تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۵
دو بانده سازی جاده‌هایی مواصلاتی نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای خواهد داشت.
کاهش تصادفات جاده‌ای با دوبنده سازی راه‌ها محقق می‌شود
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از تفتان ما، تصادف‌های جاده‌ای یکی از عوامل بسیار مهم مرگ‌ومیر و صدمات جانی و مالی هست که آثار سنگین اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن، جوامع بشری را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده است.
 
سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود، اما از داشتن بزرگراه‌های استاندارد محروم است، سالانه تعداد زیادی از مردم این استان بر اثر تصادفات جاده‌ای که عمدتاً به دلیل غیراستاندارد بودن جاده‌هاست، جان خود را از دست می‌دهند یا مجروح می‌شوند.
 
کمتر روزی است که در جاده‌های استان خبری از وقوع حادثه‌ تلخ تصادف به گوش نرسد، در مواردی حتی رکورد کشور در تعداد فوتی در یک حادثه را شکسته‌ایم که گاهی این آمار به مرز ۱۰ نفر می‌رسد.
 
از ۲۴ اسفندماه تا ۵ فروردین‌ماه جاری ۳۶ نفر بر اثر تصادف در جاده‌های این استان جان خود را از دست دادند.

جاده‌های دوطرفه، استاندارد نبودن جاده‌ها، نداشتن روشنایی و عدم وجود علائم رانندگی در جاده‌ها مهم‌ترین عواملی هست که روزانه جان هم استانی‌ها را به خطر می‌اندازد.
 
یکی از این جاده‌ها که تلفات زیادی را همه ساله به همراه دارد جاده خاش به زاهدان است، عرض کم و ترافیک زیاد و عبور سوخت‌بران با سرعت بالا یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های استان است که می‌طلبد مسئولین در راستای حل این مشکل اقدام کنند تا دیگر شاهد حوادث تلخ تصادف در این جاده نباشیم.
 
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه دو بانده سازی محور زاهدان خاش یکی از مطالبات جدی مردم است بیان کرد: متاسفانه در اولین روز از سال جدید، بر اثر برخورد دو خودروی پژو ۴۰۵ در محور خاش به زاهدان ۱۱ نفر فوت شدند و این حادثه تلخ موجب ناراحتی و تأثر تمامی مردم استان شد.
 
وی ادامه داد: برای برون‌رفت از چنین حوادث ناگوار و تأثربرانگیز احداث باند دوم محور زاهدان خاش با اولویت در دولت سیزدهم باید پیگیری شود.
 
اسماعیل حسین زهی افزود: عدم تخصیص اعتبار کافی و تزریق قطره چکانی  و عدم مسئولیت‌پذیری باعث می‌شود پروژه‌ها و مطالبات مردم به‌موقع محقق نشود.
 
نماینده مردم خاش در مجلس تصریح کرد: ارابه‌های بی‌کیفیت داخلی که استاندارد لازم را دارا نیستند یکی دیگر از عواملی هستند که در بروز حوادث جاده‌ای نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند.
 
حسین زهی با اشاره به پیگیری‌های لازم در راستای حل مشکل جاده زاهد خاش گفت: به‌عنوان نمایندهٔ مردم در مجلس صدایی رسا برای رساندن مشکلات این خطه از کشور خواهم بود و در محقق ساختن خواسته‌های مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.
 
انتهای خبر/ س
 
https://asrehamoon.ir/vdcgz79qxak9nw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما