کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قصه تلخ جاده‌های روستایی در جنوب شرق تداوم دارد؛

بودجه، حلقه مفقود شده در پروژه‌های راه‌سازی

10 بهمن 1401 ساعت 8:46

وضعیت نامناسب آسفالت در شمال سیستان و بلوچستان، همواره نارضایتی و گلایه‌های مردمی را به دنبال داشته است.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، سیستان و بلوچستان در حالی واژه پهناورترین استان کشور را یدک می‌کشد که علی‌رغم وسعت و پراکندگی‌اش اما با داشتن جاده‌های غیراستاندارد و بسیار خطرناک مواجه است.
 
جاده‌هایی کم‌عرض و بی‌کیفیت که هر چه به سمت شهرهای کوچک و روستاها پیش می‌رود نامساعدتر هم می‌شود و علاوه بر خسارت جانی، ضررهای مالی زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

در این میان محور مواصلاتی منطقه لوتک تا کوه خواجه از دولت‌آباد تا محمدآباد مسیری بسیار نامناسبی دارد و این موضوع گلایه‌های مردم را به دنبال داشته است.

۲ دهه چشم‌انتظاری برای ساخت جاده

شماری از اهالی منطقه در تماس‌هایی که با تحریریه خبر ما داشتند از وجود جاده‌های اسفناک و آسفالت‌های خراب در این محور مواصلاتی ابراز گلایه کرده و گفتند: نبود جاده استاندارد و آسفالت مناسب باعث شده تا اهالی به‌صورت خودجوش دست‌به‌کار شده و اقدام به ترمیم چاله‌ها و گودال‌های عمیق در محور مذکور کنند چرا که این وضعیت تردد را برای آنها دشوار و هزینه‌های هنگفتی برای تعمیر وسایل نقلیه بر دوش آنها وارد کرده است.
 
به گفته اهالی ۲۰ سال است که آنان چشم براه و منتظر تحقق وعده متولیان امر هستند؛ اما هنوز که هنوز است وعده وعیدهای داده شده رنگ عملی به خود نگرفته و این امر گلایه‌مندی آنان را دوچندان کرده است.
 
کمبود اعتبار مهم‌ترین مشکل اجرای پروژه

مجید ریسباف، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: روکش آسفالت در محور لوتک به کوه خواجه به‌اندازه چهار کیلومتر انجام شده است.
 
وی افزود: مسیر دولت‌آباد تا محمدآباد هم ۱۴ کیلومتر خرابی دارد که رفع این مشکل در گرو اعتبار است.
 
به گفته این مسئول؛ این پروژه نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تأمین اعتبار عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار می‌گیرد؛ در تلاش هستیم تا در صورت تأمین اعتبار، مشکل این محور را هر چه سریع‌تر رفع کنیم.
 
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان ادامه داد: اقدامات لازم به‌منظور فراهم‌شدن بستر ایمن و روان برای مردم این منطقه و کاربران جاده‌ای در دستور کار قرار دارد.


لینک‌های مرتبط:
 

آسفالت معابر «کنارک» در گرو اعتبارات است

پروژه‌های عمرانی نیک‌شهر در پیچ‌ و خم بروکراسی اداری/ عدم برگزاری مناقصه؛ دلیل بلاتکلیفی اجرای طرح

 حکایت موج سواری در برخی خیابان های کلانشهر زاهدان/ چاله ها و حفاری‌های رها شده داد مردم را بلند کرده است  

معضلی که پایان ندارد؛ زخم حفاری ها بر پیکره معابر زاهدان


انتهای خبر/ خ


کد مطلب: 155924

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/155924/بودجه-حلقه-مفقود-شده-پروژه-های-راه-سازی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir