تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۰
سفری به سرزمین عجایب در سیستان و بلوچستان؛

روستای درک؛ جایی که کویر و دریا به هم می‌رسند

درک، تنها ساحل ایران در کنار کویر است که با شنیدن صدای امواج دریا سکوت جادویی کویر شکسته می‌شود.
روستای درک؛ جایی که کویر و دریا به هم می‌رسند
به گزارش عصرهامون، زیبایی‌های تاریخی و گردشگری سیستان و بلوچستان به‌قدری زیاد است که به آن سرزمین اسطوره‌ها و عجایب می‌گویند. وجود آثار متعدد تاریخی از جمله شهر سوخته متعلق به پنج هزار سال قبل با اسراری نهفته در دل کویر تا کوه خواجه عظیم‌ترین بنای خشتی جهان یا دهانه غلامان تنها شهر هخامنشی در شمال؛ قلعه ناصریه مربوط به دوره قاجاریه در ایرانشهر، سفال کلپورگان در سراوان، سواحل زیبای عمان در چابهار و قلعه چهل‌دختران در نیک‌شهر و جاذبه‌های طبیعی دیگر تنها بخشی از عجایب این خطه پهناور است.

عجیب‌تر از همه تلاقی کویر و دریا با هم است؛ درست در وسط بیابان جایی که چیزی جز تپه‌های طلایی و نخلستان دیده نمی‌شود ناگهان صدای امواج دریا به گوش می‌رسد و سکوت جادویی کویر شکسته می‌شود، این مکان جایی جز «درک» نیست روستایی بکر که ساحل آن یکی از عجیب‌ترین و درعین‌حال شگفت‌انگیزترین نقاط ایران و حتی جهان است که دریا و کویر با هم ملاقات می‌کنند.  

درک، تنها ساحل ایران است که در کنار کویر واقع شده است و در جهان فقط چند نقطه وجود دارد که دارای ویژگی‌هایی مشابه با این ساحل دیدنی هستند، بیشتر آنها در آفریقا، جنوب استرالیا و غرب آسیا واقع شده‌اند.

طاهر میرزائی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان‌های کنارک و زرآباد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه "دَرَک" در زبان محلی به معنی سکونت در کناردریا است، بیان کرد: سواحل روستای دَرَک نه‌تنها یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین سواحل ایران که از بی‌نظیرترین سواحل جهان به شمار می‌روند جایی که آب‌های فیروزه‌ای عمان و اقیانوس هند به هم می‌رسند و با تپه رمل‌ها و نخل‌ها صحنه‌های خاص و بدیعی را رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه تعداد سواحلی در جهان که تپه رمل‌ها و نخل‌ها را در کنار خود داشته باشند به تعداد انگشتان دست‌ها نمی‌رسد، افزود: دوستداران طبیعت و گردشگران با سفر به دَرَک تنهاترین ویژگی ترکیب دریا و صحرا را در این روستا شاهد خواهند بود.
 

 
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان‌های کنارک و زرآباد گفت: تماشای طلوع و غروب آفتاب در روستای دَرَک بدون شک دنیای متفاوتی را پیش روی چشمان شما خلق خواهد کرد، غروبی که آسمان، دریا و صحرا با هم درآمیخته شده‌اند معنای تازه‌ای از زندگی را به انسان نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: برای آغاز سفری متفاوت، روستای دَرَک زرآباد گزینه مناسبی برای مسافرین خواهد بود تا آرام در کنار ساحل قرار بگیرند و از منظره پرواز پرندگان لذت ببرند.

میرزائی با اشاره به اینکه ستاد اسکان در شهرستان‌های زرآباد و کنارک مشغول خدمت‌رسانی به مسافرین نوروزی است، تأکید کرد: مردم این خطه از سرزمین پهناور ایران اسلامی و بخصوص روستای درک بسیار خونگرم و مهمان نواز بوده و همیشه و در همه فصول سال پذیرای مهمانان و گردشگران ایرانی و خارجی هستند.
 
روستای دَرَک زرآباد کجاست؟

ساحل زیبای درک زرآباد در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای زرآباد قرار دارد موقعیت جغرافیای ساحل بکر درک زرآباد موجب شده تا بنادر چابهار، کنارک، زرآباد و بندرعباس را به هم وصل کند.

ساحل روستا خود به‌تنهایی جاذبه خاصی ندارد؛ ولی از ترکیب شدن با دریای عمان باران نگاه گردشگران را به خود جذب کرده است.

رمل‌های شنی ساحل زیبای درک زرآباد سیستان و بلوچستان با پستی‌ و بلندی‌های خود مکان مناسبی برای عاشقان «آفرود بازی» است، همچنین قایق‌سواری، موج‌سواری و یا شناکردن در دریا هیجان خاص خود را دارد و لحظات شاد و مفرحی را برای گردشگران و مسافران به ارمغان آورده است.

انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdci3vazyt1awz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها