کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عجایب گردشگری جنوب شرق را بشناسید؛

اسفند یا پورا؛ شگفت‌انگیزترین آبشار در سیستان و بلوچستان

1 فروردين 1402 ساعت 6:00

«اسفند»، یکی از آبشارهای دلپذیر و ناشناخته در سیستان و بلوچستان است که در تمام فصول سال پر آب باقی می‌ماند.


به گزارش عصرهامون، به‌یقین می‌توان گفت که سیستان و بلوچستان یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق گردشگری کشور و حتی جهان را داراست، آثار و اماکن گردشگری که از چشم‌ها دورمانده و شاید اسم بعضی از این اماکن برای ساکنین خود استان هم ناشناخته باشد.
 
شهرستان دلگان در جنوب غرب این استان پهناور یکی از آن مناطقی است که اماکن بکر و ناشناخته بسیار زیادی برای گردشگران و مسافران دارد؛ یکی از این اماکن تفریحی و گردشگری آبشار پورا یا اسفند است.
 
جلال میرانی، عضو شورای اسلامی روستای اسفند در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: این روستای شگفت‌انگیز و دیدنی بین شهرستان‌های دلگان و فنوج سیستان و بلوچستان و از طرفی هم‌جوار با شهرستان قلعه گنج استان کرمان است‌.
 
وی ادامه داد: روستایی که هم کویری است و هم کوهستانی، به‌طوری‌که شمال آن دشتی وسیع است و جنوب آن کوه‌های بسیار زیبای فنوج که چشم هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.
 
 
 
میرانی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین و شگفت‌انگیزترین مناظر گردشگری استان سیستان و بلوچستان یعنی آبشار پور آب در روستای اسفند بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان قرار دارد.
 
عضو شورای اسلامی روستای اسفند بیان کرد: این آبشار که سرچشمه آن کوه‌های شهرستان‌های دلگان و فنوج سیستان و بلوچستان است، در تمام فصول سال آب در آن جاری است.
 
میرانی عنوان کرد: باتوجه‌به آسفالت این روستا تا مرکز شهرستان دلگان، همه ساله گردشگران زیادی از مناطق هم‌جوار برای دیدن این پدیده زیبا و چشم‌نواز به روستای اسفند بخش جلگه چاه هاشم سفر می‌کنند.
 
وی اظهار کرد: آب این آبشار دیدنی در جنوب غرب سیستان و بلوچستان برای مصارف کشاورزی راهی مزارع و باغات این روستای زیبا می‌شود.
 
عضو شورای اسلامی روستای اسفند خاطرنشان کرد: نام‌گذاری این آبشار به پور آب به دلیل جاری بودن آن در این منطقه کم‌بارش و خشک و پرآب بودن آن است.
 
 
 
احمدی یکی از گردشگرانی است که برای دیدن این آبشار به اسفند سفرکرده در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: امسال از کرمان برای دیدن مناظر گردشگری شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان به اینجا مسافرت کردیم.
 
وی ادامه داد: به پیشنهاد یکی از اهالی، آبشار زیبای پور آب اسفند اولین مقصد گردشگری‌مان بود که واقعاً هم با دیدن آن شگفت‌زده شدیم.
 
احمدی خاطرنشان کرد: ایجاد مکان‌هایی برای استراحت و تأمین امکانات رفاهی در این منطقه، می‌تواند کمک زیادی برای جذب مسافر و گردشگر کند.
 
روستای اسفند بخش جلگه چاه هاشم با جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر، در ۹۰ کیلومتری جنوب شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
 
انتهای خبر/


کد مطلب: 158090

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/158090/اسفند-یا-پورا-شگفت-انگیزترین-آبشار-سیستان-بلوچستان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir