تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۰۰
عیددیدنی جهادی‌ها در مناطق محروم سیستان و بلوچستان؛

۴۳۷ گروه جهادی غبار محرومیت را از چهره مناطق محروم زدودند

عیددیدنی ۴۳۷ گروه جهادی شیعه و سنی در نوروز با خدمت بی‌منت در مناطق محروم سپری شد.
۴۳۷ گروه جهادی غبار محرومیت را از چهره مناطق محروم زدودند
به گزارش عصرهامون، آتش‌به‌اختیار هستند و زمان و مکان برایشان فرق ندارد وقتی قصدشان خدمت بی‌منت و زدودن غبار محرومیت باشد در هر منطقه‌ای پا در جاده خدمت می‌گذارند.

گاهی اوقات برای امدادرسانی در سیل و زلزله، گاهی هم برای رفع تنش آبی، تأمین جهیزیه، ایجاد اشتغال، مرمت و بازسازی مدارس، تسطیح اراضی کشاورزی، ساخت خانه محروم و... به میدان می‌روند تا گره‌گشای دل‌های شکسته شوند.

گرما و سرمای هوا، تعطیلات نوروز یا ماه میهمانی خدا و روزه‌داری هیچ‌چیز مانع اهدافشان نمی‌شود، چنان شوقی برای رفتن به مناطق محروم دارند که سر از پا نمی‌شناسند تا بتوانند هر چند اندک، باری از دوش مردم این مناطق برداشته و مرهم زخم‌های آنان باشند.

غلامرضا ملایی، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه اردوهای جهادی مصداق جهاد اکبر است، بیان کرد: گروه‌های جهادی باروحیه بسیجی و تفکر انقلابی در راستای تحقق آرمان‌ها و اهداف والای انقلاب اسلامی گام برداشته و در تمامی عرصه‌ها حضور فعال، چشمگیر و مؤثری دارند.
 

 
وی با اشاره به اینکه تقویت روحیه خودباوری، اعتمادبه‌نفس، حفظ انسجام و خودسازی از اهداف برگزاری اردوهای جهادی به شمار می‌رود، افزود: گروه‌های جهادی با تمام توان و تلاش خود بدون هیچ چشم داشتی در خدمت‌رسانی به مردم کوشا بوده و در هر رویداد و حادثه‌ای جهادگران بسیجی پای‌کار مردم هستند و این موضوع بارها به اثبات رسیده است.

این مقام مسئول در مورد برنامه گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به مناسبت عید نوروز، گفت: در قالب ۵۸ قرارگاه که شامل چهار قرارگاه فنی، ۱۹ قرارگاه منطقه‌ای و ۳۵ قرارگاه محلی است گروه‌های جهادی در پهنه سیستان و بلوچستان اقدام به ارائه خدمات کردند.
 

 
وی اضافه کرد: در این راستا ۴۳۷ گروه جهادی که در برگیرنده چهارهزار و ۱۱۲ نفر جهادگر شیعه و سنی بود اقدام به انجام ۳۷۰ پروژه شامل عمرانی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی و هنری، آموزش، اشتغال، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی، زیباسازی ۲۲ مدارس در سطح استان کردند.

به گفته ملایی؛ ۳۰ درصد از جمعیت گروه‌های جهادی را قشر خواهران و مابقی را برادران تشکیل داده بودند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان اظهار کرد: طبخ ۹۸ هزار پرس غذای گرم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، توزیع ۳۰۰ کیسه آرد، ۲۰۰ دست لباس و کفش ویژه ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست و توزیع ۴۱ هزار بسته معیشتی از دیگر اقدامات انجام شده توسط گروه‌های جهادی در این ایام به شمار می‌رود.
 
لینک‌های مرتبط:
 

حمایت کریمانه از محرومان هم‌زمان با ولادت کریم اهل‌بیت (ع)/ توزیع بیش از ۳۸ هزار بسته معیشتی

 

آغاز اعزام نوروزی گروه‌های جهادی در سیستان و بلوچستان/ ۴۷۰ گروه راهی خدمت به محرومان شدند


انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdcg379qqak9n74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها