تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۹
یکی از پیشکسوتان انقلابی در شهرستان نیمروز از خاطرات و حال و هوای انقلابیون در دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی گفت.
مردم در زمان پهلوی هیچ‌گونه امکانات رفاهی نداشتند/ رمز پیروزی انقلاب ولایت‌مداری و ایمان قوی مردم بود
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، برای رسیدن به پیروزی انقلاب و تحقق شعار "استقلال آزادی جمهوری اسلامی"، تلاش‌های فراوان صورت گرفت و شهدای زیادی نثار درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران شد؛ اما آنچه رمز عزت، سربلندی، اقتدار در طول ۴۴ سال است تنها وحدت، تبعیت از ولایت و همراهی توده مردم با انقلاب و نظام است که این مهم خاری در چشم دشمنان به شمار می‌رود.

 یکی از جاذبه‌های دهه فجر در طول سال‌ها نقل خاطرات از زبان شخصیت‌های مختلف و حتی شهروندان عادی یا انقلابیون است؛ چراکه نسل‌های پس از پیروزی انقلاب را با روزهای پر از شور و نشاط انقلابیون در براندازی حکومت فاسد پهلوی آشنا می‌کند.

در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر آن شدیم تا از حال و هوای شهرستان نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان آگاه شویم.

علی صیادی از پیشکسوتان انقلابی شهرستان نیمروز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: مردم شمال سیستان و بلوچستان اگرچه فاصله زیادی تا پایتخت کشور داشتند؛ اما نسبت به امام راحل عشق و علاقه زیادی را در سینه خود حک کرده بودند و با حضور در صحنه برای خشکاندن ریشه استکبار نقش مؤثری ایفا کردند.

وی افزود: بهمن‌ماه سال ۵۷ در شهرستان نیمروز که همچون امروز مملو از مردمان انقلابی و پرانرژی است هنگامی که خبر ورود امام (ره) به میهن مخابره شد همه غرق در شوروشوق و شادی شدند، مردم دسته‌دسته به خیابان‌ها می‌آمدند و با سردادن شعارهای انقلابی خوشحالی خود را بیان می‌کردند و این خبر را به دوستان و اقوام خود اطلاع می‌دادند.

این پیشکسوت انقلابی با بیان اینکه پیروزی انقلابی مایه خوشحالی، اقتدار و سربلندی ملت شد، ادامه داد: رمز پیروزی انقلاب ولایت‌مداری و ایمان قوی مردم بود، به یاد دارم در روز ۲۲ بهمن مردم با موسیقی سنتی و محلی به نام دهل و سورنا به شادی می‌کردند و رقص سیستانی به پا کرده بودند؛ همه دور هم جمع شده و با حلقه‌های به هم متصل این خوشحالی را جشن گرفته بودند.

وی تصریح کرد: در این روز همچون سایر شهرهای کشور مردم نیمروز نیز به خیابان‌ها آمده و در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن مشارکت کردند.

صیادی با بیان اینکه در زمان قبل از پیروزی انقلاب یعنی رژیم شاه خان و خان بازی زیاد بود و مردم هیچ شان و منزلتی نداشتند، اظهار کرد: خان‌ها به فکر جیب و منفعت خود بودند مرم هیچ اختیاری در سرنوشت و امور خود نداشتند، جاده‌ها خاکی و امکانات رفاهی وجود نداشت؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی آسایش، امنیت و رفاه به مردم روی آورد و امروز به برکت انقلاب اسلامی جاده، مدرسه، آب، برق، گاز، تلفن و هزاران امکانات دیگر فراهم شده است.

لینک‌های مرتبط:
 

گذری بر خاطرات مبارزان انقلابی در سیستان و بلوچستان

 

گذری بر خاطرات بهمن 57 در سیستان وبلوچستان

 

مبارز بلوچی که مأمور ساواک را تنبیه کرد


انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdch6-nzv23nmvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما