تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۸
پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان با تأمین اعتبار هفت هزار میلیارد تومان تا اواخر سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.
راه‌آهن چابهار - زاهدان تا اواخر سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، راه‌آهن چابهار - زاهدان - سرخس در حالی یکی از مهم‌ترین پروژه ‏زیرساختی ریلی کشور به طول ۱۳۵۰ ‌‌ ‎کیلومتر است که قطعه اول آن به طول ۷۳۰ کیلومتر، ‏چابهار را به زاهدان و مرز میلک و قطعه دوم هم به طول ۷۶۰ کیلومتر زاهدان را به بیرجند، ‏مشهد و در انتها سرخس متصل می‌کند.

این خط ریلی که جزو مصوبات سفرهای اعضای هیئت دولت نهم و دهم به استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بود از چابهار آغاز و با عبور از ایرانشهر، خاش، زاهدان، نهبندان، بیرجند، قاین و گناباد از طریق ایستگاه کالشور در حوزه شهرستان تربت‌حیدریه به راه‌آهن بافق - مشهد متصل می‌شود و با بهره‌برداری از این طرح، سیستان و بلوچستان از چند مسیر به راه‌آهن سراسری جمهوری اسلامی و چندین کشور همسایه ایران متصل خواهد شد.

در ۱۵ آذرماه سال ۱۳۸۹ در جریان سفر رئیس‌جمهور وقت به چابهار، طی مراسمی عملیات احداث قطعه اول خط‌آهن چابهار – زاهدان - مشهد از چابهار به زاهدان به طول ۵۷۰ کیلومتر که مصوب سفر دوم هیئت دولت به سیستان و بلوچستان بود، آغاز و مقرر شد تا پایان سال ۹۴ به
بهره‌برداری برسد.

مجتبی شجاعی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان‌ و بلوچستان در بازدیدی که از روند اجرای طرح راه‌آهن زاهدان چابهار داشت از پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۴ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: خط ریلی مسیر زاهدان - خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر با اقدامات دولت سیزدهم هم‌زمان با هفته دولت در شهریورماه امسال افتتاح شد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های که در اولین اسناد توسعه‌ای سیستان و بلوچستان از جمله سند توسعه محور شرق است ساخت راه‌آهن چابهار - زاهدان و ادامه آن به میلک و سرخس است.

این مسئول یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این خط را اتصال ریلی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه به آب‌های آزاد جنوب عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد محور ریلی ترانزیتی شرق کشور، فعال‌سازی کریدورهای ریلی کشور و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های بندر شهید بهشتی چابهار از دیگر اهداف خط ریلی فوق است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان افزود: راه‌آهن چابهار - زاهدان با تأمین هفت هزار میلیارد تومان، اعتبار موردنیاز تا اواخر سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

لینک‌های مرتبط:
 

تکمیل راه‌آهن چابهار-زاهدان نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار/ اتمام کامل ‏خط راه‌ آهن چند سال زمان می برد؟

 

طولانی ترین پروژه ریلی کشور روی خط بی پولی/ راه آهن چابهار- مشهد 7 ساله شد

 

بزرگترین پروژه ریلی کشور روی خط پیشرفت/سوت قطار چابهار – زاهدان، سال 1400 به صدا در می آید؟


انتهای خبر/ خ
 
 
 
https://asrehamoon.ir/vdcb50b8grhbsgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما