تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۸
جاذبه‌های گردشگری جنوب شرق را بهتر بشناسید؛

لوچو؛ کوهی شگفت انگیز در زاهدان

لوچو منطقه‌ای زیبا و كوهستانی در جنوب شهر زاهدان با طبیعتی بكر، هوایی دلنشین و پاكیزه و سنگ‌های جذاب و دیدنی است.
لوچو؛ کوهی شگفت انگیز در زاهدان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، کوه لوچو در جنوب شهر زاهدان قرار گرفته و دارای ارتفاع ۲ هزار و ۷۸۵ متر است.

در منطقه‌ای که کوه لوچو قرار گرفته، به دلیل کوه‌هایی که از جنس گرانیت هستند، به لوچو (در زبان بومی به معنی عریان است و منطقه سنگ‌های صاف و زیبا دارد که گویی لباسی به تن ندارند) مشهور شده است.

منظره غروب آفتاب در این کوه بسیار تماشایی است و شب‌ها نیز به دلیل گرانیتی بودن کوه‌ها، چشم‌انداز زیبایی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

این کوه یکی از مناطق بکر و دورأفتاده از مسیر گردشگری سیستان و بلوچستان است که همین امر باعث شده مناطق اطراف کوه لوچو مناظر زیبایی داشته باشد و در برخی نقاط صخره‌های گرانیتی زیبایی دیده می‌شود.

کوه لوچو یکی از مهم‌ترین مقاصد کوهنوردی در سیستان و بلوچستان 

محمدرضا واعظی، رئیس اداره میراث فرهنگى، گردشگرى و صنایع دستى شهرستان زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: لوچو منطقه‌ای كوهستانی كه حدود ۲۵ كیلومتری ضلع جنوبی شهر زاهدان واقع شده است، این منطقه به دلیل كوه‌هایی كه از جنس گرانیت دارد به لوچو یعنی عریان معروف است.

وی افزود: شهر زاهدان تا ابتدای کوه لوچو با تاکسی، حدوداً ۲۰ دقیقه زمان می‌برد، این جاده هموار نیست و کوه‌نوردی از ابتدای کوه تا قله (با سرعت معمول)، ۲ الی ۳ ساعت طول می‌کشد.

به گفته واعظی؛ کوه‌نوردی در کوه لوچو کار سخت و حرفه‌ای نیست برای رفتن به این کوه نیاز به تجهیزات اولیه کوه‌نوردی مانند؛ کفش مناسب، کوله‌پشتی، قمقمه آب و باتوم کوه‌نوردی است.

رئیس اداره میراث فرهنگى، گردشگرى و صنایع دستى شهرستان زاهدان تصریح کرد: یکی از زیباترین مناظری که در منطقه لوچو شهر زاهدان می‌توانید آن را مشاهده کنید، غروب آسمان بر بلندای کوه لوچو است.

وی ادامه داد: کوه لوچو یکی از مهم‌ترین مقاصد کوهنوردی در سیستان و بلوچستان است و همواره کوهنوردان زیادی را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند.

واعظی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این منطقه کوه‌هایی از جنس گرانتیت دارد، در هنگام غروب منظره‌ای خیره‌کننده ایجاد می‌شود که اغلب کوه‌نوردان برنامه کوه‌نوردی خود را به صورتی برنامه‌ریزی می‌کنند که ساعاتی پیش از غروب به قله برسند، تا این منظره زیبا را از دست ندهند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcizvazqt1awu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما