رسیدگی نشده است گلایه‌مند هستند؛ پارک‌های محله‌ای که محروم از بهسازی که گویا غبار فراموشی بر آن‌ها نشسته است.

پایین‌بودن سرانه فضای سبز به دلیل کمبود و مشکلات تأمین آب، فرسودگی ماشین‌آلات آبیاری و نبود گلخانه و امکانات برای استفاده از آبیاری قطره‌ای موجب شده تا فضای سبز زاهدان از وضعیت مناسبی برخوردار نباشد.

کمبود فضاهای فرهنگی تفریحی و پایین‌بودن سرانه فضای سبز در بسیاری از نقاط شهر دیده می‌شود، به گفته آنان کلان‌شهر زاهدان به‌عنوان مرکز استان در مقایسه با بقیه استان‌های دیگر پارک و فضای سبز متناسب با جمعیت بی‌شمار آن ندارد.

خیابان‌ها و میادین سطح شهر زاهدان یکی از ساده‌ترین و به حق‌ترین خواسته‌ مردم این شهر است که تمامی خیابان‌ها و میادین باهمت مسئولین از استاندارد کامل برخوردار شود.

بهسازی پیاده‌روهای خاکی باتوجه‌به بودجه پیش‌بینی‌شده در سال جدید

پیمان نارویی، شهردار منطقه ۲ زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: میدان شهید فهمیده زاهدان در خیابان شهید مزاری باتوجه‌به درخواست‌های مکرر شهروندان اقدام به بهسازی این میدان شد.

به گفته شهردار منطقه ۲؛ متراژ این میدان ۳۰۰ مترمربع است که خاک‌برداری آن انجام و بعد طراحی و در انتها اجرا شد که صفر تا صد این کار منطقه ۲ انجام داد.

وی افزود: این پروژه ۲ ماه زمان برد و بیش از ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

نارویی تصریح کرد: برای گسترش این میدان فرش گل را دستور کار قرار می‌دهیم و المان‌هایی که معاونت شهرسازی خریداری کرده تا پایان سال انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به پیاده‌روهای خاکی در خیابان مزاری گفت: کار اولیه پیاده‌روسازی آن را انجام دادیم و در سامانه شهرداری ثبت شده و باتوجه‌به بودجه پیش‌بینی شده در سال جدید انجام می‌شود.

انتهای خبر/ https://www.asrehamoon.ir/vdcb5sb85rhbs9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها