تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۱۰
از وعده مسئولان تا گلایه شهروندان؛

ترافیک جمعه‌بازار «زابل» روی اعصاب مردم است

ترافیک سنگین در زابل معضلی است که روی اعصاب مردم حرکت می‌کند و هیچ تدبیری برای آن اندیشیده نشده است.
ترافیک جمعه‌بازار «زابل» روی اعصاب مردم است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، رفع مشکلات ترافيکی و ايجاد نظم اصول راهنمایی‌ورانندگی در حالی یکی از وظایف مهم شورای ترافیک به شمار می‌رود که در شهرستان زابل این قوانین جدی گرفته نشده و منجر به بروز گلایه‌مندی مردم از عملکرد شورای ترافيک شده است.

ترافیکی که حرکت خودروها در آن روی اعصاب مردم بوده و گاهی اوقات منجر به ایجاد تنش می‌شود؛ به گفته اهالی دایر کردن جمعه‌بازار در این محور که محل تردد خودروهای زیادی است از ابتدا اشتباه بود چرا که اکثر خريد مردم و تأمین مايحتاج زندگی آنان از این مکان است.

این در حالی است که نبود مأمور راهنمایی‌ورانندگی خود معضل را دوچندان کرده به‌این‌علت که خودروها برای خرید در کنار خیابان‌ها گاهی به‌صورت دوبل پارک کرده و این امر ترافیک را سنگین‌تر از قبل می‌کند.

 اگرچه در ایجاد ترافیک نباید سهم خود شهروندان را نادیده گرفت؛ وجود خودروهای تک‌سرنشین و یا عدم رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی در به‌وجودآمدن ترافیک سرسام‌آور سهم بسزایی دارد که باید همگان نسبت به حفظ قوانین کوشا باشیم.

رفع معضل همکاری همه‌جانبه را می‌طلبد

محمد پودینه، شهردار زابل در خصوص این مطالبه مردمی به خبرنگار ما گفت: مکان جمعه‌بازار که در حیطه وظایف شهرداری بوده را به بلوار باهنر ضلع شرقی انتقال دادیم؛ اما برخی خودروها رعایت نکرده و باعث ایجاد ترافیک می‌شوند؛ موضوع را با فرمانداری و پلیس راهور در میان گذاشته‌ایم که برخورد قانونی باید از طریق این ارگان اعمال شود.

وی افزود: پلیس راهور باید در مکان حاضر و از سد معبر کردن خودروها خودداری کند.

شهردار زابل تأکید کرد: رفع این معضل همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد چرا که شهرداری وظیفه خود را انجام داده و جمعه‌بازار به ضلع شمالی منتقل شده است.


لینک‌های مرتبط:

علت اصلی ترافیک زاهدان مشخص شد

تردد آزادانه کامیون‌ و تریلرها عامل سلب آرامش و امنیت شهروندان است

 

کوچه‌های کلان‌شهر زاهدان در قلمرو کامیون‌ها


انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdcaein6e49nmm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما