تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۰
قطار بی‌پولی به ایستگاه سلامت شهروندان رسید؛

فاضلاب شهری؛ چالشی دیرینه در سیستان

مدیرعامل آبفا زابل کمبود منابع اعتبار را عامل اصلی اجرای کُند شبکه جمع‌آوری فاضلاب در محله حسن‌آباد دانست.
فاضلاب شهری؛ چالشی دیرینه در سیستان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از اوشیدا، اجرای شبکه فاضلاب شهری مهم‌ترین اقدام در راستای تقویت زیرساخت‌های اساسی محلات کم‌برخوردار است و عدم اجرای شبکه فاضلاب مضرات بی‌شمار زیست‌محیطی برای شهر و شهروندان و نسل‌های بعدی دارد.

رهاشدن پساب‌های خانگی به معابر قصه پرغصه‌ای است که بیشتر ساکنان محله‌های شهرستان زابل از آن ناراضی و نگران هستند، نگران از این که روزهای گرم سال از راه می‌رسد و باید دوباره بوی تعفن فاضلاب‌های جاری در برخی معابر را تحمل کنند.

برخی از ساکنین محله حسن‌آباد شهرستان زابل از عدم اجرای طرح فاضلاب شهری علی‌رغم پرداخت هزینه انشعاب و اجرا گلایه‌مند بودند و خواستار پیگیری این مشکل شدند.

نبود طرح فاضلاب شهری در این محله باعث شده تا ساکنین این محله هر ماه هزینه زیادی را برای تخلیه چاه فاضلاب پرداخت کنند و بی‌توجهی مسئولان باعث شده همچنان طرح فاضلاب در این منطقه خیلی کند پیش برود و سلامت و بهداشت مردم را با خطر جدی روبه‌رو کرده است.

یکی از شهروندان ساکن محله حسن‌آباد به خبرنگار ما گفت: متأسفانه در برخی از قسمت‌های محله به دلیل عدم اتصال فاضلاب شهری، آب انباشته و سبب تجمع انواع حشرات و آلودگی محیطی شده است به‌طوری‌که احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها در آن وجود دارد؛ بنابراین از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود نسبت به رفع مشکلات محله به‌ویژه فاضلاب شهری اقدامات لازم را داشته باشند.

امید حسینی مدیرعامل آبفا زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: حل مشکل محله حسن‌آباد و خانه‌های مهر زابل یکی از درخواست‌های عمده‌ای که در یک‌ماهه اخیر که به این سمت در شرکت آب و فاضلاب سیستان منصوب شدم، بحث فاضلاب محله حسن‌آباد و قاسم‌آباد است که در این دو پروژه تقریباً مشترک هستند.

وی افزود: شبکه جمع‌آوری فاضلاب در محله حسن‌آباد ۷۰ تا ۸۰ درصد اجرا شده، اما مهم‌تر از آن ساخت ایستگاه پمپاژ موردنیاز است که فاضلاب جمع‌آوری شده را به سمت تصفیه‌خانه‌ها منتقل کند که تا کنون به دلیل کمبود منابع اعتباری این اتفاق نیفتاده است.

حسینی تصریح کرد: پیگیری مستمر یک‌هفته‌ای از سمت ما انجام شده هم در استان هم از طریق نمایندگان سیستان این پیگیری انجام شده و با مساعدت این پروژه در دستور کار قرار گرفته است و عملیات اجرایی آن پیمانکاران در حال تجهیزات کارگاه هستند؛ ولی چون مناقصه این پروژه انجام نشده است ما هنوز نتوانستیم عملیات ساخت را شروع کنیم؛ ولی عملیات اجرای کارگاه پیمانکاران در حال اجراست و سپرکوبی موردنیاز برای تجهیز کارگاه اقدامات آن انجام شده است.

مدیرعامل آبفا زابل خاطرنشان کرد: برای سریع‌تر انجام‌شدن پروژه فاضلاب حسن‌آباد از پیمانکاران تعهد گرفته شده که در صورت برنده‌شدن در مناقصه بتوانند زمان موردنیاز را از یک سال به سه تا چهار ماه کاهش دهند.

وی تأکید کرد: برای اجرای پروژه شبکه فاضلاب این منطقه اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد تومان جهت تکمیل آن فقط برای شبکه فاضلاب نیاز است که امیدوار هستیم که در سه چهارماهه اول سال ۱۴۰۲ به اتمام برسانیم.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcjmoev8uqeiyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما