ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> مناسب‌ترین زمان ورزش‌ برای روزه‌داران بعد از افطار است | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۰۰
یک ساعت پس از افطار بهترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی در ماه رمضان است.
مناسب‌ترین زمان ورزش‌ برای روزه‌داران بعد از افطار است
به گزارش عصرهامون، با فرارسیدن ماه رمضان، معمولاً برخی ورزشکاران در خصوص روند برنامه تمرینی و تغذیه خود دچار سرگردانی می‌شوند به‌این‌علت که در روزهای عادی سال سه وعده‌غذایی اما در روزهای ضیافت الهی دو وعده میل می‌کنند.

دراین‌بین به علت انجام برخی حرکات ورزشی و فاصله بین سحر تا افطار شرایط روزه‌داری برای ورزشکاران سخت می‌شود به‌این‌علت که از لحاظ مواد قندی، آب و املاح گاهی اوقات دچار کمبودهایی می‌شوند.

مسعود فیروزکوهی، مشاور تغذیه و رژیم‌های غذایی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به رژیم غذایی ورزشکاران در ماه رمضان و نیاز بیشتر به انرژی، پروتئین و ویتامین گفت: این قشر باید در ماه ضیافت الهی از شدت تمریناتشان بکاهند تا آب بدنشان از دست نرود.

وی با بیان اینکه ورزش تعطیل‌شدنی نیست، افزود: ورزشکاران باید پروتئین، قند، ویتامین، آب و مایعات بیشتری مصرف کرده و در میان‌وعده‌ها از منابع خوب کربوهیدرات مانند خرما استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه بهترین زمان انجام تمرینات ورزشی را یک تا سه ساعت پس از افطار عنوان و بیان کرد: بین زمان خوردن غذا و شروع ورزش باید فاصله باشد تا جریان خون به‌راحتی به عضلات بدن برسد، همچنین با انجام تمرینات ورزشی سبک‌تر مانع هدررفت آب بدن و ضعف شدید شوند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران در ایام روزه‌داری باید از مصرف غذاهای سرخ‌کردنی خودداری کنند، ادامه داد: در طول ماه مبارک رمضان استفاده از غذاهای آب پز و یا بخارپز توصیه می‌شود، پرهیز از پرخوری دیگر توصیه ما به ورزشکاران است، از سوی دیگر نیز بیدارنشدن برای سحر کاملاً اشتباه است به‌خصوص اگر قرار است فرد در طول روز فعالیت ورزشی داشته باشد چرا که نخوردن سحری ضعف و بی‌حالی فرد روزه‌دار را به دنبال دارد.

به گفته فیروزکوهی؛ علاقه‌مندان به ورزش در این ایام باید برای جلوگیری از مشکلات کم‌آبی، بی‌حالی و سستی بدن و یا اختلال در تنظیم درجه حرارت بدن، جلوگیری از غلیظ شدن خون و کاهش اکسیژن‌رسانی مغز و عضلات در سحر و افطار، آب و مایعات مصرف کنند.
 
وی تأکید کرد: هنگام افطار ورزشکاران باید روزه خود را با نوشیدن یک فنجان آب گرم، چای کم‌رنگ و یا شیر گرم  شروع کرده و از مصرف بیش از حد آب در وعده افطار پرهیز کنند چرا که رهاورد آن بی‌حالی، ضعف و درد معده خواهد بود.
 
انتهای خبر/ خ
 
 
https://asrehamoon.ir/vdcd5j0fzyt0kk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما