تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۲۰
استان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر با ورود خیرین به عرصه مدرسه‌سازی یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه در کشور به شمار می‌رود.
سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های پیشرو در امر مدرسه‌سازی است
 به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، توسعه فضاهای آموزشی مناسب و استاندار یکی از نیازهای آموزش بهتر است و باتوجه‌به اینکه سیستان و بلوچستان درگذشته پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی را در کشور به خود اختصاص داده؛ اما به گفته مسئولین با اقدامات خوبی که در خصوص ساخت مدرسه در سال‌های اخیر و در دولت سیزدهم به این امر شده است؛ این عقب‌ماندگی در استان در حال برطرف‌شدن است.

با ورود خیرین به عرصه مدرسه‌سازی نیز شاهد توسعه و پیشرفت دراین‌خصوص در استان هستیم.

هزار و ۷۲۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش شده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه دولت در سال جاری بر فضای آموزشی استان توجه ویژه داشته است بیان کرد: در این راستا هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه مدرسه‌سازی در استان توسط دولت اختصاص‌یافته است.

میثم لک‌زایی افزود: علاوه بر تخصیص اعتبارات دولتی آورده خیرین به مبلغ چهارصد و پنجاه میلیارد تومان نیز در حوزه مدرسه‌سازی در این استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: امسال هزار و ۷۲۰ کلاس درس به آموزش‌وپرورش تحویل شده است که در این راستا سیستان و بلوچستان رتبه اول کلاس های تحویلی را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: امسال افزایش کلاس‌های تحویلی در استان نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اظهار کرد: در مجموع باکلاس‌های تحویلی امسال نیم مترمربع به سرانه فضای آموزشی استان افزوده شده و در این راستا به سمت وضعیت مطلوب پیش رفته‌ایم.

توزیع ۵ هزار اسپیلت و کولرگازی در مدارس برای سال آینده

وی خاطرنشان کرد: ۱۳۰ میلیارد تومان به‌منظور استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس که از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود اختصاص‌یافته است.

لک زایی ادامه داد: از محل این اعتبارات در سال آینده ۵ هزار دستگاه اسپیلت و کولرگازی بین مدارس توزیع و همچنین ۳ هزار کلاس درس به سیستم موتورخانه استاندارد مجهز می‌شوند.

۲۲۹ کلاس کانکسی مستقل در استان وجود دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح سیستان و بلوچستان ۲۲۹ کلاس کانکسی مستقل وجود دارد بیان کرد: برای سال آینده در قالب طرح شهید پناهی با مشارکت ۴۰ درصدی بنیاد برکت کلاس های درس استاندارد جایگزین کلاس های کانکسی و سنگی در استان خواهند شد.

وی گفت: برای این امر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به استان اختصاص‌یافته است.

انتهای خبر/ س
 
 
 
  https://asrehamoon.ir/vdcgnu9qxak9ny4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما