کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بکر؛

تمین، روستایی که عصای کلیم‌الله در آن فرود آمد/ چشمه حضرت موسی؛ بهترین مکان برای گردشگری در دل ‏صخره‌ها

2 فروردين 1402 ساعت 8:00

چشمه حضرت موسی در روستای تمین یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان میرجاوه است.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، کشور پهناور ما پر از نعمت است و این نعمت‌ها در همه جای کشور پراکنده شده‌اند، حتی در خشک‌ترین مناطق ایران هم می‌توانید ردپای برکت را مشاهده کنید.

مهم‌ترین نعمتی که ما می‌شناسیم آب است، آبی که ادامه حیات ما به آن وابسته است. چشمه‌های آب‌معدنی مهم‌ترین منابع تأمین آب هستند، یکی از این چشمه‌ها در سیستان و بلوچستان قرار گرفته است‌؛ این چشمه از وسط کوه‌ها می‌جوشد و با هر قدمش زندگی را به زمین زیر پایش تزریق می‌کند.

«چشمه آب‌معدنی موسی» تمین یکی از این شگفتی‌ها است در شهر زاهدان یکی از پر املاح‌ترین چشمه‌های ایران قرار دارد، روستای تمین است.

چشمه حضرت موسی یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای تمین است

محمدرضا واعظی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: روستای تمین یکی از جا‌های دیدنی اطراف زاهدان است به‌غیراز اهمیت تاریخی، این روستا از نظر طبیعت هم جالب‌توجه است.

وی افزود: چشمه حضرت موسی یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای تمین بوده که این چشمه تنها منبع تأمین آب شرب است.

به گفته واعظی؛ یکی از ویژگی‌های خاص این چشمه دمای آب است، آب این چشمه در تابستان سرد و در زمستان گرم است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زاهدان گفت: این چشمه سرچشمه رود‌های بسیاری است، آب این رودخانه‌ها بعد از طی‌کردن تمین و بخش‌هایی از دهستان لادیز به ریگزارهای کشور پاکستان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مردم محلی اعتقاد دارند این چشمه جایی است که عصای موسی فرود آمده است به همین علت چشمه را به نام این حضرت خطاب می‌کنند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 158097

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/158097/تمین-روستایی-عصای-کلیم-الله-فرود-آمد-چشمه-حضرت-موسی-بهترین-مکان-گردشگری-دل-صخره-ها

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir